INTERVJU S PODJETNIKOM: Brez fokusa je težko dosegati nove cilje in stopničke
Poznaš mariborsko podjetje Borgla, ki je razvilo Kefirko, super posodo, s pomočjo katere lahko doma sami pripravimo kefir, sir, fermentiramo sadje ali zelenjavo ter naredimo kombučo? Podjetje Borgla je set za domačo pripravo kefirja - Kefirko prvič predstavilo na Kickstarterju leta 2014, kjer so si zastavili cilj 30.000 EUR in ga tudi dosegli. To pa je bil za ustanovitelja podjetij Marka Borka in Andreja Glažarja le začetek uspešne zgodbe. Do danes je ekipa osvojila že številne mednarodne trge in razvila nove produkte. Na njihovi uspešni podjetniški poti so si pomagali tudi z razpisom P2, ki ga razpisuje Slovenski podjetniški sklad. Ali veš, da je tudi podjetje Borgla bilo enkrat startup, ki je s trdim delom in inovativnostjo prešel v fazo hitre rasti? O njihovi rasti, planih za prihodnost in produktu smo govorili tudi s soustanoviteljem podjetja Markom Borkom. V nadaljevanju te čaka zanimiv intervju.
Vse več se nas zaveda pomembnosti fermentirane hrane za ohranjanje zdravja in dobrega počutja. Vendarle nam lahko priprava fermentiranih napitkov in živil povzroči doma pravo packarijo. Prav v tem sta prepoznala potencial štajerska podjetnika Marko Borko in Andrej Glažar, ki sta leta 2015 ustanovila podjetje Borgla in s svojim prvim produktom - pripomočkom za pripravo kefirja, na platformi Kickstarter doživela velik uspeh.
Od takrat njuno podjetje stremi k nenehni rasti in razvoju novih produktov. Leta 2017 so z ekipo na trg lansirali nov produkt Kefirko - Cheese Maker in pokrov za sekundarno fermentacijo, leta 2020 pa ponovno s pomočjo Kickstarterja na trg uspešno postavili še posodo za fermentiranje sadja in zelenjave.
In česa sta se lotila tokrat?
Tokrat sta na trg postavila fermentor za droži, za katerega sta na Kickstarterju zbrala kar 245 tisočakov.
O njihovi rasti, planih za prihodnost, izzivih in produktu smo govorili tudi s soustanoviteljem podjetja Markom Borkom. V nadaljevanju te čaka zanimiv intervju.
[Intervju] Ne obupaj in poskušaj vedno znova najti nove in izvirne rešitve
Marko Borgla, soustanovitelj Borgla
1. Preskok iz zagonske faze v fazo rasti je velik uspeh podjetja, za katerim stoji trdo delo. Kako ste se z vidika financ, povečanja ekipe, dinamike v podjetju in sprejemanja odločitev pripravili na to stopnjo podjetja?
Pri širjenju poslov, ki vplivajo na rast podjetja je bilo potrebno postopno širiti ekipo in tudi prostore. Z vidika financ je to vse zelo podvrženo višjim stroškom in večjemu finančnemu zalogaju. Zaradi lastnega financiranja vsega razvoja je pri tem potrebno biti še toliko bolj pozoren in preračunljiv. Res, da pa zaradi tega mogoče trpi hitrost širitve.
2. Kakšni so v Borgla primeru 3 največji izzivi v procesu rasti in razvoja
Največji izzivi rasti v zadnjem obdobju so: 1. dobave materiala in rast cen materiala, 2. Širjenje infrastrukture in poslovnih prostorov, 3. Širjenje na globalnem trgu in iskanje novih distributerjev
3. Kdaj se je za vas zgodil tisti ključni trenutek, ko ste se v podjetju začeli zavedati, da možnost za rast prav zares obstaja in je napredek v fazo rasti podjetja dejansko dosegljiv?
Po lansiranju na trg prvega produkta smo odkrili celo paleto izdelkov, ki pokrivajo trg fermentacije ter popularnost fermentirane hrane in pijače. Takrat nam je postalo jasno, da imajo naši produkti neko veljavo in možnost širitve.
4. Kako je na rast in razvoj vplivala izbira ekipe? Se vam zdi, da je dobro sestavljena ekipa ena ključnih komponent napredka v podjetju?
