NOVICA


Zaljubite se v problem svojih strank ...

... nikar v svojo rešitev zanj. Inovacijske ekipe Zavarovalnice Sava so na letošnjem Innovation Jamu Start:up Maribor (znova) spoznavale, kako pomembno se je pri razvoju novih produktov postaviti v čevlje svojih kupcev. Rezultat dvodnevnega inovacijskega sprinta? Koncentrirana doza inoviranja za vse udeležence, okrepljene vezi med sodelavci in šest odličnih prototipov, ki lahko postanejo del redne ponudbe.


 
Staknjenih glav in skravžlanih možganov je šesterica inovacijskih ekip Zavarovalnice Sava v sodelovanju s kolegi, zaposlenimi v podjetjih Luna\TBWA in Sinhro, dva dni v Tovarni podjemov Maribor razvijala ideje, s katerimi bi obogatili ponudbo druge največje zavarovalnice v Sloveniji, jo naredili bolj prilagojeno zavarovancem ...
 
V kratkem času s kratkimi koraki do oprijemljivega rezultata
Metodi design thinkinga, s pristopi katere sta skoraj 40 udeležencev oborožila Mateja Verlič Brunčič iz podjetja EqualEyes in Urban Lapajne, član ekipe Start:up Maribor, gre zasluga, da so ob pomoči šestih prototipnih dvojcev, sestavljenih iz programerjev in oblikovalcev, ob koncu drugega dne nastale spletne strani in/ali mobilne aplikacije, s katerimi so nato ekipe prepričevale in tudi prepričale strokovno komisijo, ki so jo sestavljali Miha Pahulje, član uprave Zavarovalnice Sava, Matej Rus, direktor Tovarne podjemov Maribor, in Samo Bračič, vodja mariborske pisarne računalniškega studia 3fs.
 
"Ko imamo nešteto neznank, je metoda design thinkinga najprimernejša in se uporablja, da pridemo v kratkem času s kratkimi koraki do oprijemljivega rezultata," je metodo, s katero so se nekateri srečali prvič, povratniki na tovrstnem inovacijskem dogodku pa so jo že poznali, predstavil Urban. In poudaril, da so metoda in tehnike na poti inoviranja enako pomembne kot rezultat.
 


"Tudi če na koncu rezultat ne bo točno tak, kot ste si ga zamislili, boste pa osvojili metodo, ki jo boste lahko uporabili kadarkoli v prihodnje, in to je veliko pomembneje," je Urban skušal mehčati tiste, ki bi se med procesom skušali oklepati vnaprejšnje slike o končnem rezultatu v glavi.
 
Z empatijo v čevlje svojih uporabnikov
Ne vztrajajte na že obstoječih zamislih, ampak z empatijo in empatičnim načrtovanjem prilagodite svojo idejo potrebam uporabnikov, je bila tako najboljša popotnica, ki so jo lahko dobili udeleženci, sledil pa ji je še en nasvet, ki je bil pravzaprav bolj zapoved: "Za ta dva dneva bomo 'zapustili svoje telo' in se transcendentalno preselili v telo svojega uporabnika. V življenje in misli tistega, čigar problem rešujemo." Empatija na prvem mestu, torej.
 
Kako ključno je, da se snovalci novih idej in rešitev družijo s svojimi strankami, je zelo slikovito ponazorila tudi Mateja: "Če se ne morete poistovetiti s svojo stranko, je to jasen znak, da se morate družiti s svojimi strankami, ker jih očitno preslabo poznate."
 
Pri validaciji ideje namreč ni pomembno, kaj mislimo sami, ampak kaj misli uporabnik, za katerega razvijamo nov produkt ali storitev ... Je pa izziv, je priznal tudi Urban, najti pravo razmerje med tem, kaj uporabniki želijo in med tem, kaj je tehnično možno narediti oziroma kaj je tudi s poslovnega vidika smotrno.


 
Preprosto - brez notranjega inoviranja ne gre
Udeleženci tokratnega Innovation Jama so priznali, da je bilo prav povabilo zaposlenih pri zunanjih partnerjih ključno za lažjo postavitev v čevlje svojih kupcev, saj so jim predstavili perspektivo, s katere sami težko pogledajo na bolečine svojih kupcev.
 
"Brez notranjega inoviranja ne gre. Kajti če inoviramo samo od zunaj, pomeni, da zunanji člani prispevajo v kulturo inoviranja v podjetje nekaj, česar podjetje samo ne posvoji. In brez notranjega inoviranja tudi uspešnega zunanjega inoviranja ni," je jasna Rinalda Klemenčič iz Službe zavarovanj nove generacije Zavarovalnice Sava, ki dodaja, da so zaposleni vedno bolj sproščeni v tem, kako inovirajo, kaj predlagajo in kako daleč v inoviranju gredo: "Njihove meje potiskamo navzgor in na tak način se nam zaposleni tudi odpirajo."
 
Najti rešitve, ki bodo dodana vrednost za stranke
Letošnja ambicija Zavarovalnice Sava je bolje zaorati polje osebnih zavarovanj, s poudarkom na asistenčnih storitvah, predvsem pa želja, da bodo rešitve z Innovation Jama dodana vrednost za stranke.


 
"Kot izkušnja je nov način dela od siceršnjega zelo dobrodošel, da vidimo, da se da v dveh dneh ustvariti marsikaj, če le imamo priložnost," je dejal Bojan Petek, zaposlen v Zavarovalnici Sava. Programer Klemen Skledar, član prototipnega dvojca, pa je prednost takšnega intenzivnega dogodka strnil: "Sam se izboljšuješ, greš čez svoje meje, vidiš, česa si sposoben v tako kratkem času."
 
Oblikovalec Davorin Mesarič, ki se je Innovation Jama udeležil drugič, pa pravi: "Mladi in milenijci imamo včasih povsem drugačen pogled in navade kot starejše generacije ali zaposleni v teh velikih podjetjih. In zato je ta preskok, da želim nekaj hitro, enostavno in brez drobnega tiska, težje razložiti nekomu na sestanku kot pa tukaj na Innovation Jamu, kjer takoj vidi, kakšni so izzivi in se lahko hitro preveri idejo. Mislim, da je to za miselni preskok zaposlenih najbolj pomembno in ko bodo zaposleni začeli drugače razmišljati, bodo rezultati na dolgi rok tudi za Zavarovalnico Sava boljši."
 


Sveta ne boste rešili, zato ...
In še ultimativni nasvet za uspešno inoviranje? "Zaljubite se v problem svojih strank in našli boste super rešitev zanj. Če pa se zaljubite že v svojo rešitev, je ta verjetno slaba," pravi Urban. Mateja pa dodaja: "Predvsem s svojo idejo ne skušaj obrniti sveta na glavo." Kajti 99,99-odstotna verjetno je, da ne boste rešili sveta ...
 
Zatorej - delajte majhne korake in četudi rezultat na koncu ne bo tak, kot ste si ga zamišljali, je bila pot prava, rezultat pa tak, ki bo bolj ustrezal vašim strankam.
 

 
Avtor: Mitja Sagaj, 21. 10. 2019
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!