NOVICA


To so dosežki slovenskih scaleup podjetij Chipolo, Teta Frida, MojMojster, Kefirko, Mesi in Simarine

Scaleup podjetja so hitro rastoča podjetja s tržno potrjenim poslovnim modelom in z velikim potencialom rasti ter vsaj 10 zaposlenimi. Njihova medletna rast presega vsaj 20 %, letni prihodki pa znašajo vsaj milijon evrov. Ta podjetja so pomembna za lokalno okolje, gospodarstvu dajejo dodano vrednost. Na Tovarni podjemov smo predani podpori tudi tem podjetjem. V nadaljevanju predstavljamo letošnje dosežke nekaterih izmed tistih, s katerimi sodelujemo tesneje in iščemo sinergije za ustvarjanje uspešnih podjetniških zgodb.

Chipolo začel sodelovati z ameriškim tehnološkim velikanom Apple

Chipolo je slovenska blagovna znamka, ki je danes v svetu prepoznana kot ena izmed dveh najboljših na področju iskalnikov predmetov. Letos so svojo obstoječo ponudbo sledilnikov razširili s posebno izdajo Chipolo ONE Spot, ki se povezuje z Applovo aplikacijo Find My


Apple je v začetku aprila predstavil posodobljeno različico aplikacije Find My, s katero je svojo globalno Apple Find My mrežo odprl za zunanje proizvajalce produktov. Svoje mesto med prvimi tremi produkti, ki lahko lokacijo izgubljenih predmetov pridobivajo s pomočjo Apple Find My mreže, je dobil tudi omenjen Chipolo ONE Spot. 

V Chipolu pravijo, gre za rezultat njihovih prizadevanj in trdega dela v zadnjih mesecih ter svojevrsten dosežek, na katerega so zelo ponosni. Po objavi novice v Applovem novičarskem portalu je zanimanje za njihove produkte dobesedno eksplodiralo. Tako s strani medijev kot s strani končnih kupcev in poslovnih partnerjev. Bravo Chipolo!

Angležem se cedijo sline ob slovenski čokoladi

Letos na Valentinov večer so se Angležem cedile sline ob slovenski čokoladi. V najbolj gledanem večernem terminu na televizijskem kanalu Channel 5 se je namreč odvila nova oddaja serije Čudoviti svet čokolade. Zgodba je tekla tudi o manufakturi Tete Fride in njenem luksuznem glampingu Chocolate village by the river. Oddaja je bila posneta leto poprej (in še sreča, kajti kmalu zatem je svet zajela epidemija) in to s strani ene največjih medijskih hiš na svetu (pod njo spada tudi Paramount Pictures).


Uroš Mlakar, ustanovitelj Tete Fride, je po objavi oddaje dejal: »Smo ponosni sladki ambasador Maribora in Slovenije z našo avtentično zgodbo. Krstno sezono glampinga smo sicer doživeli v nesrečnem koronskem letu, a smo kljub temu tudi po zaslugi turističnih bonov lani porušili rekorde vnovčenih bonov v Mariboru.«

Teta Frida je sicer znana po vrhunskih čokoladnih izdelkih, s katerimi se je mogoče razvajati v številnih čokoladnih kavarnah po Sloveniji ali pa doma, če obiščeš katero izmed 200 prodajnih mesti z njihovimi izdelki. Letos so svojimi božanskimi in specialnimi sladoledi vstopili še na police trgovskega podjetja Hofer.

Vrtoglava investicija za MojMojster

Iz majhne pisarne na Tovarni podjemov in 2 entuziastov z odlično poslovno idejo do uspešnega mednarodnega podjetja z 52 zaposlenimi. Medtem ko je njihov potencial na trgu podprlo že nekaj investitorjev v preteklosti, so letos svoje poslovanje obogatili s sedemmestno investicijo sklada tveganega kapitala South Central Ventures in podjetja Henkel. 


Gre za podjetje Eforma, ki je razvilo spletni portal MojMojster za enostavno povezovanje izvajalcev z iskalci storitev na področju gradnje in prenove nepremičnin. Ustanovila sta ga arhitekta Martin Pelcl in Gregor Černelč, ki sta lokalno platformo popeljala na vodilno mesto na regionalnem trgu. Na tržiščih Slovenije, Avstrije, Hrvaške, BiH, Srbije, Slovaške in Romunije združuje kar 65 tisoč gradbenih podjetij – mojstrov, arhitektov in drugih strokovnjakov za gradnjo in obnovo nepremičnih ter 260 tisoč aktivnih uporabnikov.

