NOVICA


Pred poletnim premorom vse o SEO optimizaciji in uspešnih podjetniških parih

 
V torek, 12. junija, se je mariborska startup skupnost družila in izobraževala na kar dveh dogodkih, zadnjih pred zasluženimi poletnimi počitnicami. Popoldne smo začeli v prostorih Tovarne podjemov, z delavnico namenjeno tistim, ki želijo, da jih potencialne stranke najdejo prek Google iskalnika. Skrivnosti SEO optimizacije in plačljivega Google AdWords oglaševanja je razkrival vrhunski strokovnjak Goran Krajačič. V poznih popoldanskih urah se je dogajanje preselilo v KID Kibla, kjer so na tradicionalnem Start:up Müsli podjetniškem druženju uspešni podjetniški pari delili svoje ljubezenske in poslovne izkušnje ter prigode.
 
Med 1. in 8. pozicijo na Googlu je več 10.000 EUR razlike!
Med domačim brskanjem po Google brskalniku morda ne pomislimo, kako močno lahko uvrstitev na iskalnem seznamu vpliva na zaslužek našega posla. Čeprav SEO optimizacija prinaša večje učinke šele po letu dela in so začetni stroški celo višji kot pri plačljivem oglaševanju, jo predavatelj več kot priporoča vsakemu podjetju. Dolgoročno zastavljen SEO (Search Engine Optimization – optimizacija spletne strani prek iskalnika Google) prinaša večji ROI (Return on Investment – donosnost), več obiska in posledično višjo prodajo kot Google AdWords oglaševanje. Pri slednjem je učinek sicer hiter in neposreden, vendar kliki prihajajo le tako dolgo kot plačujete oglaševanje.
Da SEO optimizacija ni kar tako govori tudi dejstvo, da jo s pridom uporabljajo tudi globalni spletni velikani, ki na ta način dosegajo neverjetno večje rezultate kot prek Adwords oglaševanja. Spletni prodajalec Amazon.com na ta račun svoj promet poveča za desetkrat, spletna platforma za rezerviranje nastanitev Booking.com dva- do trikrat več, TripAdvisor svoj promet na ta račun poveča za kar 45-krat, Zelando.de pa 23-krat.

 
Za odlične SEO rezultate sta pomembni 'onsite' in 'offsite' optimizacija!
Goran Krajačič je udeležencem delavnice svetoval, da se optimizacije najprej lotijo z raziskavo ključnih besed. To lahko učinkovito naredimo preko brezplačnega orodja Google Adwords ali različnih SEO programov, kot je na primer Seovisor. Naslednji korak je urejanje 'onsite', torej optimizacija lastne spletne strani. Ko ugotovimo, katere so najpomembnejše ključne besede, jih je priporočljivo vključiti v menije, naslove in meta opise. Pri tekstih naj ne bo glavno vodilo zgolj SEO, temveč tudi privlačnost besedila. Za dobro optimizirano spletno stran, v slovenskem jeziku, je predavatelj priporočal vsaj 50 vsebinskih strani.
Zadnji in zelo pomemben korak pa je 'offsite' optimizacija, ki se dogaja izven naše strani. Google namreč nagrajuje reference zaupanja vrednih spletnih strani, zato so povezave na vašo stran iz kvalitetnih strani več kot dobrodošle. Ne glede na vse nove možnosti, so zunanje povezave še vedno eden od ključnih dejavnikov uspešne optimizacije. Pri tem velja omeniti, da je ena dobra povezava s kredibilne strani, povezane z našim področjem, vredna več kot 1.000 nekakovostnih spletnih povezav.
 
Uspešni podjetniški pari – ljubezen in posel z roko v roki!
Iza in Samo Login, ustanovitelja podjetja Outfit7, Melinda in Bill Gates, ustanovitelja Bill & Melinda Gates Foundation, Julia in Kevin Hartz, ustanovitelja platforme Eventbrite, da naštejemo le nekaj parov, ki skupaj pišejo uspešne podjetniške zgodbe. Tudi v Sloveniji uspešna družinska podjetja in pari dokazujejo, da gresta lahko ljubezen in posel z roko v roki. Za zaključek sezone smo zato na tokratnem Müsliju gostili uspešne podjetniške pare.

Prvi par, Ajda in Boštjan Kaluža, sta skupaj že 14 let, zadnje leto sta tudi poslovna partnerja v startup podjetju Arvio, ki razvija napredne informacijske rešitve za oceno primernosti zavarovanj v procesu hipotekarnih kreditov, z uporabo umetne inteligence in distribuirane knjigovodske tehnologije. Na odru sta se jima pridružila še Taja Benčina in Martin Pelcl, dolgoletni par in soustanovitelja Coinhab, platforme za kolektivno gradnjo, kjer se graditelji povežejo in tako prihranijo do 20 % pri gradnji. Zadnji par, Gregor Černelč in Thu Tran, sta se spoznala pred šestimi leti, ko se je Gregor najprej zaljubil v njo, nato pa še v njene kulinarične sposobnosti. Vietnamska gurmanska doživetja sta želela predstavita novih okusov željnim Slovencem in Slovenkam, zato sta pred tremi leti skupaj odprla Ngon, prvo vietnamsko restavracijo v Mariboru.
 
Skupaj tudi poslovno – da ali ne?
Vprašanje večera je bilo, katere so glavne prednosti in slabosti skupnega posla partnerjev. »Delaš skupne projekte, ki jih sicer ne bi mogel. Deliš si skupno strast«, sta kot glavno pozitivno stran navedla Taja in Martin ter šaljivo dodala, da si tako ne rabiš razbijati glave, kaj boš počel v prostem času, ker ga nimaš. Podobne prednosti sta prepoznala tudi Gregor in Thu: »Fleksibilnost, deljenje skupnih vrednot, ki se prenesejo v skupno vizijo posla«. Boštjan in Ajda sta dodala še, da je njuna zveza zaradi skupnih projektov, izzivov in ciljev, še bolj trdna. Kot glavne slabosti pa so sogovorniki navedli predvsem tanko mejo med poslom in zasebnostjo. Razmišljanje in pogovor o poslu jih namreč najde vedno in povsod, tudi na počitnicah.


Vsi sogovorniki so se strinjali, da na koncu dneva prednosti prevladajo. »Če razmišljate o svojem podjetju, se projekta lotita skupaj s partnerjem,« je svetoval Martin. Ajda je priporočala, da »si postavita več majhnih ciljev in zmag, ki vaju bodo osrečile, motivirale in povezale«, Thu pa je dodala, »da se skupne poslovne zgodbe lotita optimistično in ne čakajta predolgo«.
 
 
 
Kot se spodobi, smo sezono zaključili z dobro hrano iz vietnamske restavracije Ngon, pijačo in druženjem do zgodnjih jutranjih ur.

 
Vsi, ki ste zamudili zabaven pogovor z uspešnimi pari, pa si ga lahko ogledate na spodnji povezavi:
 
 
Avtor: Start:up Maribor , 19.6.2018
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!