NOVICA


Z naivnostjo v številke in posel

 
Leto se približuje koncu in konec marca čaka podjetje oddaja letnega poročila in davčnega obračuna. Na delavnici pod vodstvom izkušene računovodkinje in lastnice podjetja Evident Simone Horvat, ki že vrsto let uspešno svetuje na področju računovodstva in davkov, smo izvedeli, katere so možne davčne olajšave in kako plačati davka toliko, kot ga je treba in niti evra več.

Podjetniki finančne zadeve pogosto preložijo na ramena računovodij

"Večina podjetnikov, ki pride k meni, reče ali da ne bodo plačali davka ali pa ga bodo plačali minimalno. Potem pa še dodajo, da jih ne zanima, kako bom jaz to naredila," pravi Simona Horvat, ki je v isti sapi  pohvalila prisotne, da so prišli, kajti to je zanjo znak, da razmišljajo o tem, kaj lahko sami naredijo za zmanjševanje davkov in ne prelagajo te odgovornosti samo na ramena računovodij.
"Zelo je težko, ko pride nekdo k meni decembra ali pa še huje, januarja, februarja, da ima 200.000 evrov dobička in vpraša, kaj naj naredi," dodaja. V takih primerih lahko računovodja naredi le malo stvari in ga hkrati postavi v grozno situacijo.

Med stroški firme se pogosto znajdejo privatne zadeve 
Podjetniki različno manevrirajo s stroški in radi uveljavljajo privatne stroške v imenu podjetja. Primer takega načina je, da podjetnik nedeljsko kosilo uveljavlja kot strošek reprezentance. Dejstvo je, da se zelo malo sestankov odvija ravno v nedeljo, zato je tak strošek za davčno upravo precej sumljiv in je lahko vzvod za poglobljen vpogled v računovodske evidence.

"Najbolj zakonita in najmanj uporabljena oblika manevriranja znotraj stroškov so davčne olajšave, ki pa podjetnikom običajno predstavljajo dodatno delo," pravi Simona. Teh olajšav je kar nekaj, med drugimi olajšava za vlaganje v raziskave in razvoj, olajšave za zaposlovanje in olajšava za investiranje.
Za konec še svetuje: "Vsebina računa naj bo takšna, da računovodja zna takoj ocenit, ali gre za nujni strošek, ki ga podjetje potrebuje za izdajanje računov."

Začetki v poslu so velikokrat naivni, saj ne vemo, kaj nas čaka
Da je v majhnem mestu, kot je Maribor, mogoče zgraditi uspešno poslovno zgodbo, dokazujejo tudi gostje Start:up Müslija. Z nami so bili Smiljan Škarica, Mojca Kac in Rok Štibler, ki so na iskren način opisali svoje "naivne" začetke in imajo danes prepoznaven brand.
Mojca Kac, mlada mamica in podjetnica, ustanoviteljica blagovne znamke Mini Bini, je svoj začetek opisala takole:  "Vse skupaj je bil moj hobi. Sledila sem svojemu srcu in delala to, kar sem rada počela. Kar hitro se je pokazalo, da so stvari zaželene, da je povpraševanje po izdelkih in tako se je vse skupaj začelo."

"Odpreti spletno trgovino in prodajati hladno kavo, sploh leta 2014, je bilo nepredstavljivo, zato sva se odločila za fizični lokal in se spustila v to, s čemer nobeden od naju ni imel izkušenj. V bistvu je bilo vse skupaj zelo naivno z najine strani," je iskreno povedal Rok Štibler, ustanovitelj blagovne znamke Jumping Goat Coffee in izpostavil prednost fizične trgovine, ki je kontakt s strankami, kar pomeni takojšen feedback. Med slabostmi je omenil vezanost na delovni čas, več časa, namenjenega eni stranki in stroške prostora.


Primarna stvar je, da ostaneš zvest sam sebi
V nadaljevanju je pogovor tekel o tem, v kolikšni meri se podjetniki prilagajajo željam strank in koliko sledijo svojemu ustvarjalnem navdihu. Smiljan Škarica, podjetnik, predavatelj in inovator, je na to temo povedal: "Po mojem je primarna stvar, da ostaneš zvest sebi. To, kar imaš na čelu, kar želiš, kar vidiš, to tudi narediš. Če bi vedno poslušal samo želje svojih strank, potem ne bi nikoli izrazil svoje kreativnosti in svojega čuta za estetiko. Je pa normalno, da poslušam. Predvsem poslušam, ko pride stranka prvič. Že ko gledam, kako stranka stopi v prostor, vidim vizualno podobo, ki si jo predstavljam. Je pa res, da stranki takoj vsega ne razložim, ampak počnem to postopoma."

Odzivi in komentarji strank so moje merilo, da sem na pravi poti
"Meni so v bistvu družbena omrežja omogočila delo in mi dajo vedeti, če sem na pravi poti. Že v sami objavi, ki jo pripravim, vidim, če se ljudje odzivajo. Takoj vidim, ali bo nek produkt padel na plodna tla. Naša zgodba je nastavljena tako, da se mamice rade vključujejo v naše delo, rade komentirajo, kaj jim je všeč in kaj ne. Nekako skupaj kreiramo izdelke," pravi Mojca Kac na to, kako meri zadovoljstvo strank glede na to, da, za razliko od sogovornikov, nima fizičnega stika s strankami.


Te zanima celotna vsebina pogovora? Poslušaj spodnji posnetek.

 
Avtor: Start:up Maribor , 21.11.2018
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!