Z enodnevno akcijo do 35.000 evrov prihodkov
Imaš spletno trgovino? Potem ti bodo spodnji nasveti Nastje Kramar iz Malince zagotovo prav prišli. Nastja je pri nas pretekli teden izvedla prvo triurno delavnico o spletnih trgovinah, na kateri se je poglobila v prodajni vidik. Da je PR vsa komunikacija podjetja in kako pomembno se je fokusirati na odnose z obstoječimi kupci, partnerji, mediji, nas je opolnomočila Anita Mlakar, svetovalka za odnose z javnostmi. Anita je bila z nami tudi na Start:up Müsliju, kjer se ji je na odru pridružil primorski podjetnik Rok Gulič, ustanovitelj blagovne znamke Ollo audio.
Ali tvoja ciljna publika sploh kupuje preko spleta?
Nastja svetuje, da preden greš na splet, preveriš, ali je tvoja ciljna publika sploh tam. Povedala je svoj primer, ko je z ekipo po dobrem letu delovanja vstopila v hrvaški trg in delala izgubo.
"Preden smo vstopili na trg, nismo naredili raziskave trga," je povedala. Ko pa so se malo poglobili v hrvaški trg, so ugotovili, da Hrvati zelo redko kupujejo hrano preko spleta. Potem so se osredotočili na prodajo kozmetike, številke so se dvignile in zdaj na Hrvaškem dobro delajo.
Štirje karakterji kupcev
Če poznaš te štiri karakterje ljudi, ti bo lažje razumeti potrebe kupcev.
Spontani Homer - privlačijo ga popusti, akcije, garancija zadovoljstva, časovne in količinske omejitve, preprosta uporaba spletne strani.
Tekmovalni Bert - pomembna mu je primerjava izdelkov in cen.
Humanistična Lisa - navdušujejo jo izjave zadovoljnih strank. Videti želi čim več obrazov resničnih ljudi. Pomembna ji je podpora strankam, prikaz ekipe, ki je v ozadju, osebne zgodbe.
Metodološka Marge - njo zanimajo dolge in obširne predstavitve, specifikacije in tehnične lastnosti.
Pri predstavitvi izdelkov upoštevaj te različne tipe ljudi. Nastja svetuje, da najprej daš kratek in jedrnat opisa izdelka, v nadaljevanju pa podrobnosti – tehnični podatki, sestavine,… Dodaš lahko še načine uporabe izdelka (v njihovem primeru dodajo recepte z uporabo izbranega izdelka), daš predloge, kako lahko produkt kombiniraš z drugimi, dodaš izjave zadovoljnih strank, pogosta vprašanja kupcev, …
Tako vsak dobi to, kar išče.
Časovno omejena akcija je Malinci prejšnji teden prinesla 35.000 evrov prihodkov
Časovne in količinske omejitve so najbolj učinkovite, pravi Nastja. V zadnjem času se poslužujejo tudi ENODNEVNIH AKCIJ. Njihov učinek je približno 5-krat večji kot pri časovno dlje trajajočih akciji. Zadnjo tako akcijo so izvedli prejšnji teden – v njeno oglaševanje so sicer vložili okrog 2.000 evrov, ustvarili pa okrog 35.000 evrov prihodkov. Pri tem so uporabili vse kanale komunikacije (Facebook objave + oglase, Instagram objave, Storyje in oglase, email marketing,
Google oglaševanje, kupce so o akciji obveščali tudi preko SMS-ov).
Fokusiraj se na OBSTOJEČE uporabnike, partnerje, medije,…
Večina podjetnikov, ki razmišlja o piarju, sledi cilju z objavami v medijih povečati število kupcev, poslovnih partnerjev - fokus dajejo torej na število ljudi.
Anita Mlakar je udeležencem delavnice Boljši PP = boljša PRodaja pojasnila, da se morajo najprej osredotočiti na OBSTOJEČE sledilce, obstoječe poslovne partnerje, zaposlene, medije in najprej z njimi izboljšajo odnose.
Govorila je tudi o zanimivem razvoju piarja. Iz sveta, kjer so množični mediji vplivali na množice, smo prišli do MEDOSEBNE KOMUNIKACIJE - danes lahko en posameznik z dobro zgodbo spreminja mnenje množice. Posameznik, ki je vreden zaupanja in skozi zgodbo izpostavlja svoje vrednote, je iskren. In danes lahko vsak pove svojo zgodbo. Vsak lahko objavlja - samo pomisli na razmah influencerjev in še bolj mikro influencerjev.
