NOVICA


Skrivnost uspešnega spletnega nastopa se skriva v testiranju in pametnem upravljanju s časom

Pretekli teden smo na Tovarni podjemov prevetrili Facebook oglaševanje in urednikovanje ter ju dvignili na višji nivo. Damir Butkovič, lastnik digitalne agencije na sončni Ibizi, nas je na triurnih delavnicah seznanil z vsemi novostmi, ki jih Facebook s septembrom uvaja v svoje delovanje, social media managerje pa opremil z različnimi orodji ter triki, s katerimi si lahko olajšajo svoje delo. Te zanima, kateri so? Pa gremo na vsebino…


 
Spoštuj svoj čas

Če si social media manager, potem je tvoje delo zelo raznoliko: pripravljati moraš vsebino za objave, oblikovati marketinške materiale, vedno znova iskati ideje za gradnjo skupnosti,… in ker upravljaš več strani, je to delo lahko precej stresno. Ne veš, kaj objaviti, vodiš strani z različno vsebino.

Damir nas je na delavnici pomiril s kupom orodij, ki jih uporablja pri svojem delu. Še pred tem pa nas je spomnil, kaj je bistvo življenja. Ja, prav si prebral. Tudi o tem smo govorili. Super je, če obožuješ svoje delo, ampak brez pomoči orodij dolgoročno ne boš »preživel«, ker boš delal noč in dan ter dovolil, da naročniki vodijo tvoje življenje. Ti si tisti, ki mora postaviti »delovne ure« oziroma mejo, kdaj te lahko naročniki pokličejo, ti pišejo. Ne bodi neprestano odziven, ker to moti tvoj proces dela.

Ne moreš napisati kvalitetne vsebine, če te vsakih nekaj minut zmoti pisk obvestila za sporočilo, e-mail ali prejeti klic. Ko delaš neko pomembno opravilo, izklopi vse zunanje motilce – izklopi telefon, zapri okno z e-maili (ti so največji kradljivci časa).

Če odgovarjaš takoj, pomeni, da ne spoštuješ svojega časa. Res je, da danes kupci pričakujejo hiter odziv podjetja, vendar svoje meje postavljaš sam. Ne bodi suženj komunikacijskih kanalov, ker potem trpi preostalo delo.



Postavi svojo mejo! Ti si ekspert in ljudje te plačujejo za tvoje storitve. Nihče te ne plačuje za slabo opravljeno delo.

Prav tako si postavi urnik dela, ki ti najbolj odgovarja. Damir nam je predstavil svoj način dela: 50:10, 50:30. Najprej 50 minut fokusiranega dela, 10 minut pavze. Potem 50 minut dela in 30 minut pavze. Ampak v času, ko delaš, ni kavice, ni telefona, ni Facebooka. Samo delo.
 
Moraš res vse opraviti sam?

Če želiš privarčevati na času, moraš najprej ugotoviti, katera opravila izvajaš in katera od teh lahko izvajaš sam, katera pa lahko prepustiš drugim - torej delegiraš.

Delavnica je postregla z 10-minutno nalogo za udeležence. Vsi so na list papirja prelili vsa svoja opravila, potem pa pri vsakem zapisali števila od 1 do 3, pri čemer je bilo:
1 - opravilo, ki ga lahko opravi kdorkoli,
2 - opravilo, ki ga lahko opraviš ti in še kdo,
3 - opravilo, ki ga lahko opraviš samo ti.

Naredi to vajo tudi ti in videl boš, da lahko kup opravil, ki jih zdaj delaš sam, delegiraš komu drugemu.
 
Udeleženci so na tej točki izpostavili izziv, kako na začetku poslovne poti delegirati naloge, ko še nimamo večjih prihodkov. Ampak ravno tukaj je trik – ko začneš sam početi samo to, v čem si najboljši, imaš več strank in sčasoma so tudi prihodki večji. Največji izziv je spustiti iz rok določena opravila in zaupati drugim, da bo delo dobro opravljeno.



Načrtuj svoje objave

Objave piši vnaprej in jih dajaj v razporede. Izberi si dan ali dva v tednu, ko jih pišeš, preostali čas pa posveti drugim opravilom. Če se vsak dan sproti obremenjuješ s tem, kaj boš objavil, si povzročaš veliko stresa. Poleg tega nimaš vsak dan navdiha za pisanje.

Orodja za avtomatizacijo in večjo produktivnost

Eno izmed super uporabnih orodij za komunikacijo podjetja s kupci je WhatsApp Business App. Z njim lahko avtomatiziraš sporočila, urejaš in povečaš svojo odzivnost.

