NOVICA


Torki v Mariboru rezervirani za startupe!

Popoldanska delavnica in večerni Müsli v znamenju praktičnih nasvetov o prvih korakih, ki jih mora storiti startup da minimizira tveganje za propad.  

Pogoltnite cmok in se soočite s kupci!

Na delavnici z Matejem Golobom soustanoviteljem podjetja 30Lean, smo se naučili, da se moramo vživeti v vlogo potencialnega kupca, poskušati razumeti njegovo konkretno situacijo oziroma problem, zaradi katerega bo sprožil akcijo in posegel po produktu. Če želite pozitiven rezultat, se morate soočiti s cmokom v grlu in komunicirati svojo idejo. Pri tem vas ne sme skrbeti preveč zaščita ideje, saj s pretiranim skrivanjem ideje ne boste pridobili prepotrebnih povratnih informacij oziroma pritegnili potencialnih partnerjev in sodelavcev. Vpišite se v LinkedIn in poiščite povezave do svojih potencialnih ciljnih strank in se jim s pomočjo priporočil najavite na sestanek. Če vam dodelijo termin se “takoj” vkrcajte v avto, na letalo, vlak in jih takoj obiščite. Vse to so ključna sporočila prve delavnice iz serije jesenskega programa Start:up Maribor, ki je naletela na velik odziv. Na delavnici je več kot 50 udeležencev prisluhnilo in aktivno sodelovalo z Matejem, ki je udeležencem na zelo dinamičen in nazoren način predstavil številne konkretne primere iz startup prakse, kaj deluje in kaj ne pri razvoju podjetniških idej.
 


Udeležence delavnice je uvodoma nagovorila tudi podžupanja Mestne občine Maribor Melita Petelin, ki je tudi sama podjetništvo izkusila v praksi. Udeležencem je sporočila, da se zaveda vseh tveganj in izzivov, ki jih prinaša podjetništvo ter jim zaželela veliko uspehov na podjetniški poti. Tudi zaradi svoje podjetniške izkušnje podpira program Start:up Maribor, ki ga je mestna občina finančno podprla, z namenom da bo mladim talentom s podpornimi storitvami pomagal pri realizaciji njihovih podjetniških idej.
 
 



 
 

Zvečer se je dogajanje prestavilo v Kiblo….

V sproščeni atmosferi KIBLE smo nadaljevali z zgodbami treh izkušenih startuperjev. Mateju Golobu sta se pridružila še Tadej Jevševar iz podjetja Chipolo in Tadej Gregorčič iz mariborskega podjetja Motiviti. S sočnimi primeri iz vsakodnevne prakse so predstavili kako morajo ravnati podjetniki, da maksimirajo možnosti za uspeh produkta na trgu. Matej je večkrat izpostavil nevarnost »zaljubljenosti« podjetnika v produkt, ko ta noče že na začetku preverjati ali si trg produkta sploh želi. Potem ga razvije do konca, ga lansira na trg, namesto uspeha pa sledi bridko razočaranje ob ugotovitvi, da ga kupci ne želijo. V vsem tem času, pa je izgubil veliko dragocenega časa in denarja.

 
 



 


Tadej Jevševar je predstavil zgodbo produkta Chipolo, katerega začetke najbolj zaznamuje predstavitev in zbiranje sredstev na Kickstarterju. Namesto pričakovanih 15.000 USD so zbrali 350.000 USD, s tem pa so prišli tudi novi izzivi in odgovornost do uporabnikov. Zabavali smo se ob zgodbi kako so »lotali« prve Chipole na roke in lovili roke za dostavo produkta prvim podpornikom platforme Kickstarter. »Z izkušnjami danes, bi produkt lansirali dva meseca kasneje, imeli bi jezne podpornike, vendar na koncu zadovoljne uporabnike« je povedal Tadej. Namreč večino prvih produktov so morali zamenjati, saj ta ni bil pripravljen za trg, ker so se baterije hitro iztrošile. Zaključi: »K sreči je Kickstarter narejen tako, da so podporniki s tabo v dobrem in slabem, tako, da si s tem nismo očrnili dobrega imena«.  Danes Chipolo odlično deluje, uporabljajo ga po vsem svetu, uporabniki so z njim zadovoljni, v povprečju ga uporabijo za iskanje telefona dvakrat na dan. Kmalu lahko na trgu pričakujemo Chipolo 2.0. z novimi funkcionalnostmi.   
 

 

Tadej Gregorčič je na samem začetku bil izzvan kdaj bomo končno dočakali premiero računalniške igre Elroy za različne platforme, ki jo napovedujejo že dve leti. Gre za računalniško igro, ki temelji na dobri zgodbi in zanimivih ugankah. Ob tem razloži, da gre za zelo ambiciozen projekt, umetniško delo, ki ima specifiko produkta, ki ne dovoljuje napak (igre, ki jih enkrat plačaš in jih igraš). Ko ga lansiraš na trg, ni več popravnega izpita. Zato želijo igro razviti in testirati iz vseh ključnih vidikov, preden jo lansirajo na trg. Motiviti dela tudi za velike naročnike kot sta LG in Adidas. Tadej pove, da so to ponudbe, ki jih težko zavrneš. Gre za kratkoročne a intenzivne projekte. 
 
 


Start:up Maribor bo do konca leta vsak torek podjetnike popoldne razvajal s koristnimi delavnicami za razvoj njihovega startupa, in ob večerih poskrbel za najboljšo družbo v mestu, z druženjem in moderiranimi razgovori na Müslijih v Kibli. 
 
Avtor: Nataša Rus, 22. 09. 2015
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!