Komunikacija je za uspeh še kako pomembna in vpliva na to, kako nas dojema okolica in kako uspešno dosegamo zastavljene cilje. Kot pravi Mojca Lubanjšek Pehant, si je za komunikacijo potrebno vzeti čas in dodaja, da po raziskavah dobri vodje porabijo za komunikacijo s sodelavci kar 75 % svojega časa. Njen moto je "Komunikacija je (skoraj) vse".
Se znaš prilagoditi sogovorniku?
Mojca poudarja: "Ljudje smo različni in različno komuniciramo. Bodite strpni do drugih, ki so drugačni. " Svetuje, da je vedno dobro posnemati našega sogovornika glede na to, kako se izraža, kako hitro govori in se skušati vživeti vanj: "Prej ga bomo znali posnemati, prej nam bo zaupal." Če imate počasnega sogovorca, nikar ne pristopite s prehitrim tempom govora. Raje umirite sebe in mu prisluhnite.
Ustvari dober prvi vtis
Mojca izpostavlja, da je prvi vtis, ki ga naredimo na ljudi, zelo pomemben: "V prvih 7 sekundah, ko človeka vidimo, si o njem ustvarimo vtis, mnenje o osebi. Vse to se dogaja na podzavestni ravni. Da popravimo prvi vtis, je potrebnega več časa." Mojca še dodaja, da je pomembno, da pridemo pred sogovornika samozavestno in svetuje, naj se rokujemo, če je le možno, saj je to edini način, da imamo s sogovornikom fizični stik.
Poudarja še, da je za uspeh zelo pomembna naša energija in govorica našega telesa. Vsebina predstavlja le 7 % naše komunikacije. Kar 55 % predstavlja naša neverbalna komunikacija in 38 % glas in način govora. Še tako dobra vsebina ne bo prinesla rezultatov, če glas, način govora in neverbalna komunikacija ne delujejo usklajeno.
Ne pozabi na nasmeh in dobro poslušanje
Kot pravi Mojca: "Zbrano poslušanje in nasmeh sta najpomembnejša elementa komunikacije. Nasmeh je vstopnica za dobre medsebojne odnose. Nasmeh je pomemben za gradnjo medosebnih odnosov, pozitivno vpliva tudi na naše razpoloženje."
Zelo pomembna veščina je tudi poslušanje. Znaš poslušati? Kot pravi Mojca, veliko krat poslušamo, a v resnici ne slišimo. V minuti lahko izgovorimo 150 besed, tisti, ki posluša, pa prejme do 1000 informacij, saj zaznava vse, kar se dogaja v okolici: hrup, zvoke, gibanje…. In prav te moteče informacije lahko hitro odpeljejo naše misli stran. Zato predavateljica svetuje: "Kadarkoli nekoga poslušate, delajte to zavestno in osredotočeno. Pogosto pa že vnaprej razmišljamo, kako bo potekal pogovor naprej. Dober poslušalec se zave moteče misli in jo odžene stran."
Začni pri sebi
Mojca za zaključek doda: "Ključna lastnost mojstrov komunikacije je prijaznost. Začnimo pri sebi. Bodimo prijazni s sabo, da bomo lahko posledično bolj prijazni z drugimi. Tako, kot se pogovarjamo sami s sabo, tako se bodo drugi pogovarjali z nami." Zavedati se moramo, da lahko spremenimo le sebe. In prav naša čustva in naše počutje odločajo o tem, kako bomo komunicirali in kako uspešni bomo v naši komunikaciji. Če se počutimo dobro, se bo to odražalo tudi v naši komunikaciji. Moč besed vpliva na naše počutje, naše počutje pa vpliva na odnose.
Komunikacijskih veščin se lahko naučimo, z vztrajnostjo in vajo. Zato začni že kar danes!
Te zanima celotna vsebina predavanja? Poslušaj spodnji posnetek.
Avtor: Start:up Maribor , 3. 06. 2019