Digitalna transformacija se ne vrti le okoli tehnologije
Se sprašujete, zakaj nekatera prizadevanja v digitalni transformaciji uspejo, druga pa ne? Večina digitalnih tehnologij prinaša možnosti za večjo učinkovitost, vendar če ljudje nimajo prave miselnosti, da bi se spremenili in če trenutne prakse v organizaciji ne delujejo, digitalna transformacija ne bo pomagala.
Prav zaradi tega je digitalna transformacija delovala v organizacijah, v katerih so se njihovi vodje osredotočili na spreminjanje miselnosti svojih ljudi, pa tudi na spreminjanje organizacijske kulture in procesov, preden so se odločili, katera digitalna orodja bodo uporabili in kako. To, kar so si posamezniki v organizaciji zamislili za prihodnost organizacije, je določalo tehnologijo in ne obratno.
Želite spoznati 5 ključnih lekcij, ki jih lahko uporabite za uspešno digitalno transformacijo? V nadaljevanju vam jih predstavljamo.
Lekcija 1: Odkrijte svojo poslovno strategijo, preden v karkoli vlagate.
Digitalno transformacijo v organizaciji je treba izvajati s celostnim pristopom z uporabo širše poslovne strategije. Potrebno je poiskati najboljšo kombinacijo orodij za vsako organizacijo in hkrati naj organizacije ne sledijo le enemu orodju.
Lekcija 2: Izkoristite notranje informacije.
Ne zanašajte se samo na zunanje svetovalce. V proces transformacije vključite tudi zaposlene, saj vedo, kaj deluje in kaj ne pri njihovih vsakodnevnih opravilih. Nove tehnologije pogosto ne morejo izboljšati organizacijske produktivnosti, ker ni bilo upoštevano dragoceno znanje, ki se nahaja prav v organizaciji.
Lekcija 3: Uporabniške izkušnje oblikujte od zunaj.
Če je cilj digitalne transformacije izboljšati zadovoljstvo strank in uporabniške izkušnje, se morate najprej osredotočiti na fazo analiziranja z namenom, da pridobite informacije od strank: informacije o prednostih podjetja, slabostih, prepoznavanje potreb strank, določitev njihovih prioritet in ocenjevanje vaše uspešnosti. Na podlagi teh informacij gradite transformacijo podjetja z namenom izboljšanja uporabniške izkušnje. Mnogi voditelji pričakujejo, da bo uvedba enega samega orodja ali aplikacije izboljšala zadovoljstvo strank. Toda izkušnje kažejo, da je običajno najboljši način za povečanje zadovoljstva strank uvajanje manjših sprememb različnih orodij na različnih korakih vašega procesa servisa strank. In edini način, da veste, kje in kako narediti spremembe, je s pridobivanjem informacij od strank.
Lekcija 4: Prepoznajte strah zaposlenih pred zamenjavo.
Zaposleni so pogosto skeptični glede digitalne transformacije ali celo dojemajo, da bi lahko digitalna transformacija ogrozila njihova delovna mesta. Če je tako, se lahko upirajo spremembam. Zato je zelo pomembno, da vodilni kader prepozna te strahove in zna pravilno poudariti, da je proces digitalne transformacije priložnost za zaposlene.
Lekcija 5: Vpeljite kulturo start-upov Silicijeve doline.
V procesu digitalne transformacije se pojavi potreba po agilnosti, prototipih in enostavni organizacijski strukturi. Proces digitalne transformacije je zelo negotov, saj je treba najprej narediti začasne spremembe in jih nato prilagoditi, odločitve je treba sprejemati hitro in vključiti skupine iz celotne organizacije. Zato je najbolje vpeljati enostavno organizacijsko strukturo.
Preberite celoten članek na tej povezavi (v angleščini): https://hbr.org/2019/03/digital-transformation-is-not-about-technology
Avtor: Start:up Maribor , 2. 04. 2019