Potem ko je prejšnji teden na
startup delavnicah Tadej Muršič govoril o razvoju produkta skupaj z uporabniki in metodami
»design thinkinga«, je na tokratnih delavnicah, Urban Lapajne govoril o poslovnih modelih.
Na delavnici so se udeleženci podrobneje seznanili s pristopom oblikovanja poslovnega modela, ki zagotavlja produktu dobre možnosti za uspeh na trgu. Predavatelj je udeležence popeljal skozi gradnike, izzive in nasvete za testiranje ter uvedbo novih ali optimizacijo obstoječih poslovnih modelov. Predstavil je, kako to počnejo najboljši in jih seznanil s primeri najuspešnejših globalnih podjetij. V praktičnem delu, so se lotili izpolnjevanja kanvasov, v katere so zapisali svojo strategijo poslovanja.
Inovativni poslovni model je omogočil velikim podjetjem kot so Dell, Xerox, Apple in IBM ter startupom DropBox, Groupon in mnogim drugim, da so postali vodilni v poslovnem svetu. Namreč dobro zasnovan poslovni model doda podjetju veliko prednost pred konkurenco. Danes se poslovni modeli zasnujejo s pomočjo kanvasa, v katerem startup najprej opredeli osnovni element svojega poslovanje in sicer vrednost, ki jo ponuja. Nato segmentira svoje uporabnike, opredeli odnose s kupci, distribucijske kanale in vire prihodkov. Nadalje definira svoje ključne aktivnosti, vire in partnerje ter strukturo stroškov. Če strnemo, levo stran kanvasa predstavlja
ustvarjanje vrednosti, desna stran
izročanje vrednosti ter spodnji del
zajemanje vrednosti. Svoj kanvas poslovnega modela lahko izpolniš tudi na spletu:
https://canvanizer.com/ .
Urban je udeležencem priporočal knjigo, katere vsebino bi moral osvojiti vsak bodoči startuper, to je
Running Lean, avtorja
Ash Maurya, ki je dobila tudi svoj slovenski prevod »Delaj Vitko.« Knjigo lahko snameš iz spleta brezplačno na naslednjem naslovu:
http://delajvitko.si/ . V knjigi se boste naučili kako na zelo ekonomičen način preverite predvidevanja o poslu, da lahko z manjšo investicijo hitreje pridete do ujemanja produkta in trga. O tem je Ash govoril tudi na PODIM konferenci 2015, posnetek si lahko ogledate na naslednji povezavi:
https://www.youtube.com/watch?v=DPIAg5AYCJI.
Po delavnici, se je dogajanje preselilo v Kiblo, kjer sta
Luka Topolovec iz podjetja
Equaleyes in
Jernej Kocjančič iz podjetja
Motiviti govorila o tem kako huslati. Hustlanje je izpeljanka iz angleškega izraza Hustling, Jernej pa ga je za udeležence definiral tako: »Hustlanje je kreativna uporaba razpoložljivih resursov za dosego zadanega cilja«. Luka je dodal, da vsako podjetje potrebuje hustlerje oziroma prodajalce, dobri pa se ločijo od slabih po tem, da so vztrajni, da se enostavno ne predajo, da znajo dobro poslušat in izluščit bistvo klientovega problema/izziva ter mu na koncu predstavit ustrezno rešitev.
Avtor: Nataša Rus, 22. 11. 2016