Naš član Selonce lansiral spletno trgovino, ki deluje po modelu hitrih prodaj
Podjetje Selonce d.o.o., član našega podjetniškega inkubatorja Tovarna podjemov, je sredi maja na trg lansiralo prvo verzijo spletne trgovine, ki jo najdeš na selonce.com. Za razliko od klasičnih spletnih trgovin ta ne posluje z zalogo, temveč izdelke blagovnih znamk ponudi v obliki hitrih prodaj (ang. flash sale) in z visokimi popusti vse do 80 %. Svetovnim blagovnim znamkam ponuja rešitev v obliki hitre odprodaje izdelkov iz neprodane zaloge na novih trgih, potrošnikom pa dostop do kakovostnih in ugodnejših izdelkov najljubših znamk.
Ustanovitelj podjetja Petar Jokić, nekdanji profesionalni vaterpolist, ki je pri svojih 19-ih Slovenijo zamenjal za Francijo je svojo poslovno idejo dobil kot kupec spletnih trgovin, delujočih po modelu hitre prodaje: “Ko sem pred desetimi leti oblečen v kvalitetne znamke obiskoval svojo družino in prijatelje v Sloveniji, so me velikokrat vprašali, kako si lahko privoščim nakup tako luksuznih znamk. Seveda sem jim želel te spletne trgovine pokazati, a sem razočaran ugotovil, da so omenjene trgovine s hitrimi prodajami, ki poslujejo še danes, v veliki večini osredotočena na trge zahodne in severne Evrope ter ne pošiljajo izdelkov v našo državo ali zunaj EU. Zato je bila zadnjih deset let moja skrivna želja prijateljem in družini omogočiti enake možnosti, kot jih imam sam v Franciji. V 2019 sem tako začel uresničevati poslovno idejo za izgradnjo prve spletne trgovine s hitrimi prodajami na trgih južne in vzhodne Evrope.”
Skupaj z Aljošo Kirič, ki skrbi za marketing, je že decembra istega leta vzpostavil pristajalno stran s ciljem pritegniti bodoče članice in člane ter predstaviti poslovni model na novih trgih južne in vzhodne Evrope. V prvih osmih mesecih je pristajalna stran pridobila več kot 13.000 članov in k sodelovanju pritegnila več kot 250 svetovno znanih blagovnih znamk, kot so Hawkers, Kilpi, Heritor, Moleskine, Guess, Deuter, 4F in Tenson.
Glavna konkurenčna prednost Selonce je avtomatiziran sistem vnosa opisov in slik izdelkov s prihrankom pri delovni sili in 3-krat večjo količino posameznih prodajnih dogodkov blagovnih znamk.
Selonce rešuje izziv neprodanih zalog in dostop do oblačil višjega cenovnega razreda
Selonce spletna trgovina rešuje težave dveh segmentov, prvi so podjetja, ki prodajajo fizične izdelke in se borijo s stroški shranjevanja neprodanih zalog skozi vse leto. Na primer, H&M je imel leta 2018 za 4,3 milijarde dolarjev neprodanih izdelkov v skladiščih. In ta znana blagovna znamka ni edina. 90 % podjetij po vsem svetu prodaja fizične izdelke s finančno izgubo zaradi težave s kopičenjem neprodanih izdelkov. Avstralsko združenje krožnega tekstila ocenjuje, da se približno 30 % oblačil, izdelanih po vsem svetu, nikoli ne proda.
“Samo v letu 2018 je skladiščenje tekstila v Evropi povzročilo za 210 milijard dolarjev ocenjenih stroškov neprodane zaloge. Lani in letos, ko je kriza z virusom COVID-19 začasno zapirala fizične trgovine po vsem svetu, skladišča blagovnih znamk, ki se niso pravočasno preusmerila v spletno prodajo, pokajo po šivih, medtem ko so primorani narediti prostor za nove izdelke v prihajajoči jesenski sezoni. Mi zagotavljamo celovito rešitev, ki omogoča odprodajo izdelkov iz skladišč v vsega samo 10 dneh”, pravi Jokić.
Drugi segment so spletni kupci, ki imajo izzive z nedostopnostjo izdelkov v svoji državi in visoko ceno izdelka v fizični trgovini. Posebej na vzhodnoevropskih trgih povpraševanje narašča. Stopnja rasti prihodka e-trgovine v Zahodni in Severni Evropi stagnira, medtem ko to za druge dele te stare celine ne drži. Trgi južne in vzhodne Evrope so nenasičeni in imajo stopnjo letne rasti do 10,4 % (Italija), sledijo ji Slovenija (8,4 %), Madžarska (7,6 %), Hrvaška (7,3 %) in Avstrija (7,2 %).
Ustanovitelj Petar Jokić je z delom v konkurenčnem podjetju, ki športnim blagovnim znamkam ponuja rešitev skozi rezervacijo zaloge in hitro prodajo, pridobil vpogled v zamudni proces izvedbe posameznih prodaj. Ob tem je poudaril, da “konkurenčna podjetja uporabljajo nerazvite tehnološke rešitve, ki so časovno zamudne in finančno potratne zaradi uporabe veliko več delovne sile, pri čemer omogočajo le delno avtomatizacijo vnašanja opisov izdelkov in slik iz posameznih prodaj na spletno stran. Njihov IT sistem deluje na omejenih tehnoloških rešitvah, ki ne omogočajo nadgradnje in posledično še vedno izvajajo ročno vnašanje. Zato v podjetju Selonce razvijamo avtomatiziran vnos opisov in slik izdelkov na spletno stran, ki bo skrajšal in pocenil predprodajne procese ter tako omogočil 3-krat večjo količino posameznih prodajnih dogodkov na dan in prihranek več kot 100,000 evrov na leto za strošek kadra, potrebnega za pripravo in ročni vnos prodaj.”
Vsi ponujeni izdelki so od redne cene znižani v višini od 30 % do 80 %. Vsak dan se dodajajo nove prodaje izdelkov posameznih blagovnih in trajajo od 3 do 5 dni. Ponudbo redno predstavljajo na Instagram profilu https://www.instagram.com/selonce_shop/. Spletna trgovina ponuja dostavo v vse evropske države, deluje pa po modelu brezplačnega članstva. Ekipa se že pripravlja na razvoj mobilne aplikacije.
Več informacij:
Aljoša Kirič
Soustanovitelj in direktor marketinga
Telefon: +386 (0)40 679 424
Email: aljosa.kiric@selonce.com
Avtor: , 27. 05. 2021