NOVICA


Najprej pripelji v spletno trgovino dovolj veliko maso ljudi, šele potem prodajaj

Si upaš napovedati spletno trgovino prihodnosti? Mi smo si jo. In to z dvema uspešnima spletnima trgovcema, ki delujeta v zelo različnih nišnih branžah, njuni produkti pa v popolnoma različnih cenovnih razponih. Svoje znanje in izkušnje sta nam predala Andraž Gavez, ustanovitelj spletne trgovine MojaČokolada.si, skladiščnega centra za spletne trgovine Fully in predsednik društva spletnih trgovcev, ter Teodor Štimec, ustanovitelj spletne trgovine s športno optiko Optics Trade, ki pošilja svoje produkte po celem svetu. 



Spletna prodaja se bo premaknila na socialna omrežja
»Pri spletnih trgovinah se je zgodilo enako, kot se je zgodilo v fizičnih. Deset, petnajst let nazaj je bilo cel kup spletnih trgovin, ki so prodajale vse. Vsak je poskušal prodati vse. Potem se je to igralno polje skrčilo na gigante, kot so Big Bang, Amazon, ki prodajajo vse, in na tiste majhne specialiste, ki prodajajo čokolado ali pa kot mi športno optiko,« so bile besede Teodorja, s katerimi nam je približal razvoj spletnih trgovin in napovedal trend v prihodnje.

Teodor je povedal, da se je zgodila transformacija, v procesu katere so nastali giganti in nišni specialisti. Kar bo v prihodnje razlikovalo svet spletnih trgovin od fizičnega sveta, bo pojav cel kup platform, kjer bomo lahko izvajali prodajo in ne bomo več potrebovali svoje spletne trgovine. Predvideva, da bodo tudi socialna omrežja postale tržnice.

Vprašanja, na katera si moraš odgovoriti pred postavitvijo spletne trgovine
»Prvo in temeljno vprašanje pri vseh stvareh je ZAKAJ,« je povedal Teodor. Če imaš dovolj močen ZAKAJ, lahko preskočiš vse tehnološke ovire. Vprašaj se, katero je tisto področje, na katerem boš lahko vztrajal tudi 10,15 let.



Naslednje vprašanje je, kako se boš lotil gradnje skupnosti, ki ti bo sledila in kupovala. Preveč podjetnikov se ukvarja s samo postavitvijo spletne trgovine, medtem ko bi se morali ukvarjati s tem, kako ljudi pripeljati na svojo stran. "Šele, ko rešiš ta problem, lahko prodajaš," so bile njegove besede.

Najprej moraš vedeti, kateri problem rešuješ. Andraž je na primer hitro ugotovil, da v svoji spletni trgovini ne prodajajo čokolade kot take, ampak darila. Teodor s svojo spletno trgovino pomaga kupcem izbrati pravi produkt. Zato preden postaviš spletno trgovino, zgradi skupnost ljudi, ki jih to isto področje zanima in vas bodo imeli za referenco.

Andraž je izpostavil še drugo možnost, to je nagovarjanje že oblikovane skupnosti. Pravi, da je danes na sceni ogromno influencerjev, posameznikov, ki imajo na Facebooku in Instagramu veliko sledilcev in na začetku je dobra strategija, če si z njimi ustvarjaš blagovno znamko, potem pa to skupnost širiš in gradiš svojo. Kajti na koncu brez svoje skupnosti nimaš posla.

Infrastruktura spletne trgovine pri nas in na globalnem trgu
»Kar se tiče infrastrukture je Slovenija dovolj dobro organizirana za zagon spletne prodaje z nizkimi vstopnimi stroški,« je povedal Andraž in nadaljeval: »Če se znajdeš, lahko začneš tudi z nekaj 10 evri.« Izogniti se ne moreš domeni, gostovanju in strošku produkta, vse ostalo je nematerialno in je odvisno od tvoje iznajdljivosti ter socialnega kroga.



Pomembno je vprašanje konkurence in same dodane vrednosti, ki jo posameznik ustvarja. Vprašati se moraš, zakaj bi nekdo kupil produkt pri tebi in ne pri konkurenci. Ali je to zaradi blagovne znamke, top produkta ali pa zaradi super uporabniške izkušnje.

»Za slovenski trg z malo izdelki lahko v Sloveniji štartate spletno trgovino res z majhnimi stroški. Če pa gledamo globalno in nimamo močnega branda, delujemo pa v niši, kjer moramo organsko pridobivati potencialne kupce, potem pa vse vse postavi na glavo,« je povedal Teodor.

Njihova spletna trgovina ima 11 store view-jev. To pomeni, da imajo 11 različic spletne trgovine za različne trge. Če ciljaš na globalni trg, se pri infrastukturi zaplete. V 2013/14 so za postavitev spletne trgovine potrebovali dobrih 5.000 evrov, danes je ta igra drugačna. Če hočeš ostati konkurenčen, te brand ne ščiti toliko, da bi lahko uporabnik preskočil slabo uporabniško izkušnjo. Če stran ni dobro optimizirana z vidika SEO in te ni med 20 prvimi zadetki, potem te sploh ni.



Prav tako stroški občutno narastejo, če imaš v spletni trgovini več kot 50.000 izdelkov, saj le malo platform omogoča operiranje s takim številom izdelkov. Optics Trade uporablja Magento, v tem rangu je še Shopify, WooCommerce je že omejen s številom izdelkov in pa SAP. Kako stroški eksponentno rastejo, je Teodor ponazoril s primerom: licenca za Magento za enterprise je v 2014 znašala 10.000 dolarjev, leta 2019 pa 96.000 dolarjev na leto. Njihovo gostovanje stane 2.500 evrov na mesec. Vzdrževanje spletne strani 6.500 evrov na mesec. »Ko morate biti globalno konkurenčni, se vse spremeni,« je še dodal.

Če zaključimo: najprej premisli, kateri trg želiš osvojiti in s kolikimi izdelki. Če imaš globalne cilje, je bolje ciljati z bolj zahtevnimi platformami, ker si boš v nasprotnem primeru, ko boš moral menjavati platformo, povzročil nepotrebne dodatne stroške.
 
Te zanima več vsebine? Poslušaj spodnji posnetek.


 
Avtor: Karmen Trs, 12.2.2020
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!