Učili smo se prodaje na poslovnih dogodkih in gradili zmagovalne teame
Torkov podjetniški popoldan smo začeli z Danielo Bervar Kotolenko, ki se poslovno ukvarja z mreženjem. Udeležence je popeljala na pot učinkovitega mreženja, katerega končni cilj je prodaja. Naučili smo se prodajati 1na1 na poslovnih dogodkih, kaj je primerno in kaj ni primerno, kako pristopiti do različnih sogovornikov, govorili o poslovnem bontonu, spoznali kulturo povezovanja, mreženja in drugo. Pomembno je bilo, da so se udeleženci iz te izkušnje nekaj naučili in bodo to sedaj znali tudi uporabljati. Govorili smo tudi o tem kako se obnašati, o vzvišenosti, iskrenosti, sproščenosti, o tem kako se rešti iz različnih zagat, in še mnogo drugih pomembnih elementih mreženja.
Pomen osebne spletne strani
Ko enkrat človek deluje v globalnih poslovnih mrežah LinkedIn ni več dovolj. V Sloveniji sicer to še ni uveljavljena praksa, vendar v tujini je to nekaj povsem običajnega. Osebna spletna stran je zato za učinkovito izgradnjo mreže postala že skoraj nujna.
Kako se pripravimo na mreženje
Prvo pravilo, ki ga moramo ponotranjiti je, da vsakič ko vstanemo, povemo ime in priimek ter podjetje iz katerega prihajamo.
Občutki, ko gremo na mreženje niso vedno samo prijetni. Vendar zavedati se moramo, da vsak je odšel od doma zato, da se bo mrežil. Preseči je potrebno te psihološke bariere.
Preponosni smo, da bi vprašali ali pa si tega ne upamo. S tem, da sprašujete zbirate informacije, ki jih boste lahko uporabili zase. Spraševati na dogodkih je priložnost, da se predstavite, to je vaš prodajni moment, naredite si lahko dobro reklamo.
Kako se obnašati in kakšno vlogo igrati na mreženjskem dogodku
Občutek, ko prideš in nikogar ne poznaš. Pomembno je že to, kako vstopimo v prostor. Z mimiko in telesno kretnjo izražamo svoje počutje, ki vpliva na druge v prostoru. Potrebno je ubrati pravo mero »govorice telesa« in komuniciranja nasploh, vedeti je potrebno kje lahko »greš ven iz sebe in kje ne«.
Preden greste na mreženje se morate miselno pripraviti, vsakodnevne težave s katerimi se spopadate ne nosite s seboj. Bodite pozitivni, ne jamrajte. Imejte pravo ravnovesje med poslušanjem in govorjenjem.
Naslednji pomembni element, ki ga ne smete zanemariti so vizitke. Vedno jih morate imeti pri sebi. Na vizitki morajo biti vsi kontakti, vključno z mobilno številko.
Predstavitev in domača naloga pred dogodkom. V enem stavku morate znati povedati kaj delate tako, da vas bo razumel tudi osnovnošolec. Predstavitev si pripravite in jo ponotranjite. Domača naloga pred dogodkom je, narediti analizo svojega podjetja, da bi ugotovili s kom še lahko sodelujete. Ugotovite kdo so vaši potencialni poslovni partnerji, s katerimi mediji se lahko povežete, kako lahko sodelujete z različnimi inštitucijami, ki niso iz gospodarske sfere, raziščite kje lahko imate poslovne sinergije, ki lahko bogatijo vaš posel. Zavedati se morate, da mreženje ni »small talk« ampak pomembna prodajna priložnost. Torej, naredite analizo, ker ko boste vedeli kaj potrebujete boste znali vprašat, znali boste zbirati informacije.
Prva stvar, ki jo želite doseči pri vzpostavitvi dialoga je zaupanje sogovornika. Zbuditi morate zanimanje za vašo storitev oz. izdelek in priti do zaključka, ki je nek prodajni sestanek.
Upoštevajte načelo bodite leni. Gre za koncept, kjer sprožiš, da poslovna mreža dela zate. Vprašajte tistega, ki ima informacijo, znati morate samo postaviti pravo vprašanje. Upoštevajte tudi načelo »It is all easy«, ki pravi, da si moraš postaviti cilj in potem smo poiskati osebo, ki te bo spravila do tja.