Jure Mikuž, soustanovitelj in partner sklada tveganega kapitala South Central Ventures, ki je v MojMojster investiral že v 2018, je povedal: »V zadovoljstvo nam je zaželeti dobrodošlico podjetju Henkel v zgodbi MojMojster/DaiBau. Partnerstvo s Henklom ne predstavlja le potrditve poslovne strategije, katere rezultat je pospešena rast poslovanja, ampak ga tudi mi v skladu vidimo kot pomemben korak, ki bo platformi pomagal, da hitreje izkoristi nove tržne priložnosti, ki jih sicer nikoli ne bi mogla izkoristiti sama, v tako zgodnji fazi poslovanja.«

Ljubitelji fermentirane hrane od letos bogatejši za dva nova produkta

Za mariborskim podjetjem Borgla, ki pod blagovno znamko Kefirko razvija posode za fermentacijo hrane, je precej plodno obdobje. Potem, ko jim je njihova lanska Kickstarter kampanja s fermentorjem sadja in zelenjave prinesla dobrih 184 tisočakov, so morali zavihati rokave. 15. januarja letos so tako začeli podpornikom pošiljati prve pakete. Da so z novim produktom zadeli žebelj na glavico je potrdila še letošnja Indiegogo kampanja z doseženimi 175.000 evri podpore. Letos maja je fermentor dobil svoj prostor tudi v njihovi spletni trgovini in tako postal na voljo vsem uporabnikom.


Ekipa pa se letos ni ukvarjala le s fermentorjem zelenjave, ampak s še enim produktom - fermentorjem kombuče. Ta steklen vrč je namenjena enostavni fermentaciji ali neprekinjeni pripravi kombuče, je opremljen s posebnim pokrovom, ki vsebuje filter za nevtralizacijo neprijetnega vonja in vdolbinico za fermentacijsko uro. Ljubitelji fermentiranih napitkov so tako bogatejši za še en izdelek za pripravo osvežujočih fermentiranih napitkov. 

Mesi se seli v Nemčijo, Francijo, Španijo in Združeno kraljestvo

Podjetje Mesi, ki razvija inovativne medicinske naprave, je letos odprlo nove pisarne v Nemčiji, Franciji in v Združenem kraljestvu. Gre za podjetje, ki je bilo v 2011 finalist za nagrado Slovenski start:up leta in na trg vstopilo z napravo za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa, namenjeno zgodnjemu odkrivanju periferne arterijske bolezni. Z najnovejšo širitvijo so zdravstvenim delavcem na teh trgih omogočili lažji dostop do portfelja MESI mTABLET, ki združuje diagnostične module, kartoteke bolnikov in medicinske aplikacije. Ti pomagajo pri zelo zgodnjem odkrivanju bolezni.



V prihodnjih petih letih želijo osvojiti 100.000 novih uporabnikov tega digitalnega diagnostičnega portfelja, zato načrtujejo neposredno navzočnost še v Italiji, Španiji  in ZDA. Aktivno razvijajo tudi bolj zahtevne mednarodne trge, kjer so vstopne ovire za tuje proizvajalce svojevrsten izziv - Indija, Hong Kong, Singapur, Brazilija, Južna Koreja in druge.

V 2020 so ustvarili dobre tri milijone čistih prihodkov od prodaje, kar je skoraj milijon evrov manj kot leto poprej. Direktor podjetja Jakob Šušterič je povedal: “V letu 2020 so se naši prihodki zmanjšali izključno zaradi COVID-19, saj so se naši največji distribucijski partnerji osredotočili na dobavo medicinskih pripomočkov za namene reševanja krize COVID-19. Kljub omenjenemu smo na najpomembnejših trgih zabeležili od 20- do 30-odstotno rast prodaje.”

Postavljajo nove standarde na področju dizajna, funkcionalnosti, povezljivosti in enostavnosti uporabe

Simarine je mlado podjetje, ki ga vodi ekipa, močno predana svojim ciljem. Razvijajo in proizvajajo napredne merilne instrumente ter kontrolne plošče za trg navtike in počitniških vozil. Gre za eno izmed ekip, ki kar kipi od novih idej za nadgradnjo produkta ali nove produkte, a časa za realizacijo vseh enostavno zmanjkuje. 


S temi prejemniki prestižne nagrade DAME design award, ki so letos prebili magično mejo milijon evrov prihodkov, smo letos intenzivno skupaj pripravljali promocijske materiale za Caravan Control, pametni monitoring sistem za počitniška vozila, ki pri proizvajalcih teh vozil žanje veliko zanimanja. Že od vsega začetka uspešno sodelujejo z Elanom, vodilnim proizvajalcem in ponudnikom izdelkov za športno ter aktivno preživljanje časa.

To, da se njihovi produkti prodajajo širom sveta ni naključje. Ekipa je točno vedela, kaj lahko ponudi trgu. Jaro Žuraj, soustanovitelj Simarine, je na enem od nedavnih intervjujev dejal: “Ni toliko pomembno, da izdelka še ni na tržišču. Danes v večini uspejo izdelki, ki so alternativa oziroma izboljšava obstoječih, ki drugače rešujejo problem. In pa izdelki, ki so razviti z mislijo na uporabnika v smislu, da mu poenostavijo življenje.” 


 
Avtor: Start:up Maribor , 28. 06. 2021
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!