NOVICA


Najbolje je inovirala ekipa Pošte Slovenije

Deset inovacijskih ekip s skupaj 38 udeleženci, ki se jim je drugi dan pridružilo še deset prototipirnih dvojcev, je v dveh dneh Innovation Jama Start:up Maribor razvijalo svoje ideje vse do izdelave digitalnega prototipa. Štiričlansko strokovno komisijo je najbolj prepričala ideja ekipe Pošte Slovenije, ki želi s svojo rešitvijo nagovoriti problem naslovnikov, ki jih v poštnem nabiralniku namesto pošiljke pričaka zgolj obvestilo o njenem prejemu. Drugo in tretje mesto sta osvojili ekipi Zavarovalnice Sava z inovativnima rešitvama za preprosto podaljševanje avtomobilskega zavarovanja preko mobilne aplikacije oziroma za angažma zavarovancev skozi igro.
 

Z majhnimi koraki eliminiraš neznanke

O vlogi in pomenu digitalnega prototipiranja sta v uvodnem delu Innovation Jama govorila Mateja Verlič Brunčič iz podjetja EqualEyes in Urban Lapajne iz Tovarne podjemov, ki sta razkrila, da se je metoda design thinkinga pri snovanju novih produktov in storitev v svetu uveljavila predvsem pri razvoju zelo inovativnih novih idej, ki imajo v začetku veliko neznank."Z majhnimi koraki eleminiraš neznanke, na tak način se izogneš pasti, v katero se lahko ujameš v klasičnem pristopu, da torej razvijaš nekaj, česar stranka ne potrebuje ali vsaj ne v taki obliki, kot si si zamislil,"je dejal Urban.

 
Dogajanje pri deseterici ekip je postalo še živahnejše drugi dan, ko so se inovacijskim ekipam pridružili prototipirni dvojci.

Ker je uspešnost podjetniške ideje odvisna prav od uporabnikov, je posvečanje njim ključni del procesa snovanja rešitev. "Dizajnerski način je najprimernejši ravno takrat, ko razvijamo rešitev, pa niti ne vemo, česa vse ne poznamo. Ko je rešitev tako negotova, da ni nobene referenčne točke v okolju, niti pri konkurenci, na katero bi se lahko oprli, ne,"je povedala Mateja.

Angažirano so identificirali probleme in opredelili rešitev

Ekipe Zavarovalnice Sava, Pošte Slovenije, Organics Nutrients, Knowteca, Clubia in Giftyja je po nekaj uvodne teorije že čakalo validiranje predpostavk. Neskončno mnogo post-it lističev, nalepke najrazličnejših barv, glasovanja ... skozi angažirano dogajanje so skupine identificirale problem, oblikovale persono in opredelile rešitev.

Progamerji in dizajnerji iz uveljavljenih tehnoloških podjetij so pokazali talentiranost in izvršnost startup skupnosti.

Ideje so digitalni pospešek na poti do prototipa dobile dan kasneje, ko so se ekipam pridružili prototipirni dvojci, sestavljeni iz programerja in dizajnerja. Dvojci iz uveljavljenih tehnoloških podjetij, med njimi EqualEyesa, Povia, Motivitija, U-centrixa ..., so hitro ugotovili, kako lahko pripeljejo ideje do digitalnega prototipa in ob koncu dneva so imele skupine na predstavitvah kaj pokazati.

Številčna ekipa Pošte Slovenije je staknjenih glav nagovarjala bolečino prejemnikov pošiljk.

"Super uporabniška izkušnja, da tudi v velikem podjetju ugotovimo, kako pristopiti k novim produktom in spoznanje, da je na prvem mestu uporabnik. Da torej, ko nekaj razvijamo, ne gledamo samo z vidika razvijalca, ampak upoštevamo tudi nasportno stran, da nam da informacije,"je o dvodnevnem dogajanju dejala Mihaela Jarc Knaver iz Zavarovalnice Sava. Podobno navdušena je bila tudi njena sodelavka Klavdija Keršmanc: "Današnji dan nam je prinesel veliko novih izkušenj in je zelo dobra dodana vrednost za naprej in res nekaj zelo pozitivnega za nas. Dodana vrednost za nas pomeni to, da bi neke odločitve, ki jih sprejemamo morda mesec dni, lahko sprejeli prej, morda v tednu dni."
 

