NOVICA


Ključ do uspeha v digitalnem marketingu: izbira ustreznih kanalov, akcija in izpostavljanje sebe

Naše srečanje Start:up Müsli je tokrat potekalo v družbi strokovnjakov digitalnega marketinga. Skozi pogovor z njimi smo si izmenjali znanje in izkušnje na temo Instagrama, Facebooka in email-a v praksi. Naši gostje so bili Damir Butkovič, ustanovitelj Ibiza Digital Agency, Tanja Ciglarič, ustanoviteljica blagovne znamke Marketing malih podjetij, in Marko Petrej, ustanovitelj podjetja NAVDIH.NET.

Izbrati je potrebno družbeno omrežje, kjer je naša ciljna skupina

Danes se podjetja med poplavo družbenih omrežij in novih tehnologij nemalokrat znajdejo pred skušnjavo, katero družbeno omrežje in orodja izbrati ter ali biti prisoten kar na vseh. Naši gostje so se strinjali, da ni smiselno, da je podjetje prisotno na vseh družbenih omrežjih. Pogosto se zgodi, da je podjetje prisotno povsod, a hkrati nikjer, ker ne zmore biti aktivno na vseh kanalih. Damir Butkovič je zato predlagal: "Vedno najprej začnite tam, kjer je vaša ciljna skupina." Izpostavil je tudi: "Ne potrebujete pet, niti dveh družbenih omrežij, potrebujete samo eno. Bodite raje na enem in bodite tam dobri. Zakaj biti povsod?"
 
Tudi Marko Petrej in Tanja Ciglarič sta si bila enotna, da je najbolj smiselno izbrati tista družbena omrežja, kjer je naša ciljna skupina, in da začnemo z enim družbenim omrežjem, ga dobro spoznamo, osvojimo njegove zakonitosti in ko ga dobro obvladamo, gremo naprej.

Izpostavite sebe, svoja razmišljanja, svoje izkušnje

Damir Butkovič predlaga, da si pred začetkom objavljanja na družbenih omrežjih odgovorimo na vprašanje, ali ljudje sploh potrebujejo to, kar delamo. Nato se vprašajmo, kaj ljudje sploh vedo o mojem produktu, kateri problem rešuje moj produkt. Če uvajamo nov produkt na trgu in nimamo konkurence, moramo ljudi preko družbenih omrežij najprej izobraziti, da imajo problem. Šele, ko ljudje vedo, da imajo problem, bodo zainteresirani za naš produkt.
 
Marsikatero podjetje se sprašuje, kaj objavljati na družbenih omrežjih. Tanja Ciglarič svetuje: "Najbolj boste učinkoviti, ko boste izpostavili sebe. Marketing je postal zelo human, Human2Human, delamo z ljudmi, ne delamo več z logotipi. In to je marsikomu problem. Glede na odziv definitivno morate izpostaviti sebe. Sama ne pišem dosti o biznisu, ampak pišem moja razmišljanja, moje izkušnje in to ljudje najraje delijo." Tanja še dodaja, naj 80 % objav na Facebooku ne bo povezanih s poslom.



Nadalje izpostavlja: "Bodi to, kar si in najprej morate verjeti v to, kar delate. Če ne verjamete, nehajte zdaj. Edina stvar, ki nima konkurence, ste vi. Vi ste unikatni in edinstveni in to je treba tudi izpostaviti. Tako boste izstopali." Tanja še svetuje, naj se začnemo izpostavljati, naj povemo svojo zgodbo. Vedeti moraš, v čem si drugačen od konkurence, kaj je tvoja edinstvena prednost in zakaj bi nekdo opravil nakup pri tebi.

Damir dodaja, da se moramo zavedati, da ljudje ne kupujejo produkta. Ljudje kupujejo nas, osebe. Zato predlaga, naj bo med objavami čim manj promocije, naj objavljamo tako, kot bi govorili z najboljšo prijateljico.
 
Če želimo biti resnično uspešni na posameznem družbenem omrežju, se Tanja in Damir strinjata, da je treba biti aktiven. Nič se ne zgodi samo od sebe.

Video je kralj vsebinskega marketinga

Video prihaja vse bolj v ospredje komunikacije na spletu. Damir pravi, da mora biti video zastavljen strateško, da bo dober. Ne delajmo ga sami zase. Razmislimo, koga ciljamo, kaj je moj cilj. Delati vsebino brez strategije je izguba časa. Od ljudi želimo čas in če želimo, da ga gledajo, naj bo super.
 


Tanja je izpostavila: "Video je danes kralj vsebinskega marketinga in vse gre v to smer. Definitivno ne kar nekaj snemati. Video mora imeti sporočilo. Vedeti morate, kdo je ciljna skupina in kaj želite s samim z videom povedati." Nadalje Tanja ugotavlja, da najbolj prodajajo zgodbe, zelo gledane so "how-to" video vsebine.
 
Marko ugotavlja, da je na spletnih straneh še precej neizkoriščenega potenciala glede uporabe video vsebin in veliko podjetij ne izkorišča te priložnosti.
 

Email marketing je učinkovito orodje za trženje in gradnjo odnosa

Za uspešen email marketing potrebujemo kakovostno bazo kontaktov in prav družbena omrežja so pomemben kanal, prek katerih lahko dobimo kontakte. Marko Petrej izpostavlja: "Baza kontaktov je v primerjavi z vsemi ostalimi mediji vaša. Vi imate kontrolo nad njo. Vi boste delali z njo, kar vi želite. Vsi ostali mediji diktirajo, kaj boste delali, koliko morate plačevati za oglaševanje in ta meja se vedno viša." Ob tem pa dodaja, da ko imamo enkrat bazo kontaktov, jo moramo le negovati. Poudarja tudi, da email marketing ni le super orodje za trženje, ampak tudi za gradnjo odnosa. V podjetjih je pogosto zapostavljen, kljub temu, da je lahko zelo učinkovito orodje, če ga le znamo dobro uporabljati.


 
Marko dodaja, da je naslov (zadeva) emaila ključen pri tem, ali bodo prejemniki email odprli ali ne. Svetuje, naj imamo pri pisanju naslova emaila pred očmi svojo idealno stranko in razmislimo, kaj bi njo pritegnilo, da odpre email. Predlaga, da v naslovu uporabimo  vprašanje, saj to pritegne pozornost. Ljudje želijo videti rešitev, ki se skriva v takem emailu, zato ga bodo odprli.
 

Te zanima celotna vsebina pogovora? Poslušaj spodnji posnetek.

   
Avtor: Start:up Maribor , 4.3.2019
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!