NOVICA


Od prihrankov do milijonov

Sedmi mariborski podjetniški torek je bil v znamenju financ. Različne finančne vire, ki so na voljo mlademu podjetju je predstavil Urban Lapajne iz Tovarne podjemov in nacionalne ekipe Start:up Slovenija. Urban Lapajne je podjetniški svetovalec v mariborski Tovarni podjemov, hkrati pa skupaj z ekipo skrbi organizacijo nacionalnega tekmovanja start-up podjetij Start:up Slovenija, pred-selekcijske postopke produktov P2, SK75 in SK200 Slovenskega podjetniškega sklada in je hkrati del organizacijske ekipe mednarodne podjetniške konference PODIM.

Startup ima za financiranje zagona in rasti na voljo različne finančne vire. Katerega se bo poslužil je odvisno od faze v kateri se nahaja (faza ujemanja problem-rešitev, faza ujemanja produkt – trg, faza začetka rast ali faza intenzivne širitve), tipa ideje (potencial za rast, vrsta trga, panoga), okolja v katerem deluje in finančne potrebe. Glede na vse štiri faktorje so startupu na voljo:

1. »4F« (friends, family, fools, founders) – denar prijateljev, družine, naivnežev in ustanoviteljev 
2. zagonske spodbude – na primer P2 Slovenskega podjetniškega sklada.
3. množično financiranje (Kickstarter, Indiegogo, ...)
4. podjetniški pospeševalniki (Produkt SK75 SPS, SK200 SPS, Seedcamp,
5. poslovni angeli
6. skladi tveganega kapitala

Pomembna je dobra priprava

Na delavnici so bile udeležencem predstavljene podrobne značilnosti posameznega vira iz vidika količine denarja, faze podjetja za katerega je določen vir primeren ter prednosti in slabosti posameznega vira. Udeležencem je bila prav tako predstavljena osnovna investicijska dokumentacija, ki jo mora podjetnik pripraviti v procesu pridobivanja, kot so na primer kratka in dolga investicijska predstavitev, poslovni načrt in povzetek tega kar počne. Zadnji vsebinski sklop Urbanovega predavanja so bile največje napake pri pridobivanju finančnih virov. Urban je prav tako opozoril na dragocen vir različnih nasvetov, predlog dokumentov in koristnih nasvetov za proces pridobivanja investicije – Sequoia Capital.

Gary Whitehill komentiral predstavitve v živo

Na delavnici je sodeloval tudi Gary Whitehill, ameriški podjetnik, investitor in filantropist. V živo je komentiral dve predstavitvi podjetniških idej. Prekaljenemu podjetniku iz Silicijeve doline sta se predstavila Janže Račečič iz podjetja Reveal, ki že posluje na ameriškem trgu ter Blendor Sefaj, član skupine IoTLamp, ki je bila med drugim izbrana v Start:up Maribor TURO. Udeleženci so bili priča zanimivima predstavitvama ter zelo konkretnemu in ostremu mnenju ameriškega podjetnika.

Kje pa vas čevelj žuli s Simon Horvat

Izkušena finančnica, davčna svetovalka in direktorica podjetja Evident, Simona Horvat, je z udeleženci delavnice govorila o najbolj perečih vprašanjih o finančnem in davčnem poslovanju. Simono, ki ima z vodenjem računovodstva, davkov in financ startup podjetij veliko izkušenj, so podjetniki zasuli s vprašanji. Na izredno živahni delavnici, na kateri ni zmanjkalo vprašanj je Simona odprla naslednje teme:

- zakonske osnove, ki urejajo področje računovodstva in davkov,
- računovodska opravila in potrebni akti,
- poslovne listine, poslovne knjige in oblike vodenja poslovnih knjig,
- računovodski izkazi,
- davčne obveznosti podjetja in posameznika, načini obdavčitve dobička/zaslužka,
- kaj je davčni obračun, - identifikacija za DDV in s tem povezana problematika,
- kakšne so možnosti za optimizacijo davkov ...

Eden izmed udeležencev delavnice je ob zaključku svoje vtise o delavnici strnil v besede: “To je bila najbolj zanimiva delavnica o financah in davkih na kateri sem kadarkoli sodeloval! Super!”.

Investicija vam spremeni življenje, zato se pripravite

Na sedmi Start:up Müsli je v goste prišel Gary Whitehill. Serijski podjetnik, investitor, filantropist, motivator in strateški svetovalec iz ameriške Silicijeve doline je zaklad nasvetov, izkušenj in modrih mislih, ki jih je kljub svoji mladosti nabral že ogromno. Med drugim je strateški svetovalec številnim podjetem iz uglednega seznama Fortune 50 revije Fortune Magazine.

Naslov pogovora “Kako, zakaj in kdaj iskati denar pri investitorjih” je morda obetal več pogovora o številkah, dolarjih, odstotkih in investicijskih klavzulah, vendar je sproščen klepet zavil prav nasprotno, v za podjetnike veliko bolj temeljno smer. Ključno sporočilo iskrivega klepeta, ki ga je Gary začinil s številnimi sočnimi podjetniškimi primeri je bilo, da se mora podjetnik skupaj s soustanovitelji osebnostno, organizacijsko in strateško dobro pripraviti na zunanjega investitorja. Še preden se na konferenčni mizi podjetnika znajde prva investicijska pogodba, mora podjetnik skupaj z ekipo določiti in razmisliti o viziji podjetja, strategiji razvoja in temeljnih vrednotah. Kultura podjetja je namreč najpomembnejša substanca, ki opredeljuje učinkovitost in tržno uspešnost na dolgi rok. Šibka in nedefinirana kultura podjetja namreč na dolgi rok pomeni, da podjetje ne bo sposobno ustvarjati nadpovprečnih produktov in navduševati svojih strank. Slednje so pa vsekakor pogoj tudi za prepričevanje investitorja. V spodnjem videoprispevku Gary celovito razloži kaj so po njegovem mnenju temelji podjetja in kako jih izgraditi.
 
Avtor: Nataša Rus, 4. 11. 2015
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!