Od skepse do navdušenja

Brata Bojan in Aleš Kujavec iz podjetja Organics Nutrients sta v dveh dneh Innovation Jama ugotovila, kako se digitalno povezati s svojimi uporabniki naravnih gnojil preko aplikacije, ki bo ponudila ne le interakcijo uporabnikov, ampak tudi kopico nasvetov. "Sprva sva bila nekoliko skepitčna, saj nisva vedela, kako bi lahko svoje gnojilo vpeljala v digitalni produkt," je priznal Bojan, navdušen, kakšno rešitev sta ob pomoči programerja Dejana razvila v dveh dneh. In dodal: "Če ne bi bila danes tukaj, ne bi prišli do te ideje."


"Zelo organiziran dogodek, dobili smo bolj sistematičen vpogeld v to, kako se lotiti novih projektov, če je v začetku veliko neznank," je bil zadovoljen z napredkom ideje, ki je v glavah zorela že nekaj časa, a ni bilo možnosti in priložnosti za njeno izvedbo, tudi Miran Kostanjevec iz podjetja Knowtec.
 

Nagovarjajo bolečino domala vsakega prejemnika pošiljke

Strokovno komisijo je najbolj navdušila ideja ekipe Pošte Slovenije kot odgovor na težave prejemnikov pošiljk, ki jih, ker najpogosteje v času prihoda pismonoše pač niso doma, v nabiralniku čaka sporočilo o pošiljki. Z nadgradnjo nedavno ponujene storitve Moja dostava, moja izbira želijo namreč prejemnikom pošiljk prihraniti pot od doma do poštne poslovalnice in jim omogočiti, da že v trenutku, ko je pismonoša pri njih doma, izberejo, ali želijo, da jim ta pošiljko pusti na domačem dvorišču, pri sosedu ali kje drugje, kjer jo bo prejemnik lahko dvignil na poti domov.


"Pričakovanja so več kot dosegla svoj namen. Če smo prišli z mešanimi občutki, saj smo vendarle vajeni nekih ustaljenih načinov razvoja idej, smo na Innovation Jamu spoznali, kako z agilnejšim pristopom in hitrim prototipiranjem razviti idejo," je dejal Alojz Krajnc, član ekipe Pošte Slovenije.
 
"Za nas je tak format delavnice dober predvsem za to, da smo pripeljali razvojnike, ki so jim agilne metode malenkost bližje, a je dejstvo, da se jih v korporacijah ne moreš vedno posluževati. To je nekaj, kar nam manjka in bi želeli izvajati v vseh službah, ki morajo biti vključene v razvoj nekega novega produkta oziroma storitve," je dejal Kristijan Perčič, v Pošti Slovenije odgovoren za razvoj digitalnega poslovanja.

Strokovna komisija je po predstavitvah digitalnih prorotipov izbrala najboljše.
 

Veliko podjetja se še učijo sodelovanja v inovacijskih zgodbah

Da je še bolj kot ideje, ki so jih na Innovation Jamu razvijale ekipe, pomemben proces, pa je prepričan Robert Sraka, v Zavarovalnici Sava direktor službe zavarovanj nove generacije: "Za podjetje vidimo prednosti v tem, da se širijo znanja o takšnem načinu iskanja rešitev. O tem, da začnemo delati s kratkimi iteracijami in s poskusi ter da ne razvijamo nekih novih storitev ali produktov ob predpostavki, da že vse vemo." Dodal je: "Velika podjetja v Sloveniji se še precej učijo, kako sodelovati v inovacijskih zgodbah. Vzpenjamo se po tej lestvici inovacijske zrelosti."