Pomen inspirativne prodaje
Inspirativna prodaja je izkustvena taktika, ki je edina primerna prodajna taktika na mreženjskem dogodku. Ne bodite akviziter. To je prodaja, ki sogovornika inspirira, optimalni občutek, ki ga tu sprožite je občutek, kot da sploh ne prodajate. Deluje zgolj če je pristna, ne da se je naučiti. Miselno se je potrebno naravnati že vnaprej. Najprej prisluhnite sogovorniku, kaj mu je res pomembno. Potem pa lahko uporabljate dve metodi, prva, je da o svojih ciljih spregovorite z vsemi, ali pa ne poveste nič in iščete kavlje na katere se »obesite«. Na praktičnih primerih so udeleženci delavnice videli kako uporabljati posamezno metodo.
Po Danieli je udeležence v virtualni svet mreženja popeljala Brigita Lazar Lunder. Udeleženci so izvedeli zakaj je tako pomembno imeti dober LinkedIn profil, to je takšen, ki prodaja.
Tradicionalno smo nadaljevali v KIBLI »placu« mariborske startup skupnosti
Lahko imaš dobro idejo, vendar realizacija je tista, ki šteje. Podjetniško avanturo, ki je polna izzivov, ustanovitelj oziroma tisti, ki jo je začel sanjati, zelo težko prehodi sam. Za res uspešno startup podjetje potrebuješ dober team. Ta običajno raste, tako kot rastejo potrebe podjetja. Govorili smo o tem kako pomembno je imeti ob sebi odlične in motivirane ljudi, ki pokrivajo vsa ključna področja pomembna za razvoj podjetja.
Pogovarjali smo se z
Vlado Petrovičem, tehničnim direktorjem in enim izmed ustanoviteljev štajersko - bostonskega
Databoxa, ki so pred kratkim pridobili 3,3 milijona USD veliko investicijo
.
Kljub temu se jim od takrat življenje ni kaj dosti spremenilo, pove, da to ne pomeni, da si se rešil problemov, vendar, da si dobil zraven deset novih. Potrojili so team, ne samo v Sloveniji ampak tudi v Bostonu. Začeli so se ukvarjati z organizacijsko kulturo, ki je različna, največjo razliko opaža v komunikaciji. V slovenskem timu so med seboj zelo odkriti, znajo se tudi »skregati« vendar na koncu dneva so še zmeraj ena velika družina. Američani pa so zmeraj zelo pozitivni »every thing is great« in tako zelo težko identificiraš morebitne probleme. Poudari kako pomembno je, da si člani teama povedo vse.
Andraž Logar, direktor kranjskega podjetja 3fs, kjer so sestavili že kar nekaj teamov je povedal, da je ključna lastnost, ki je iščejo »
odraslost posameznika«. Pravi, da imamo Slovenci kar nekaj problemov z odraslostjo, sindrom maminega sinčka se odraža tudi pri delu. Tako nivo razmišljanja, samostojnosti in odgovornosti posameznika skušajo ugotoviti tudi s pomočjo psihologov. Prvi pogoj pa je osnovno znanje profesije, čeprav prizna, da so že velikokrat vložili v kadre, ki niso imeli pojma. Nekatere kadre so »bootstrapali« do te mera, da je danes eden izmed njih tudi CEO Toshla, ki so ga štipendirali še takrat, ko je študiral v Franciji. Pove, da ne zaposlujejo zgolj kadrov s tehničnim znanjem, ampak tudi te z družboslovnim, s področja filozofije, psihologije, sociologije in podobnimi znanji. Pravi, da pri izbiri kadrov iz IT sektorja lahko narediš največjo napako, ko se zljubiš v njegovo znanje. Meni, da to predstavlja le 50 odstotkov posameznikove osebnosti, drugih 50 odstotkov pa njegova odraslost, odgovornost, o kateri smo govorili. Napaka se pokaže šele na srednji rok, povzroči lahko škodo, ki se meri v sto tisočih evrov.
Matevž Petek, ki ga najbolj poznamo po aplikaciji
Povio je v zadnjih dveh letih bil primoran graditi team dvakrat.. Največjo napako pri izbiri sodelavcev je naredi takrat, ko se je že na začetku odločil, da mu je posameznik všeč. Sedaj si vzame za to odločitev od štirinajst dni do enega meseca, v tem času pa od posameznika tudi pričakuje, da na projektu dela brezplačno. Pravi, da ga mora sodelavec videti kot priložnost, ne kot delodajalca, če ne, na dolgi rok v teamu ne bo funkcioniral.
S startuperji se je pogovarjal Urban Lapajne, Tovarna podjemov, podjetniški inkubator UM
Več o izgradnji teamov si lahko pogledate v
videu.
Avtor: Nataša Rus, 12. 10. 2015