NOVICA


Kje so prvi kupci in kako Smiljan Mori premika meje v glavah več kot 100 mariborskih startuperjev

Popoldan se je začel kot vsak torek novembra, s praktično delavnico, tokrat o tem »Kako do prvih kupcev.« Delavnico je vodil Aljoša Huber, ki je izkušen podjetnik, z izkušnjami v srednjih in malih podjetjih ter uveljavljen startup mentor.

Poudaril je, da je v startupu najbolj pomembno, da delaš na treh stvareh:
  1. Da delaš na produktu in ga razvijaš, da bo zares dober. Da bo kupcu prinesla dodano vrednost. O razvoju produkta je bilo govora tudi na enem izmed preteklih Start:up Müslijev. http://www.startupmaribor.si/sl-si/novica/42/sodelujte-z-uporabniki-ze-v-fazi-razvoja.  
  2. Da delaš na razvoju trga. To pomeni, da intenzivno iščeš segment kupca, ki je pripravljen tvojo idejo kupiti. To je predvsem naloga tržnikov v podjetju, da najdejo kupce, katerim lahko produkt zadovolji potrebo.
  3. In pa da delaš na ekipi. Pomembno je, da ima startup ekipo, ki je vse te stvari zmožna narediti hkrati in uspešno. 
Nadalje je poudaril, da morajo podjetniki konstantno preverjati svoje domneve pri kupcih. Prve najdemo s preverjanjem naše ideje, rešitve, produkta ali storitve pri segmentih kupcev, za katere mislimo, da so pravi. Šele takrat, ko pri potencialnih kupcih preveriš svoje ideje, rešitve, produkt ali storitev, lahko prideš do tistih pravih kupcev.  





Kupce v osnovni kategorizaciji ločimo na dva sklopa. Na podjetja kot kupce, t.i Business to Business oziroma B2B, in na posameznika kot kupca, t.i. Business to Customer oziroma B2C. Pri iskanju kupcev smo pozorni predvsem na tiste, ki imajo podoben problem kot ga naš produkt rešuje. Potem, ko jih najdemo, jih moramo vprašati, ali so s to rešitvijo zadovoljni, ali bi radi še kaj drugega. Na podlagi preverjanja in definicije problema kupca nastane tudi pravi produkt za pravi segment kupca, saj mu je ta pisan čisto na kožo.

Na startuperski torek, Kibla pokala po šivih

Popoldan se je prevesil v večer in bil je čas za tradicionalno srečanje mariborske startup skupnosti. Tokrat malo drugače, saj nismo gostili moderirane razprave, vendar smo medse povabili Smiljana Morija, enega izmed najbolj talentiranih in perspektivnih motivacijskih govornikov današnjega časa. Kot smo pričakovali, je Smiljan za zaključek novembrskih Start:up Müslijev navdušil nabito polno Kiblo. Premagali smo strah in začeli uresničevati svoje sanje!





In kaj smo se, med drugim, naučili? Pri vsaki stvari, ki jo delamo v življenju, je potrebno premisliti, ali nas ta stvar osrečuje in ali to počnemo zase. Namreč, notranji cilji nas dosti bolj motivirajo kot če nekaj počnemo zgolj zaradi drugih. Potrebno je najti v sebi, to, kar nas žene, torej naš razlog, zakaj počnemo to, kar počnemo, saj nas lahko samo to zjutraj požene iz postelje.





Smiljan se je dotaknil tudi področja prodaje in povedal, da je prodaja zanj najbolj osnoven izraz ljubezni, torej, da mu je mar za nekoga.  Torej vse je odvisno od tega, kakšno prepričanje imate vi o prodaji. Kaj je rezultat uspešne prodaje? Za podjetnika denar, za kupca pa boljše življenje (v odvisnosti od kupljenega produkta). Dosti ljudi pa ne mara prodaje ravno zaradi tega, ker ne slišijo radi besede »NE«. V bistvu pa se ne bojimo, da nam kdo reče »Ne« v smislu prodaje, ampak se bojimo, da bi rekel »Ne« nam kot osebnosti. Namreč, pogosto tisti, ki prodajajo, enačijo »NE« s svojim ponosom.
 
»Na koncu je pomembno to,  da znaš prodajo tudi zaključiti. V primeru, da ne znate zabiti gola, torej zaključiti prodaje, ste samo »entertainer« in ne prodajalec.«

Pogosto se nam v življenju zgodi neuspeh, zamera, krivica, takrat smo jezni na cel svet. Zaprejo se nam vrata in mi ne vidimo izhoda. Takrat je najslabše, kar lahko naredimo, da preveč časa posvetimo fokusiranju na nastali dogodek. Namreč, niso pomembne stvari, ki se vam zgodijo, pomembno je, kak pomen pripišemo tem stvarem. Namreč čas, ki mine od takrat, ko se je nekaj negativnega zgodilo, do trenutka, ko sem pripravljen pogledati nazaj in videti nekaj pozitivnega v tem, je največji faktor za depresijo, neodločnost in monotonost življenja. Zato se uspešni ljudje odločajo hitro, analizirajo nastalo situacijo, naj bo pozitivna ali negativna, in spet hitro sprejmejo odločitev in gredo naprejPomembno je zavedanje, da naša preteklost ni naša prihodnost. 

Avtor: Nataša Rus, 27. 11. 2016
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!