Dober vplivnostni marketing so zgodbe o ljudeh in ne o produktih
Prvi podopustniški Start:up Müsli je potekal 12. septembra v KID Kibla, na temo vplivnostnega marketinga. Takoj je bilo videti, da je mariborska startup skupnost željna novih super dogodkov, saj je za dogodek vladalo izjemno zanimanje.
Mariborsko startup jesen smo začeli z aktualno temo, ki se ji bomo v prihodnosti težko izognili – »influencer oziroma vplivnostni marketing«. Podjetja v zadnjem času ugotavljajo, da marketing na družbenih omrežjih več ne deluje tako dobro, zato so primorani uporabljati nove metode. Vplivnostni oz. influencer marketing je nov trend v svetu oglaševanja, katerega se poslužuje vedno več naročnikov oz. podjetij. Odjemalci si želijo predvsem komunikacije z ljudmi in ne z blagovnimi znamkami. Dober vplivnostni marketing so torej zgodbe o ljudeh in ne o produktih.
Z nami je bil Jan Macarol Vrabec, ustanovitelj in direktor agencije Reformabit in City Magazine. Na področju digitalnih medijev je prisoten že več kot desetletje in ima odličen vpogled na trg. Zaradi preteklih izkušenj pozna oglaševalski trikotnik iz vseh strani. Je pionir na področju družbenih omrežij, kot ustanovitelj in ustvarjalec največjega nacionalnega družbenega omrežja GenSpot.com in prve specializirane agencije za management družbenih omrežij, nativnega oglaševanja in digitalnega PR-ja – Subtila.
Nove tehnologije, nove medijske platforme, novi obrazi
Podjetja oz. blagovne znamke so že v preteklosti uporabljale znane, vplivne osebe za promocijo svojih izdelkov, predvsem v filmih ter TV in tiskanih oglasih. Revolucija z iPhonom leta 2007 in kasnejši razvoj pametnih telefonov, je ključno vplivala na digitalni svet in posledično tudi na spremembo v oglaševanju produktov. Tako so pametni telefoni postali glavna medijska platforma. Uporabniki na svojih pametnih telefonih preživijo povprečno 4,5 ure na dan. Tako je dostop do interneta preko pametnih telefonov v zadnjih letih prehitel dostop preko osebnih računalnikov. Zato so se na novih platformah rodili tudi novi obrazi, preko katerih podjetja oglašujejo svoje produkte. Vplivneži oz. influencerji so postali pomemben kanal, preko katerega oglaševalci odjemalcem približajo produkte.
Mlajše generacije ne poznajo slovenskih medijev
Generacija rojena po letu 1995 realno več ne živi v slovenskem medijskem prostoru. Ta generacija spremlja različne tuje medijske platforme, vse novice in navodila za življenje najdejo na Googlu ali YouTube-u. Prav tako se spreminja generacija Y, to so ljudje rojeni med letoma 1977 in 1994, ki več ne gledajo večernih poročil, ne kupujejo več časopisov in podobno. Zato je nujno, da mediji upoštevajo te spremembe in se skušajo ustrezno prilagoditi. Klasični mediji več nimajo vpliva. Nekateri celo predvidevajo, da naj bi v roku 10 let izginilo do 70% vseh medijskih blagovnih znamk.
Sodobni vplivneži živijo v aplikacijah
Oglaševanje se je v zadnjih letih v veliki meri preneslo na različna socialna omrežja, tako so tukaj YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat in še mnoga druga. V slovenskem prostoru so najbolj realni influencerji na Facebooku, na primer Komotar Minuta in Cool Fotr. Pri nas imamo tudi veliko relevantnih uporabnikov na Instagramu, medtem ko slovenski YouTuberji še nimajo velikega vpliva.
»Word of Mouth Always Worked!«
S tem stavkom lahko najlažje opišemo koncept vplivnostnega marketinga. Ljudje radi za mnenje vprašamo nekoga, ki ga poznamo in mu zaupamo. Če sosed pohvali kak avto, mu verjamemo bolj, kot pa bi verjeli, če ga pohvali nek medij. Influencerji 8,3-krat bolj vplivajo na nakupne odločitve, kot pa klasični medij, ki posredujejo oglaševalsko vsebino. Vplivneži imajo prav tako 16-krat več interakcij na socialnih omrežjih, kot drugi mediji.
»Dober vplivnostni marketing so zgodbe o ljudeh – in ne zgodbe o produktih«
V Sloveniji ne obstaja influencer, ki je uspešen na vseh platformah hkrati. Nekdo je uspešen samo na Facebooku, nekdo na Instagramu in Facebooku in tako naprej.
Naročniki ne morejo prisiliti influencerjev v nekaj, v kar oni sami ne verjamejo. Vplivnež mora v zgodbo verjeti, da lahko nato to tudi dejansko pripoveduje. Velikokrat se zgodi, da influencerji zavrnejo kakšnega naročnika, saj bi oni sami bistveno drugače podali vsebino produkta. Takšnim pristnim zgodbam posledično bolj verjamejo tudi odjemalci.
Jan je na koncu še odgovoril na številna vprašanja obiskovalcev, ki se zavedajo, kako pomembni postajajo influencerji v svetovnem medijskem svetu.