V času krize ne pojdi z glavo skozi zid, čeprav je treba reagirat hitro
Pomladanski lockdown in razglašena epidemija sta nas presenetila v osebnem in tudi poslovnem smislu. Kaj se je takrat dogajalo za vrati startup podjetij in kako so izplavala iz "krize", ki je bila za marsikoga tudi velika priložnost, smo se spraševali na preteklem online Start:up Müsliju. V goste smo povabili dva podjetnika, ki sta vsak po svoje situacijo dodobra izkoristila in kljub letošnjim razmerah, ki še vedno nalagajo prilagojeno poslovanje podjetij zahtevanim ukrepom, beležijo veliko rast. To sta bila Jan Dobrilovič iz Beepinga, ki je z ekipo v 2018 prejel nagrado Start:up leta, ter Primož Gams iz Dogs4Motion, ki bo v kratkem pihnil tretjo svečko od ustanovitve podjetja. Growth hackerka Maja Voje je z nami delila konkretne korake, kako se lotiti priprave, izvedbe, lansiranje in dolgoročne prodaje online tečajev ter nam s seveda skozi svoje izkušnje približala proces digitalizacije v različnih panogah. Tudi psihološkega vidika soočanja s krizo smo se lotili, in sicer nam je več o tem povedal psihoterapevt Matjaž Košir.
Pa poglejmo na kratko najprej v podjetje Beeping, ki po pomladnem valu epidemije beleži 2,5-kratni obseg dela. Jan je povedal, da so po dolgi finančni podhranjenosti v začetku 2020 končno prišli na zeleno vejo in v prvih dneh marca dosegli rezultat celotnega februarja. Obetali so si super uspešno leto, na novo so tudi zaposlovali. Že pred uradno postavljenimi ukrepi vlade so proaktivno zaustavili delo s strankami, nato pa v manj kot 24 urah pripravili in lansirali nov produkt - razkuževanje večstanovanjskih stavb. Ves čas lockdowna so se pripravljali na moment, ko se bo "dvignil zastor" in bodo lahko normalno poslovali, prav tako so z namenom znižanja tveganja razširili poslovanje tudi v B2B sektor.
O vplivu epidemije na njihovo poslovanje je iskreno povedal: "Z vidika upravljanja denarja je bila za ustanovitelje podjetij to težka bitka." A pomagal jim je pristop, ki ga je utemeljil z besedami: "Nikoli nisem miren. V firmi se vedno obnašamo tako, kot da je na računu zadnji evro. Vsak evro dvakrat obrnemo. Vedno razmišljam, da bomo iz različnih situacij odšli v najboljši možni kondiciji."
Več podrobnosti iz zanimivega pogovora najdeš spodaj, kjer bo med drugim mogoče slišati tudi Majin nasvet: "Ne z glavo skozi zid, čeprav je treba reagirat hitro. Najprej postavi dober poslovni model. Nič ne se proda samo od sebe." Ne zamudi zgodbe, kako sta Primož in njegova žena Jana še pred postavitvijo spletne strani in spletne učilnice zbrala že 45 prijav za webinar, ki so se ga udeležili ljudje iz 22 držav.
Ne pozabi pa poskrbeti zase in svojo psihološko kondicijo. Trenutno smo v bolj napetem obdobju, četudi pri sebi zaradi tega ne čutiš posledic, je stres najbrž v neki meri prisoten. Prisluhni Matjažu in njegovim ego stanjem, ki ti lahko pomagajo do boljšega počutja - tvojega in ekipnega.