S programom Business Booster do višjih prihodkov in globalne širitve
Na Tovarni Podjemov smo pričeli z izvajanjem programa Business Booster, ki je ukrojen po meri startup podjetij v fazi rasti. Ta podjetja se soočajo z izzivom strukturiranja in zagotavljanja rasti njihovega posla. V program je vključenih 7 perspektivnih startupov, izvajajo pa ga izkušeni poslovni trenerji, in sicer: Matej Rus, Urban Lapajne in Sašo Djoković.
Vsako startup podjetje si mora prizadevati za povečanje prihodkov in globalno širitev. Gradnja podjetja iz nič pa je zelo zahtevna, saj zahteva veliko
truda, inovativnosti in vztrajnosti. Uspeh podjetja bolj temelji na učinkoviti izvedbi kot na sami ideji; 95% uspeha je odvisno od učinkovite izvedbe, medtem ko je samo 5% odvisno od same ideje. Prav izboljšanju učinkovitosti je namenjen program Business Booster.
Sedem tehnoloških podjetnikov v fazi rasti
V programu sodeluje
7 slovenskih tehnoloških podjetij, ki se soočajo z izzivi rasti, in sicer:
- Remea, ki se ukvarja z razvojem platforme za električne polnilnice,
- 4th.vision, ki se ukvarja z razvojem in ponudbo naprednih 3D konfiguratorjev za raznovrstne izdelke,
- Kucha, ki razvija aplikacijo, katera omogoča centralizirano upravljanje, finančno sledenje in upravljanje nalog za upravljalce različnih objektov,
- SimFit2Drive, ki se ukvarja z razvojem naprednih tehnologij za ocenjevanje vozniških sposobnosti voznikov z omejitvami,
- Order2Build, ki ponuja rešitve za upravljanje betonarn,
- Centrum cognitio, ki razvija digitalno platformo za opravljanje administrativnih opravil za psihoterapevte, ter
- Priot, ki razvija nov digitalni produkt za odpravljanje ročnega dela v specifinčnem segmentu MSP.
Sistematičen program za izgradnjo temeljev rasti
Program je namenjen vsem start up podjetjem katera želijo povečati svoje prihodke, s kupci pravilno komunicirati ponudbo vrednosti, in v poslovanje podjetja uvesti učinkovite sisteme vodenja. Sestavljen je iz
dveh glavnih sklopov tematik, ki jih obdelamo tako iz teoretičnega, kot tudi praktičnega vidika, vse konkretno, na primerih sodelujočih podjetij.
Sklopa, ki predstavljata jedro programa sta:
- jasna poslovna usmeritev,
- učinkovita izvedba prodaje in sistem upravljanja.
Program vodijo izkušeni poslovni trenerji:
- Matej Rus je strasten vodja v startup ekosistemu in dizajner novih startup podjetij, katerega poslanstvo je podpora regionalnim startup in scaleup podjetjem.
- Urban Lapajne je strokovnjak za oblikovanje programov za startup in scaleup podjetja, svetovalec in povezovalec v startup ekosistemu, z več kot 18 leti izkušenj.
- Saša Djoković, vizionar, ki ima ogromno izkušenj s področja B2B marketinga, razvoja poslovnih partnerjev ter je strokovnjak za trženje inovativnih tehnoloških rešitev.
Prvi dan namenjen viziji in jasni opredelitvi ponudbe vrednosti
Startup podjetja se pogosto soočajo s pomanjkanjem jasnosti v viziji in ponudbi vrednosti. Podjetja pogosto ne definirajo jasno svoje vizije in ponudbe vrednosti, kar povzroča težave pri privabljanju in ohranjanju strank. Poleg tega imajo startupi težave z neučinkovito prodajo in marketingom. Brez učinkovitih strategij za prodajo in marketing je težko doseči ciljno publiko in ustvariti prihodke.
Zakaj sta močna vizija in poslanstvo pomembna za podjetje?
- Da privabijo in obdržijo najboljše talente v podjetju.
- Da postanejo najboljši v industriji z zaposlenimi, ki vlagajo izredne napore.
- Resnično vodstvo je temelj odličnih podjetij.
Vizija more biti:
- avtentična,
- navdihujoča,
- pozitivna (pomaga zgraditi boljšo prihodnost),
- relevantna,
- povezana s karakteristiko podjetnika.
Pa si spodaj poglejmo nekaj primerov dobro zastavljenih vizij iz katerih smo se učili:
Vizija podjetja NIKE
"Končni cilj podjetja Nike je spodbuditi vse ljudi in njihova telesa k zdravemu in polnejšemu življenju, polnemu navdiha."
Vizija podjetja SPACEX
"Končni cilj podjetja SpaceX je omogočiti več planetarno življenje z ustanovitvijo samozadostnega mesta na Marsu."
Kaj pa je poslanstvo - misija?
Misijo lahko opišemo kot
postopek s katerim bomo realizirali vizijo. Spodaj si za primer oglejmo dober primer misije podjetja
Nike in
SpaceX:
Misija podjetja NIKE:
"Nike oblikuje in razvija novo inovativno opremo za športnike vseh vrst in ravni."
Misija podjetja SPACEX:
"SpaceX oblikuje, izdeluje in izstreli napredne rakete in vesoljska plovila, kar revolucionira vesoljsko tehnologijo".
Si kdaj zastaviš vprašanje zakaj bi kupci kupili tvoj izdelek/storitev?
S tem vprašanjem smo se ukvarjali
v drugem delu prvega sklopa, ki je bil namenjen oblikovanju ponudbe vrednosti, ki predstavlja
ključni razlog obstoja podjetja. Ponudba vrednosti ponuja odgovor na vprašanja,
zakaj bi kupci kupili moj izdelek ali storitev? Dobro vrednostno ponudbo je mogoče prepoznati v pičlih
8 sekundah. Model vrednostne ponudbe je sledeč:
"[Ime podjetja] je [opredelitev izdelka/storitve], ki pomaga [ciljni kupci] do [ključne koristi] s [konkurenčne prednosti]."
Za primer si oglejmo ponudbo vrednosti podjetja Facebook:
"Facebook je družbeno omrežje, ki pomaga ljudem do učinkovitejše komunikacije s prijatelji, družino in sodelavci, s tem da jih poveže preko spletne platforme enostavne za uporabo."
Ponudba vrednosti podjetja The Ocean Cleanup:
"The Ocean Cleanup je neprofitna organizacija, ki pomaga vladi, podjetjem in skupnosti do znatnega zmanjšanja onesnaževanja oceanov s plastiko, s postavitvijo naprednih sistemov in tehnologij za čiščenje."
Za popolno vrednostno ponudbo moramo torej opredeliti probleme/potrebe strank, opredeliti katere so naše ciljne stranke, znati s preprostimi besedami opisati naše podjetje/ izdelek oziroma storitev ter opredeliti ključne prednosti in ključne koristi.
Kaj sledi v programu Business Booster?
Drugi del programa je namenjen definiranju učinkovite izvedbe prodaje in sistema upravljanja
Vsakemu podjetju bo dodeljen
mentor, s katerim bodo podjetniške ekipe v naslednjih mesecih dokončale začeto delo. Plane, strategije, pripravljene dokumente bodo pod budnim očesom mentorja skušali dosledno
implementirati v procese ter poskrbeli, da prinesejo želene rezultate.
Ponovitev programa načrtujemo v mesecu septembru. Prijave zbiramo na povezavi
TUKAJ.
Če meniš, da ti lahko pomagamo, te vabimo k prijavi!
Avtor: Start:up Maribor , 1. 07. 2024