NOVICA


Ideja je vedno vsem dobra, dokler ne vprašaš za prednaročilo

Sproščeno, nagajivo in smeje smo preživeli še zadnji letošnji dogodek v Pisarni, kjer smo ponovno s pomočjo podjetnikov delili modrosti sveže pečenim podjetniškim entuziastom in vsem, ki še niso zbrali poguma, da bi stopili na to pot, se pa že resno spogledujejo z njo. Aleš Zorc je gostil Marka Židova, mariborskega kreatorja več blagovnih znamk, Rooster Lent, Rooster Coffee in Tovarna kave, ter startuperja Simona Soviča, s katerim je govoril o njegovem zadnjem projektu, portalu doggo.si.

Doggo.si trenutno raste kot gobe po dežju

Portal doggo.si povezuje lastnike in skrbnike psov. Posebnost njega je, da se eni z drugim povežejo povsem legalno. »Ne glede na to, ali ste fizična oseba, s.p., ali imate d.o.o., vse je ok. Glavna prednost je to, da so lahko skrbniki študentje, freelancerji, kdorkoli, ki dela od doma ali tudi v pisarni konec koncev,« je povedal Simon.

Portal so lansirali pred tremi meseci, v tem času pa zbrali 1.000 registriranih uporabnikov, 300 oglasov skrbnikov. »Mene je to presenetilo, ker smo mislili, da bomo dali portal live, dali par oglasov in bomo videli, kako bo šlo. Verjetno bomo vse zaprli, naredili pivot, malo spremenili zadevo,« je iskreno povedal Simon. Portal vsak dan iščejo uporabniki, ki »pritiskajo« na njih, naj portal še bolj razvijejo. In ideja za to, kako legalno povezati lastnike s skrbniki, je prišla s strani uporabnice, ki je sama vprašala, ali lahko na tak način opravlja svoje delo. Potem si je ekipa pogledala zakonodajo in ugotovila, da je to v bistvu najbolj optimalna rešitev in so enako predlagali še ostalim.

Lokacija je primerna le za večerna druženja

»Hitro je prišlo do te odločitve in zanimivo mi je bilo, da so bili vsi pametni,« je odgovoril Marko na vprašanje, zakaj odločitev, da Rooster Lent obratuje samo ob petkih in sobotah. Ulica, kjer se lokal nahaja, ima ogromen potencial, ampak "Maribor je pač malo mesto" pravi Marko. Če že imaš nek promet, pa se bo našel kak sostanovalec, ki ga bo motil hrup. Hitro je ugotovil, da čez dan med tednom ljudje na kavo raje gredo kam drugam. Če bi koga zaposlil, bi si delal minus, sam pa za to delo ni imel časa. Najprej je bil lokal odprt v torek in sredo, ampak hitro je spoznal, da to ne bo dobro, zato je dogajanje prestavil na petek in soboto, pa še zdaj se ura odpiranja lokala prestavlja na vedno kasnejšo.

Rooster Lent je bil Markov prvi podjetniški projekt, ki ga je štartal čisto iz naključja, ko je v oglasniku zagledal objavo za prost poslovni prostor. Zgodba Tovarne kave in Rooster Coffeeja je zrasla nekoliko kasneje, ko se je večala njegova želja, da bi v Maribor pripeljal specialty shop in odprl svoj lokal s to posebno ponudbo. V teh projektih se mu je pridružil Aljaž Smrekar, za katerega Marko pravi, da pražarne zagotovo ne bi bilo, kajti on je tisti specialist za kavo, ki se je na tem področju tudi največ izobraževal. Torej, če iščeš nove okuse kave, Tovarna kave in Aljaž.

Kaj je bilo prej: kura ali jajce?

"To je klasičen »chicken and egg« problem – marketplace ni uporaben za lastnike psov, če na njem ni veliko skrbnikov, istočasno pa ni uporaben za skrbnike, če dovolj lastnikov ne vidi njihovih oglasov," je povedal Simon. Najprej so pri doggo.si šli na to, da mora biti na portalu dovolj skrbnikov, ker ti potem pritegnejo lastnike. Nagovarjali pa so jih direktno s Facebook oglasi.  Ko so imeli dovolj kritične mase za posamezno slovensko mesto, so začeli oglaševati še drugi strani, torej lastnikom. Vmes pa so veliko organske prepoznavnosti pridobili s PR-jem. To si tudi štejejo kot velik dosežek, kajti pojavili so se skoraj v vseh večjih medijih, kar jih ni stalo niti centa.

Ekipa doggo.si kot štiriperesna deteljica

To, da je ekipa doggo.si sestavljena iz 4 članov z različnimi znanji, je za mlado ekipo bistvenega pomena. Vsaka ekipa namreč potrebuje oblikovalca, ki bo produkt naredil uporabnega - pri njih je to Luka, programerja, ki opravi vsa tehnološka dela - pri njih to mesto zaseda Žiga, in pa hustlerja. Ali pa kar dva - medtem ko se Blendor bolj znajde v marketingu in podpori strankam, Simon v projektu obvladuje poslovne procese. Zaradi take sestave jim ni potrebno plačevati zunanjih strokovnjakov, ker lahko vse naredijo sami. 

S plačilom preveri zagretost za svoj produkt

»Pri preverjanju hipoteze je največja težava to, da vprašaš nekoga, ki ti je zelo blizu ali pa nekoga, ki ti bo rekel JA, ne glede na to, kar mu boš predlagal,« pove iz svojih izkušenj Simon. Kako pa potem dejansko preveriti, ali bi nekdo kupil tvoj produkt? Ko ti nekdo odgovori, da je tvoja ideja super, ga samo vprašaj, če bi zdaj naredil prednaročilo. Če bi že zdaj plačal za to stvar. Večina ljudi ne vpraša tega naslednjega koraka. Vsakemu denar veliko pomeni in če je oseba na drugi strani takoj pripravljena plačati, očitno rešuješ njen izziv. To so pri doggo.si tudi v praksi izvajali in še pred lansiranjem portala zbirali majhne zneske, ki so jim jih kasneje vrnili, ampak potrebovali so dokaz, da potreba po rešitvi na trgu obstaja.

Tudi Mariborčani postajamo bolj zavedni pivci kave

»Imamo še druge junake, ki se trudijo. Na njih ne gledam kot na konkurente. Jaz mislim, da je dobro, da obstajajo, in da skupaj širimo ta trend specialty coffee-ja, ker bi sami to težko peljali,« je povedal Marko. Maribor je malo mesto in uspeti s tako nišno ponudbo ni enostavno. Ampak Marko pravi, da se dviguje kultura pitja kave. V ta namen tudi organizirajo delavnice, da ljudje izobrazijo o načinih priprave kave in zakaj so njihove kave drugačne. Ljudi vedno bolj zanimajo te stvari, za prihodnje leto načrtujejo še širitev blagovne znamke.

Tako. Prišel si do konca reportaže. Upamo, da se na takih in podobnih dogodkih srečamo tudi prihodnje leto. Lep skok v novo leto!

Avtor: Karmen Trs, 18. 12. 2019
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!