Recept za zmagoslavje v krizi: premagovanje tradicionalnih prepričanj, agilnost in močna skupnost
Ni ga junaka, ki ga pomladna korona kriza ne bi premaknila na eno ali drugo stran – tistih, ki so stopili v »standby mode« ali tistih, ki so naredili ključen prebrat v poslovanju in v krizi ustvarili najboljše prodajne mesece. Na on-line izvedbi Start:up Müslija smo gostili tri slovenske podjetnike, ki so krizo vzeli kot priložnost in skozi njo našli inovativne rešitve ter pristope, kako odgovoriti na nove potrebe na trgu. Z nami so bili Jaka Blažon iz Noir Food, Eva Peternelj iz Peach Booty Plan in Urban Cvek iz podjetja Influee.
Panika, ker je bilo kar naenkrat z zakonom prepovedano druženje ljudi
Dogodek je načel Jaka, član londonskega pospeševalnika Techstars, ki v Noir Food gradi skupnost ljudi, oboževalcev posebnih gastronomskih doživetij. Idejo za Noir Food je dobil v času bivanja v Ameriki, kjer je opazil močne skupnosti ljubiteljev dobre hrane in pijače. »Y Combinator je nek standard, kam se bodo startupi nagibali. V zadnjem batchu je bilo kar nekaj takih, ki združujejo ljudi po neki vertikali. Mi smo se odločili, da združimo ljudi, ki cenijo dobro hrano in dobra vina,« je pojasnil Jaka kot drugi odločilni faktor, ki je vplival na razvoj ideje.
Noir Food je platforma za kreiranje in deljenje vsebin skupnosti, ki se potem druži na fizičnih dogodkih in išče nove kulinarične užitke. Po razglasitvi pandemije jih je zato najprej napadla panika, ker je bilo kar naenkrat z zakonom prepovedano druženje ljudi. Kako naprej?
Z majhnimi stekleničkami in virtualnimi pokušinami tudi v podjetja, kot sta TikTok in Nike
Najprej se je po vzoru drugih v tej branži lotil prodaje kuponov za restavracije in tako pomagal svoji zvesti skupnosti, ki trenutno šteje okrog 6.000 članov po celem svetu, kasneje pa našel še boljšo tržno nišo. »Vsi vinarji delajo B2B. V času krize so izgubili 95 % svojih prihodkov. Številni med njimi so si za letos zadali velike cilje, ker smo že lani prodali vse njihove zaloge. Nekateri so celo podvojili proizvodnjo,« je povedal Jaka.
Da bi vinarji obdržali svoje prihodke, so začeli organizirati virtualne pokušine, ki pa so udeležencem predstavljale precejšen strošek. Vsak udeleženec je namreč moral kupiti 5 steklenic, kar je lahko znašalo tudi do 200 evrov. Nato je Jaka prišel na idejo o majhnih stekleničkah. »Imeli smo srečo, da so nam vinarji šli na roko, ker potem, ko steklenico enkrat odpreš, je ne smeš več uporabljati. Zaradi dobrih odnosov, ki smo jih zgradili že prej, so nam stekleničke polnili direkt iz soda. To je pritegnilo k nakupu stekleničk številne high kritike in influencerje,« je še dodal.
Prvih 1.000 steklenic je pošlo takoj. Hitro so svoj interes pokazali tudi zaposleni v velikih podjetij. Naredili so zasebne on-line evente tudi za TikTok in Nike. Zdaj počasi prehajajo nazaj na organizacijo fizičnih dogodkov, a hkrati bodo še naprej razvijali svoje rešitve preko spleta, ki so jih odkrili zahvaljujoč krizi.
Kriza je bila pravi čas za realizacijo ideje iz predala
Eva Peternelj in Nik Žujo sta pred dobrim letom nadgradila svoje osebno trenerstvo z razvojem posebne elastike za trening nog in zadnjice ter v tem času dobesedno preplavila splet. Zaloge so jima vedno pošle v nekaj dneh po dostavi in nič drugače ni bilo v času krize. V prvih tednih sta dobivala tudi po 150 naročil na dan, pošiljke pa so zaradi ustavljenega mednarodnega prometa obstale na letališčih.
Kljub temu se nista ustavila in svoji skupnosti ponudila dva enomesečna programa za vadbo doma. Idejo za program sta začela razvijati že lansko poletje, a po Evinih besedah za njegovo realizacijo nikoli ni bilo časa. »Dobro se nama je poklopilo, ker drugače tega programa še ne bi bilo kar nekaj časa,« je priznala Eva.
Odzivi za prvi program so bili izjemni, zato sta na željo skupnosti posnela še drugi del.
»Edini problem, ki smo ga imeli, je bil, da nismo mogli imeti prodaje elastik in on-line programov na isti platformi. Ni se ju dalo povezat, da bi lahko nekdo, ki ga zanima elastika, kupil še tečaj. Ampak nihče se ni pritoževal, nismo imeli nobenih težav zaradi tega,« je povedala Eva.
Vse skupaj so prodali 3.000 programov. »Če bi imela še tretjega, bi tudi tega lahko prodala obstoječim strankam,« je še dodala.
Segmentiranje strank in odziv na njihove potrebe je bil ključ za Influee
Ko so v ekipi Influee, ki je razvila istoimensko platformo za povezovanje blagovnih znamk z influencerji, dan za dnem po razglasitvi pandemije dobivali odpovedi naročnin iz strani podjetij, so se ustrašili scenarija, če se bo to dogajalo še naprej, obstoječi kupci pa bodo zapravljali vedno manj.
Stopili so korak nazaj, opazovali situacijo in hitro zaznali vedno večjo razliko med naročniki. Nekateri so dosegali izjemne prodajne rezultate, drugi po tonili. »Iz tujine so nas začela podjetja sama kontaktirati, da potrebujejo platformo, ker jim gre ful dobro in so hoteli situacijo izkoristiti,« je povedal soustanovitelj Influee, Urban Cvek.
Usmerili so se v boljšo selekcijo podjetij in nagovarjali le tiste, ki so prodajali trenutno najbolj zaželene produkte. Posodobili so proces pridobivanja novih strank, hkrati pa se poglobili še v ameriški trg, na katerem so v času krize naredili tudi največ prometa.
Podjetja, ki so dosegala nore prodajne številke, so se soočale s pomanjkanjem dobre vsebine za oglaševanje in to je bila super priložnost za Influee, da spravi k življenju novonastalo rešitev, to je kreiranje vsebin. Kriza je podjetjem namreč onemogočila, da bi sama izvajala razne photoshootinge, ki zahtevajo sodelovanje večjih ekip. Influee je imel v rokavu odlično rešitev, ki je odgovorila na potrebe teh naročnikov.
Te zanima več podrobnosti o njihovih podjetniških preobratih? Poslušaj spodnji posnetek.
Potrebuješ določena podjetniška znanja ali si lačen novosti in priložnosti? Izberi med
podjetniškimi dogodki tistega, ki najbolj odgovarja tvojim potrebam.
Avtor: Start:up Maribor , 10. 06. 2020