Jesenski program smo v Start:up Mariboru po zaključenem Innovation Jamu sklenili s Podjetniškim družabnim večerom v Vetrinjskem dvorcu, kjer smo med drugim slišali, da se Maribor, tudi po zaslugi aktivnosti Tovarne podjemov in programa Start:up Maribor, vse bolj uveljavlja kot tehnološko središče širše regije.

V Vetrinjskem dvoru je bilo med drugim slišati, da se Maribor vse bolj uveljavlja kot tehnološko središče širše regije.

Tisoči svetovalnih ur za mlade podjetnike

Tovarna podjemov je doslej izvedla več kot 90 dogodkov, med njimi delavnice, izobraževanja, Start:up Müslije, hackathone ... s skupaj več kot 2500 udeleženci, podprla 31 novih zagonskih podjetij (startupov) in mladim podjetnikom pomagala s 3200 svetovalnimi urami strokovnjakov. Med dogodki izstopa tradicionalna vsakoletna konferenca Podim, največji in najvplivnejši startup dogodek v regiji, ki ga bo Maribor prihodnje leto gostil 21. in 22. maja.

Več kot 200 udeležncev iz vrst startup podjetnikov, investitorjev in predstavnikov korporacij ter startup mentorjev se je družilo, mrežilo in kovalo nove načrte.

Dogodek je bil tudi priložnost za podelitev priznanj najboljšim prototipirnim dvojcem, prav vsak dvojec pa je prejel tudi vrednostni bon Zavarovalnice Sava v višini 200 evrov. Več kot 200 udeležncev iz vrst startup podjetnikov, investitorjev in predstavnikov korporacij ter startup mentorjev se je nato družilo, mrežilo in kovalo nove načrte. 

Naredimo tehnične poklice bolj privlačne

Želja narediti podjetniški sistem v mestu še boljši, je ideja, ki žene ekipo Tovarne podjemov in na Podjetniškem družabnem večeru je bilo večkrat poudarjeno, da Maribor postaja tehnološko središče ne le na nacionalni ravni, ampak širše regije.
 
 
 
To med drugim potrjuje tudi prihod mladih tehnoloških podjetij v Maribor. Andraž Logar iz 3fs je tako priznal, da se podjetje v Maribor ni razširilo zaradi kupcev, saj posluje izključno s tujino. "Je pa Maribor strašansko zanimiv zaradi skupnosti na področju intelekta in na osnovi podjetniškega znanja,"je dejal Logar. Podobno velja tudi za podjetje Dewesoft, ki ima mariborsko pisarno prav v Tovarni podjemov. Je pa soustanovitelj Dewesofta Jure Knez poudaril: "Vsi se moramo truditi narediti mladem tehnične poklice bolj privlačne."
 
Najboljše prorotipirne dvojce so čakala priznanja, vse sodelujoče programerje in dizajnerje tudi vrednostni boni.
 
O tem, kako zelo se trudijo obdržati dober kader v Mariboru, je govoril Iztok Kramberger s Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, sicer tudi vpet v podjetje Skylabs, ki izdeluje nanosatelit. "Ne moreš jim reči, da je slovenski kruh boljši od avstrijskega," je Kramberger izpostavil problematiko uhajanja kadra čez mejo, v avstrijski Gradec, kjer je po njegovih besedah tudi tako imenovana mala Silicijeva dolina.
 
Pristen aplavz si je Kramberger prislužil s tem, ko je dejal, da je pred dnevi prejel klic z ministrstva za obrambo, da se o Skylabsu govori tudi v Natu. "Imamo dve ključni tehnologiji, ki zagotavlja evropsko neodvisnost v odnosu do ZDA,"je odgrnil tančico skrivnosti s tega, kar nastaja v Mariboru.
 
Avtor: Mitja Sagaj, 20.11.2018
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!