Na trilateralnem podjetniškem vikendu mariborski Coinhab zasedel drugo mesto
V coworking prostoru Dom Center v Celovcu se je v nedeljo 22. februarja zvečer z razglasitvijo najboljših ekip zaključil prvi trilateralni startup vikend v Alpsko – Jadranskem prostoru, ki ga je v okviru projekta INNO CBC, ki ga sofinancira EU, soorganizirala Tovarna podjemov. Najbolj je komisijo prepričala funkcionalna posoda za živila HoppaBox, drugo mesto je zasedel slovenski projekt Coinhab, ki namerava revolucionirati stanovanjski trg tako, da povezuje mlade, ki skupaj lažje in hitreje pridejo do lastnega doma.
Od 20. do 22. februarja 2015 je potekal startup vikend za mlade podjetnike iz Slovenije, Avstrije in Italije. Interdisciplinarne time so oblikovali mladi vseh treh sodelujočih držav in so tekmovali v tem, kdo bo v izjemno skoncentriranem času (v treh dneh) ustvarili boljši prototip oziroma poslovni model podjetja, katerega bodo skušali tudi preveriti na trgu ter postaviti temelje za nadaljnji razvoj ideje v podjetje. Seveda z globalnimi ambicijami.
Neprecenljiva pomoč mentorjev
Mladim so bili skozi tri dni na voljo tudi uspešni podjetniki in mentorji iz vseh treh sodelujočih držav, ki so s svojimi znanji podjetniškim ekipam pomagali do čim boljšega poslovnega modela oz. prototipa podjetja. Kot slovenski mentorji so sodelovali Aljoša Huber, Jure Verhovnik in Matej Rus, vsi mentorji iz Tovarne podjemov, ki so s svojimi znanji in izkušnjami udeležencem pomagali pri oblikovanju njihove rešitve.
Raketni pogon pri razvoju idej
”Ne glede v kateri razvojni fazi ideje, poslovnih modelov ali prototipov so se startupi nahajali, je dogodek omogočil idealno priložnost za njihov nadaljnji razvoj. Vikend je temeljil na delavnicah in mreženju, zato so lahko startupi temeljito in fokusirano izpopolnjevali svoje ideje in pilili kratke predstavitve, obenem pa pletli dragocena poznanstva. Vse to z raketnim pogonom, ker so jim pri tem pomagali mentorji in strokovnjaki iz poslovnega okolja. In ker so, tako startupi kot mentorji, prihajali iz treh držav, so startupi že v tej svoji zgodnji fazi lahko razmišljali in delovali globalno« je svoje občutke strnil Aljoša Huber ob zaključku dogodka. Jure Verhovnik ocenjuje, da so v treh dneh iz idej nastali konkretni projekti, ki imajo realne možnosti, da se razvijejo v obetavne posle. Povedal je še, da tovrstni dogodki predstavljajo dober temelj za dvig prepoznavnost Alpe–Adria regije, kot regije z veliko podjetniškega potenciala.
Slovenski Coinhab zasedel drugo mesto
Strokovno komisijo, ki so jo sestavljali strokovnjaki iz Slovenije, Avstrije in Italije, je najbolj prepričala mlada ekipa s funkcionalno posodo za živila HoppaBox, drugo mesto sta si delili ekipa z medicinskimi senzorji Meditrack iz Italije in slovenska ekipa Coinhab, ki namerava revolucionirati stanovanjski trg.
Mladi skupaj lažje in hitreje do doma
Co-inhab je spletna platforma, ki omogoča mladim, da se povežejo in postanejo so-graditelji ali so-najemniki, saj lahko tako znižajo stroške bodoče nepremičnine. S pomočjo Coinhab-a se stroški gradnje znižajo tudi do 40%, bodoči dom pa je prilagojen željam posameznikov. Na spletni platformi lahko uporabniki poiščejo ustrezno nepremičnino, si poiščejo so-stanovalce in s pomočjo sistema izgradijo ali najamejo stanovanje. Sistem deluje tako, da si uporabniki ustvarijo profil, v katerem oddajo želje glede svojega bodočega doma. Nato jim sistem predlaga ugodne nepremičnine, okrog katerih se z drugimi uporabniki povežejo v skupine. Stran omogoča tudi povezavo z nepremičninskim agentom, lastnikom stanovanja, oziroma arhitektom. Nosilca ideje Taja Benčina in Martin Pelcl, sicer arhitekta, sta idejo identificirala na podlagi vrzeli na slovenskem trgu. ”V Sloveniji imamo kar 68% mladih s stanovanjskim problemom. Ti v kar 70% zaradi pomankanja sredstev nimajo možnosti, da bi zgradili standardni individualen objekt. Stanovanja, ki so na voljo, so pogosto predraga, neprilagojena njihovim željam in slabše kvalitete« je povedala Taja, kateri je dogodek in povratne informacije, ki jih je dobila na startup vikendu, vlil optimizem, da bo zgodba zaživela tudi globalno.
Organizatorji in kontakti
Podjetniški vikendi so v skladu z globalnimi trendi spodbujanja podjetništva med mladimi intenzivni, interdisciplinarni, osredotočeni na konkretizacijo ter ne nazadnje tudi zabavni vikendi, na katerih mladi razvijajo svojo poslovno idejo po najsodobnejših metodologijah (»d.school«, »lean startup« in »business model generation«). Gre za metodologije, ki jih učijo najboljše poslovne šole, kot so Stanford, Harvard, MIT in druge. Cilj tovrstnega usposabljanja je spodbuditi nastajanje inovativnih podjetniških idej, predvsem pa mladim predstaviti orodja, ki so v današnjem času ključna za podjetniško oziroma inovativno udejstvovanje, hkrati pa je tovrsten pristop pomemben za razvoj mehkih veščin, ki so danes nujne za njihov karierni razvoj.
Avtor: Nataša Rus, 26. 02. 2015