V podjetju je pomembno, da je tim usklajen in da delujejo v skupno dobro po vseh svojih zmožnostih. Vsak od zaposlenih ima svojo pomembno vlogo pri vsakdanjem delu in razvoju, saj se lahko vodilni v podjetju šele takrat osredotočajo na nove izzive. Da pa vse to dobro deluje, morajo biti zaposleni zaščiteni ter se v svojem delovnem okolju počutiti varni in zadovoljni.
5. Na kakšne nevarnosti/negotovosti/priložnosti bi v stopnji, ko se podjetje pospešeno razvija, še posebej opozorili?
Pomembna stvar pri širitvi, ki bi jo hotel izpostaviti, je predvsem osredotočenost na delo in vizijo podjetja. Pri tem je treba tudi povdariti, da je potrebno ohraniti nadzor nad procesi, ki se dogajajo znotraj podjetja in hkrati tudi povezovanjem ekipe, da ta ostane enotna.
6. Kako je na vašo rast vplivala udeležba na Kickstarterju?
Vsak nov Kickstarter projekt nam je doprinesel veliko novega dela in dodatnih aktivnosti, ki smo jih morali reševati. S tem se je tudi vedno bolj večala ekipa in s tem sistematizacija dela. Vsekakor smo tudi z vsako novo kampanjo pridobili nove izkušnje in pridobili nova znanja. Hkrati tudi Kickstarter vplival na pridobitev novih kupcev.
7. Se je vaša osnovna ideja v procesu od zagonske faze do faze rasti kaj spremenila?
Naša osnovna ideja se je v procesu od zgodnje faze do faze rasti predvsem bolj kristalizirala. To nam je pomagalo, da smo lahko stranke bolj jasno nagovarjali in marketinško bolj točno podajali vsebine.
8. Velik uspeh je doživel tudi vaš Kefirko Veggie fermentor. Kako ste se odločili za lansiranje? Se je pokazal manjko na trgu, so si ga zaželeli vaši obstoječi uporabniki ali je razlog kje drugje?
Razvoj tega produkta je eden od naših večjih uspehov na področju razvoja izdelka in dizajna. Res je, da je na trgu že veliko podobnih produktov, ampak smo hoteli narediti še korak naprej in narediti naprednejši produkt od konkurenčnih. To nam je nakako uspelo in smo na to zelo ponosni. Videli smo tržno priložnost in zaradi tega razvili izdelek, ki ponuja dodatne funkcionalnosti. Z izdelkom smo hoteli še povečati nabor kupcev.
9. Kakšni so vaši načrti/želje za naslednja 3 leta? Je v vaši prihodnosti tudi kakšna nova investicija?
Želja za naslednje 3 leta je, da si priskrbimo zanesljive dobavne verige, dodamo še k paleti izdelkov nove in pridobimo nove prodajne kanale.
10. Kaj bi svetovali podjetjem glede doseganja ‘tiste naslednje stopničke’? Kak poseben nasvet, za katerega bi si želeli, da bi ga prej vedeli tudi sami?
Brez fokusa na delo je težko dosegati nove cilje in nove stopničke. Zato je pomembno, da pri delu ostajaš zbran. Nasvet pri tem, da ne obupaš in poskušaš najti vedno nove in izvirne rešitve.
“Marko se je s slovenskim podpornim okoljem za podjetništvo spoznal prvič, ko je kot sodelavec v drugem startupu, delal v podjetniškem inkubatorju Univerze v Mariboru. Prav takrat je nastal prvi prototip Kefirka, ki ga je Marko nato skupaj z Andrejem razvil v uspešno podjetniško zgodbo. Veseli in ponosni na ekipo Borgle jih z veseljem spremljamo še danes, ko jih v okviru projekta SIO, ki ga financirata MGRT in SPIRIT Slovenija podpiramo pri njihovi globalni rasti”, je povedal Urban Lapajne, vodja projektov na Tovarni podjemov.
Takšnih zgodb kot je Borglina, je v našem inkubatorju še več, v naslednjih tednih in mesecih vam jih predstavimo, zato nam sledite in se vpišite na naše novice.
Avtor: , 9. 11. 2022