Tokratni Startup Müsli sta v nabito polni KID Kibli začinila dva zelo zanimiva gosta: Teodor Štimec, direktor podjetja Optium, ki je lastnik spletne trgovine Optics Trade, in Ciril Komotar, eden najbolj prepoznavnih vlogerjev, ki ustvarja vlog Komotar Minuta z več kot 28.000 naročniki. Z njima smo se pogovarjali o zelo aktualni in zanimivi temi, o bloganju in vloganju, zelo močnih komunikacijskih orodjih, ki nam lahko pomagata zgraditi večjo prepoznavnost in povezanost z uporabniki, posledično pa tudi dvigniti prodajo.
Vaja dela mojstra
Oba sogovornika se strinjata, da je ključnega pomena začeti z ustvarjanjem bloga ali vloga, potem pa se skozi prakso izboljšujemo. Teodor Štimec, ustanovitelj spletne trgovine Optics Trade, kjer je uporabnikom na voljo več kot 30 različnih blagovnih znamk športne optike, svetuje, naj začnemo pisati po en blog na dan in po stotem blogu bo naše pisanje boljše, hkrati pa nas bodo ljudje opazili.
Enako velja tudi za vlog, ki je pravzaprav video blog. Ciril Komotar je začel z ustvarjanjem vloga čisto ljubiteljsko iz uživanja v tem, da ustvarja vsebino na temo avtomobilov. Njegov začetek vloganja se je začel z vsakodnevnim snemanjem in objavo vloga, kar je izvajal kar 192 dni zaporedoma. Potem je dal v nižjo prestavo in začel objavljati na 2 do 3 dni.
Izpostavlja, da dokler ne začnemo delati, ne bomo boljši. Svetuje, naj začnemo vaditi pred ogledalom. Kljub temu da je posnel že 683 vlogov pravi: "Jaz se še vedno motim, se še vedno ponavljam. Meni ne uspe vse v prvo. Ne boj se neuspeha." In dodaja: "Ne delaj vloga zato, da boš zaslužil. Delaj vlog o tem, kar ti je blizu in kar imaš rad. Veliko lažje uspeš, če delaš stvari, ki so ti blizu."
Dober naslov, vsebina in flow so ključni
Ciril izpostavlja, da je dober flow (tok) ključnega pomena pri vlogu. Zato namenja flowu zelo veliko pozornosti. Tudi, če imaš dobro vsebino, flow pa ni najboljši, je težko obdržati pozornost gledalca več kot 30 sekund. Pomembna je dobra in gledljiva vsebina, hkrati pa Ciril izpostavlja pomen naslova tako pri blogu kot tudi vlogu: "Naslov je ključen. Naslov je polovica. Prva stvar, ki jo moraš narediti je, da človeka pritegneš, da klikne."
Teodor svetuje, naj bodo stavki v blogu kratki in jedrnati ter izpostavlja pomembnost vsebine, ki je pisana na kožo ciljni skupini. Pravi, da se pri pripravi vsebine osredotočajo na ciljne skupine, pogledajo njihove probleme in dajejo odgovore na te probleme.
Kako z blogom in vlogom do visoke uvrstitve v iskalnikih?
Za spletno trgovino je ključnega pomena, da jo ljudje najdejo čim višje v iskalnikih. Pri tem igrata blog in vlog pomembno vlogo. Kot poudarja Teodor, je njihovo osnovno poslanstvo pomagati ljudem pri izbiri športne optike in v tem duhu ustvarjajo vse vsebine. Velik poudarek dajejo vsebinskemu marketingu in optimizaciji za iskalnike (SEO), saj se je to izkazalo za najučinkovitejše. Ustvarjajo kar 10 različnih blogov, vsak dan pa plasirajo še video vsebine na svoj YouTube kanal.
Teodor je z nami delil, kako plasirajo vsebine: "Če nekdo išče nek produkt ali tehnologijo, najprej ta produkt, tehnologijo ali znamko zelo dobro opišemo na naši spletni strani in optimiziramo spletno stran, torej spletno trgovino. Nato naredimo dober video o tem, za njim blog post, na koncu pa še kakšen blog post na katerem od blogov, ki jih ne promoviramo kot naše."
Na vprašanje, zakaj ustvarjajo toliko vsebin, pravi, da s tem ljudje pridejo do njih. Med prvimi desetimi zadetki v iskalniku v 6 do 8 zadetkih uporabniki naletijo na njihovo podjetje. S tem si dvigujejo prepoznavnost in zaupanje. Visoka uvrstitev in veliko vsebin pa vsekakor pripomoreta k temu, da jih ljudje večkrat zasledijo, dobijo pri njih odgovor na svoj problem in se posledično odločijo za nakup pri njih.
Za dobro zgodbo je potrebno zaupati influencerju
»Zelo jasno imam določene meje, do kod dovolim enemu proizvajalcu. Najprej mi mora proizvajalec popolnoma zaupati, da bom naredil dobro vsebino. Najprej se mogoče malo uskladimo, potem pa postavim jasno mejo. Povejte mi, kaj bi radi izpostavili, potem pa mi zaupajte, da bom iz tega naredil dobro zgodbo,« pove Ciril o umestitvi produktov v njegov vlog. Ob umeščanju produkta mu je najbolj pomembno to, da ljudi na vleče za nos. Sam mora biti zadovoljen z vsebino, za sledilce pa želi, da dobijo koristno informacijo.
Kaj pa Ciril svetuje podjetjem, ko odločajo za sodelovanje z influencerji, izveš v spodnji izjavi.
Te zanima celotna vsebina pogovora? Poslušaj spodnji posnetek.