Z individualnim in drugačnim pristopom do uspešnih oblikovalskih znamk
Startup Müsli je bil tokrat odet v svet mode. Z nami so bili trije gostje iz oblikovalskega sveta: Tanja Uvera, modna oblikovalka, ki se ukvarja z oblikovanjem unikatnih pletenin pod znamko Tanja Uvera Fashion, David Hojnik, modni oblikovalec, ki ustvarja pod lastno blagovno znamko DH fashion, in Andreja Rudolf, izredna profesorica oddelka za tekstilne materiale in oblikovanje na Fakulteti za strojništvo Maribor. Z nami so delili svoje izkušnje in izzive, s katerimi se soočajo, še posebej v času cenene proizvodnje oblačil v azijskih državah.
Delo oblikovalca zahteva cel spekter znanj
Kot sta potrdila oba mariborska modna oblikovalca, delo oblikovalca ne zajema samo oblikovanja, ampak zahteva tudi znanja s pestre palete področij - od nabave, prodaje, komunikacije s strankami, trženja, organizacije dogodkov...
Vse bolj opazen modni oblikovalec David Hojnik, ki rad preseneča tudi z modnimi revijami, je z nami delil izkušnjo z zadnjega dogodka: "Februarja smo predstavili novo kolekcijo Invidija v SNG Maribor v lastni organizacijski režiji. Treba je bilo poskrbeti za vse, za celotno doživetje. Vsak moj dogodek je neke vrste predstava. Uživam v gledališču. Rad držim roko nad čisto vsem, tudi pri organizaciji dogodka, prostora, dekoraciji, dizajnu za vabila imam vsaj delno prste vmes."
Stik s strankami je ključen
Tanja Uvera, ki ustvarja in prodaja v svojem ateljeju na Lentu, poudarja: "Moraš se truditi, da ostaneš v stiku s strankami, da jih spomniš, da si tukaj. Konkuriranje s Kitajsko je nemogoče. Nekdo, ki je bolj zaveden in mu ni vseeno, kaj obleče – take ljudi moramo spominjati, da delamo drugačne stvari. Treba je delati na osveščanju. Tisti, ki te spoznajo, vidijo prednosti in potem še hodijo k tebi."
David oblači veliko znanih obrazov, med drugim Majo Keuc, lani na Evroviziji pa tudi Leo Sirk. Poudarja: "Pomembno je, da ostaneš prisoten, da si viden in da ostaneš v stiku s stranko in da stranka še pripelje novo stranko."
Z individualnim pristopom nad masovno produkcijo
Z masovno tekstilno produkcijo se mariborska oblikovalca kosata predvsem z individualnim in drugačnim pristopom. Tanja je zelo usmerjena v trajnostno rabo oblačil in pravi, da je njen cilj narediti obleko, v kateri se ženska počuti odlično: "Če zadenem karakter osebe, obleka služi svojemu namenu. Preden grem delati obleko, analiziram kroj glede na postavo in določim barvo. Delam individualno."
Za uspeh na trgu je potrebna tudi vztrajnost
Kot poudarja Andreja Rudolf, v oblikovalskem poslu ni sreče, za uspeh je potrebna vztrajnost. In na tak pristop navajajo že študente z vključevanjem v razne projekte, pri katerih ima prav vsak študent svoj doprinos. Mnogi projekti vključujejo študente tudi v konkretna naročila strank in tako med drugim delajo pametno oblačilo za zaščito spodnjih okončin. Na vprašanje, kdaj lahko pričakujemo pametna oblačila, odgovarja: "Že obstajajo, vendar ne za masovno uporabo. Za osebe s posebnimi potrebami, kot so vrhunski športniki, osebe z demenco, paraplegiki. Pametno oblačilo nekaj zazna in nato odreagira, kot na primer pancer, ki nas ogreje."
Te zanima celotna vsebina pogovora? Poslušaj spodnji posnetek.
Avtor: Start:up Maribor , 30. 04. 2019