NOVICA


Kdo je tvoj kupec in kako ga spoznati prek procesov digitalne transformacije?

Še vedno se najdejo podjetja, ki digitalizacijo vidijo kot nevšečnost. Seveda, zahteva poglobljen razmislek in vpeljevanje sprememb, kar pomeni kar nekaj dela. Koristi, ki jih nosi digitalna transformacija, pa na drugi strani vsekakor odtehtajo vsako vloženo minuto. Eden najbolj pomembnih pozitivnih učinkov digitalizacije je oblikovanje profila tipičnega kupca. V ta namen smo v okviru projekta DIGITRANS, v četrtek, 29. novembra 2018, na Tovarni podjemov v Mariboru, izvedli delavnico spoznavanja digitalnega modela Digitrans, na kateri so udeleženci med drugim začrtali tudi profil svoje tipične stranke.
 


Digitalizacija in profil tipičnega kupca

Eden izmed pomembnih elementov procesa iskanja novega digitalnega modela je identifikacija novih skupin uporabnikov. V okviru projekta DIGITRANS, na katerem sodelujemo tudi sodelavci Tovarne podjemov, smo s projektnimi partnerji oblikovali metodo za celovit in učinkovit razvoj digitalnih poslovnih modelov - Digitrans, ki se posveča tudi spoznavanju kupcev in razumevanju njihovih potreb in želja. Skozi nov digitalni poslovni model z istimi produkti lahko namreč dosežemo popolnoma nove ciljne skupine.

   
   

Ali razumemo katere probleme rešujemo?

Udeležencem delavnice sta Urban Lapanje in Aleš Zorc en dan intenzivno pomagala pri razmisleku in ustvarjanju profilov njihovih tipičnih kupcev. Kaj potrebujejo, kaj jih motivira, kakšna so njihova pričakovanja? Udeleženci so spoznali preprosto orodje ‘Persona canvas’, pri kateri so izbirali in razmišljali kdo je tipična stranka, ki jo iščejo. Poskušali so se postaviti v njihovo kožo in jih čim bolj razumeti. Prek tega orodja podjetniki pridejo do odgovora katere so še nerešene težave in potrebe njihovih strank, ter kakšna pričakovanja lahko gojijo do njihovega produkta. To vprašanje lahko uporabimo tudi v najbolj zgodnji fazi, ko testiramo ali obstaja potencial za našo storitev ali produkt.

   
   

S posrednimi vprašanji do dragocenih informacij

Kot je povedal udeleženec Aljaž Vidovič iz podjetja Avto, d.o.o., je do največjega uvida prišel, ko je Urban predstavil na kakšen način morajo spoznavati stranke. “Že prej sem se zavedal, da moramo stopiti do strank in izvedeti ali je to kar razvijamo za njih sploh relevantno. Nisem pa pomislil, da pristop z vprašanjem “ali bi vi to imeli” ni pravilen. Spraševati jih moramo o njihovih delovnih procesih in stvareh s katerimi se ukvarjajo. Iz tega moramo sami izluščiti ali je storitev, ki jo delamo primerna. Torej, da jih ne usmerjamo v neko rešitev in odgovore, ki bi jih želeli prejeti, temveč pustimo, da povedo po svoje”. 


Delavnica je potekala v okviru projekta DIGITRANS, ki ga financira Evropska unija v okviru Transnacionalnega program Interreg Podonavje 2014 – 2020 in ki podpira mala in srednje velika podjetja pri razvoju digitalnih poslovnih modelov.

Avtor: Start:up Maribor , 10.12.2018
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!