Planoly – super orodje za razporejanje objav na Instagramu.

Hootsuite - orodje za razporejanje objav na različnih platformah. Z njim lahko povežeš urednikovanje vseh socialnih omrežij.

Bannersnack - orodje, kjer se ti pri oblikovanju bannerjev v eni dimenziji avtomatsko izdelajo bannerji tudi v vseh drugih dimenzijah. Uporaba platforme je plačljiva, vendar ti privarčuje ogromno dela.

AdEspresso - platforma, kjer najdeš vse novosti s področja oglaševanja.

Promo.com – enostavno orodje za kreiranje videov.



Ni prodaje brez testiranja

Na delavnici Novosti Facebook oglaševanja smo začeli z nekaterimi osnovami Facebook oglaševanja, ki prinesejo največjo prodajo, vendar jih večina podjetij (še) ne uporablja. Ena izmed teh je testiranje.

Večina podjetij se namreč posveča oglaševanju z namenom povečati prodajo. Kar je razumljivo, vendar to pomeni metanje denarja skozi okno in izpuščanje priložnosti, ki nam jih daje Facebook.

Največ denarja nameni testiranju, najmanj rasti. Šele, ko dobro stestiramo, katero občinstvo se najbolje odziva na posamezni tekst in sliko/video, takrat lahko resnično izkoristimo delovanje Facebookovega algoritma.

In kako najti pravo občinstvo?

Brezplačno orodje za pregled občinstva je Audience Insights - Facebookovo orodje, ki ti pomaga najti vedenjske in demografske podatke za občinstvo, segmentirano po tvoji izbiri. Na levi strani orodja z uporabo filtrov definiraš svoje občinstvo, Facebook pa ti prikaže velikost občinstva, njegovo demografijo, interese, angažiranost na Facebook strani,…

Kako prepoznati dober oglas?

Ko kreiraš oglas, ga najprej pusti delovati vsaj 48 ur, najboljše kar 72 ur, da lahko algoritem najde prave uporabnike. Tudi, če najdeš v oglasu pravopisno napako, jo pusti, ker boš s spreminjanjem teksta naredil več škode kot koristi. Če algoritmu neprestano daješ nova navodila, bo zmeden in ne bo deloval v želeni smeri. Postavi mu cilj, potem pa ga pusti, da zbere vse podatke in ti prinese rezultate.

Po nekaj dneh testiranja najprej preveri vrednosti CTR. Če so nizke (ne smejo biti pod 2 %), potem ima oglas slab tekst in ga je potrebno zamenjati. Druga pomembna metrika uspešnega oglasa je CPC. V kolikor je njena vrednost visoka, oglas vsebuje slabo sliko.  



Poznamo samo 2 vrsti Facebook kampanj

V osrednjem delu delavnice smo pozornost posvetili dvema vrstama kampanj: to sta testna in CBO kampanja - NOVOST na Facebooku. Cilj slednje je rast, prodaja in nikoli ni prva kampanja! Vanjo spadajo le zmagovalne kampanje iz vseh testnih kampanj. Kaj to pomeni v praksi? Da v CBO kampanjo daš za vsak najbolje delujoč ad set najbolj delujočo sliko. Struktura kampanje je torej popolnoma drugačna.

Kako testiraš oglase?

Najprej vedno testiraš sliko - torej vsakemu ad setu (ciljni skupini) daš isto sliko. Ko dobiš zmagovalno sliko, testiraš ad set - razdeliš ga na posamezne interese (izbereš samo en interes) in opazuješ, kateri se najbolje odziva (pomeni, kateri ti prinese največ prijav na dogodek, obiskovalcev na blog, prodaje izdelka,...). Za optimalne rezultate vsakemu ad setu nameni enako količino denarja. Testiraj 3-5 ad setov in 3-5 slik.

Ko imaš za vsak interes najbolj delujočo sliko, daš vse zmagovalne ad sete z njihovimi slikami v CBO kampanjo.
 
Lahko testiraš tudi mesto prikazovanja oglasov (news feed vs right column) ali pa napravo, lokacijo, spol, ampak to so že napredne funkcije. Zmagaš že, če dobro stestiraš ad set in sliko.

Zdaj si na vrsti ti. Vzemi zgoraj zapisano vsebino in jo čim prej uporabi. Najbolje kar zdaj.  

 
Avtor: Karmen Trs, 9. 09. 2019
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!