Na Kickstarterju si vsakič čisti začetnik
Kickstarter, ki je od letošnje jeseni odprt tudi za slovenska podjetja, se je v dobrih 10 letih delovanja izkazal kot odlična platforma za pridobivanje začetnih sredstev, ki podjetjem omogoča zagon proizvodnje in testiranje, kako zaželen je njihov produkt med potencialnimi uporabniki. A vsaka kampanja je drugačna in ne obstaja ena in edina formula, kako uspešno doseči ali celo preseči zastavljeni cilj. Potencial svojih produktov so na Kickstarterju preverjali tudi Anže Miklavec (Equa, Goat Story), Primož Zelenšek (Chipolo) in Gašper Kumprej (Mouzen). Njihove zgodbe uspeha smo spoznavali na preteklem Start:up Müsliju.
Anže se v tem trenutku pripravlja že na svojo 5 Kickstarter kampanjo in v platformi vidi ogromen potencial: » Kickstarter te vedno preseneti. Mi smo doživeli tudi to, da smo dobili distributerja, ki ga drugače ne bi dobili. Recimo iz Daljnega vzhoda ali Azije. Pri nas je bila prva kampanja najbolj uspešna. Samo polovico sredstev iz prve kampanje nam je uspelo doseči z Equa smart water bottle. Težko je napovedat kampanjo. In če misliš, da nekaj znaš, se hitro opečeš. Mi imamo skupnost, ki se na vsako kampanjo dobro odzove in to ti pomaga v prvih dneh. Ampak samo v prvih dneh. Potem prodajata dober produkt in dobra zgodba."
Na vprašanje, ali je petič kaj lažje, je odgovoril: "Vsak misli, da ker gremo na Kickstarter že petič, da nam izkušnje pomagajo. Ne, vsakič si čisto na začetku, izkušnje te velikokrat tudi ovirajo. Vsak se lahko počuti isto, kot se jaz počutim vsak dan.« Dodal je še, da je Kickstarter tek na dolge proge in so oni pravzaprav šele na začetku.
Njihovo razmišljanje ob pripravi na novo kampanjo je takšno: kar lansirajo, mora biti drugačno od tega, kar na trgu že obstaja. Goat Mug ni navadna skodelica za kavo, Gina ni navaden aparat za pripravo kave. Pri vsaki stvari hočejo presenetiti in inovirati.
Primož je s Chipolom nastopil na Kickstarterju le enkrat, danes se lansiranja produktov loteva drugače: s pomočjo marketinške agencije v Veliki Britaniji. Zakaj, izveš v spodnjem posnetku, v katerem boš slišal tudi Gašperjevo Kickstarter izkušnjo.
Avtor: Start:up Maribor , 27. 10. 2020