Bodite ZAUPANJA vreden partner
Edina stvar, ki je omejena, ko govorimo o možnosti pripovedovanja svoje zgodbe, je mentalni prostor ljudi. KAKO priti v ta prostor, ko pa smo bombardirani z informacijami iz vsake strani?
Anita pravi, da moramo postati ZAUPANJA VREDNA OSEBA / PARTNER in biti ves čas prisotni - tudi, ko ne želimo prodajati. Kako pogosto pošiljaš svojim javnostim obvestila o akcijah, novih izdelkih,... in kolikokrat jim pošlješ sporočilo (email, objava,...), v katerem jim čestitaš za rojstni dan, jim polepšaš dan z mislijo, koristnim nasvetom BREZ POVEZAVE do znižanega artikla?
Kako pogosto povabiš poslovne partnerje na kosilo, ko ne delate skupnega projekta? Organiziraš dogodke za svoje stranke? Koliko krat nekaj daješ, BREZ PRIČAKOVANJ o povračilu?
Ohrani osebni stik tudi s poslovnimi partnerji
Koliko bi priporočila tvojega poslovnega partnerja povečala prepoznavnost in dala kredibilnost tvojemu podjetju? Anita je povedala primer sodelovanja z Bogdanom Makom, lastnikom posesti Sončni raj v Vodolah. Ker ima z njim zelo dober odnos, ga vedno priporoča naprej. O njem govori na svojih delavnicah, predavanjih. Koliko ljudi izve zanj samo zaradi tega, ker z Anito gradi dober odnos?
Če imaš s poslovnimi partnerji dober osebni stik, te bodo zagotovo vključevali v svoje projekte in priporočali naprej. »Obveščajte jih o tem, kaj počnete. Kaj novega ali drugačnega počnete,« svetuje Anita in nadaljuje: »Pojdite z njimi na kavo. Družite se. Ne glejte na njih kot podjetje, ampak kot na ljudi, s katerimi lahko gradite uspešne zgodbe.«
Da se prodaja »zgodi sama od sebe«, pozabi na drobni tisk
Rok Gulič, ustanovitelj blagovne znamke Ollo audio, nam je na Start:up Müsliju zaupal svoj pristop h gradnji skupnosti okrog svojega audio sistema. Njegova ekipa gradi bazo uporabnikov tako, da jim omogoča »endorsement program«, v katerem dobijo 50 % popust pri nakupu slušalk. V zameno za popust od njih pričakujejo izjavo o zadovoljstvu s slušalkami, njihovo fotografijo s slušalkami in deljenje tega na socialnih omrežjih. »To je dovolj, da nekdo, ki »skrola« po Facebooku, opazi tako objavo prijatelja in izrazi zanimanje za slušalke,« pravi Rok. Tako se prodaja dogaja sama, z njo se po Rokovih besedah ne ukvarjajo veliko. »Ko drugi govorijo o tebi, to da tebi in tvojemu delu veliko vrednost in močno prepoznavnost. Da pa to vojsko zgradiš, moraš dobro komunicirat, biti odprt, zelo dostopen in brez kakršnih koli drobnih tiskov,« pravi Rok.
Komuniciraj svoje VREDNOTE
»V resnici so PR odnosi, vse komunikacije in stvari, ki jih počnemo vsak dan, vsaka objava, vsak email, z vsem tem nekaj sporočaš. In če želiš med vsemi temi sporočili ohraniti neko rdečo nit in hoditi v isto smeri, se moraš zateči k VREDNOTAM,« je povedal Rok na temo, o čem komunicirati s svojimi javnostmi.
Dodal je še, da so v majhnih ekipah vrednote ustanovitelja bolj ali manj tudi vrednote podjetja in podjetnikom svetoval naj razmislijo, katere so njihove vrednote ter jih uporabijo v vseh smereh komunikacije.
Anita Mlakar, ki je sedela ob Roku na kavču KID KIBLA, se je s tem strinjala in podjetjem svetovala: "Komunicirajte svoje vrednote. Komunicirajte o tistih detajlih, ki ločijo vaš produkt od podobnih na trgu. Poiščite svojo unikatnost in gradite komunikacijo okoli nje. Predvsem pa ne čakajte s komunikacijo. Komunicirajte vsak dan in skozi različne kanale. Skrbite za vse svoje javnosti, ne le za medije. Tudi vaši zaposleni so pomembni, sledilci na Facebooku, naročniki novičk."
Avtor: Karmen Trs, 17. 10. 2019