NOVICA


Vas zanima, kako spraviti idejo iz predala?

Na srečanju Start:up Müsli v KID KIBLA smo tokrat gostili uspešna podjetnika, ki sta z nami delila svoje podjetniške izkušnje in nasvete, kako spraviti idejo iz predala. Z nami sta bila Sergej Prosen, direktor in soustanovitelj podjetja Biometrika, in Uroš Požgan, direktor in soustanovitelj podjetja Kokica d.o.o..

Razvoj naj ne traja v nedogled

Sergej Prosen je skupaj s sodelavci razvil vrhunski tehnološki produkt Armbeep Tennis System. Danes ugotavlja, da so preveč časa namenjali razvoju in tako izgubili precej časa. Izpostavil je: "Težava postane v tistem delu, ko imaš v ekipi raziskovalce, razvojnike, ki bi radi vedno nekaj razvijali, vedno bi radi dograjevali stvari." In dodaja: "Nekdo mora potegniti črto in reči: To je produkt, s katerim gremo na trg."
 
Sergej je še poudaril: "V očeh potrošnika funkcionalnosti, ki jih on v določenem trenutku ne potrebuje, zmanjšujejo vrednost produkta." Z ekipo so izdelali vrhunski produkt, ki pa je prekompleksen za trg. Zato poskušajo danes izvzeti določene funkcionalnosti, da bo produkt bolj prijazen uporabniku.
 
Dodaja še, da je pomembno, da čim hitreje pridete na trg, da stestirate produkt.
 
Tudi Uroš Požgan iz podjetja Kokica predlaga, da čim prej pripravite vzorec produkta, izpostavite prednosti, da se lahko začnete predstavljati in potem se začnejo stvari odvijati.


Štartaj Slovenija odlična priložnost

Uroš je z ekipo uspešno prepričal komisijo oddaje Štartaj Slovenija in z njihovo pomočjo vstopil na police megamarketov Interspar pod blagovno znamko Pokica. Ima zelo pozitivno izkušnjo s sodelovanjem v projektu Štartaj Slovenija. Uroš pravi: "Štartaj Slovenija ti da krila. V kratkem času narediš nekaj, kar drugače odlašaš." Dodaja še, da je super priložnost, da prideš na prodajne police, kar je sicer kar težko, lažje dobiš tudi kredit, ker imaš za seboj trgovca, ki verjame vate. Hkrati pa te ta projekt nauči stvari, te stestira, če sploh si za podjetniško pot in ti da hkrati začetni kapital, ki ti ga sicer na začetku nihče ne da. Prav zahvaljujoč Štartaj Slovenija so v treh mesecih prodali 180.000 paketov kokic, kar je bil za ekipo kar velik zalogaj. Takšnega odziva niso pričakovali.
 
Sedaj vstopajo na nemški trg z dvema okusoma kokic in z odzivi so zadovoljni. Predlaga, da se vstopa na tuje trge lotite postopoma, in sicer samo s tistimi produkti, za katere ste ocenili, da so za trg najbolj zanimivi in jih po potrebi prilagodite trgu.

Recept za uspeh: vztrajnost, dobra priprava in pomoč mentorjev

Oba se strinjata, da je podjetniška pot razgibana, hoja po njej pa zahteva veliko mero vztrajnosti. To se je pokazalo tudi pri podjetju Kokica. Kljub prvi neuspešni prijavi na razpis P2 niso obupali in so se naslednje leto ponovno prijavili ter uspeli. V prvi prijavi so namenili premajhen poudarek prodaji na tujem trgu. To napako so v naslednji prijavi popravili in bili uspešni.
 
Podjetnika sta še poudarila, da je ključno za uspeh, da dobro pripravite predstavitev, s katero želite prepričati komisijo ali investitorje. Poleg dobre priprave je zelo pomembna energija, ki jo izžarevaš, saj jo komisija začuti, prav tako pa hitro prepozna, ali verjameš v svojo zgodbo. Sergej svetuje, da namenite pripravi predstavitve mesec dni časa.
 
Nadalje Sergej še predlaga, da si poiščete mentorje, ki vam bodo pomagali in vas vedno postavili na realna tla. Pravi takole: "Vedno si poiščem mentorja ali dva, ki sta v tistem trenutku boljša od mene, ki razumeta to področje in mi bosta pomagala iti naprej."

Te zanima celotna vsebina pogovora? Poslušaj spodnji posnetek.

Avtor: Start:up Maribor , 12.3.2019
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!