NOVICA


Razvoj digitalnih izdelkov je zelo drugačen kot včasih

Digitalizacija predstavlja ogromno možnosti in izzivov za vsa podjetja. Eden izmed njih leži v razvoju novih digitalnih izdelkov, o katerih mora danes uporabnik dosledno razmišljati. Predvsem mala in srednja podjetja (MSP-ji) potrebujejo podporo. DIGITRANS želi zagotavljati to pomoč z dvofaznim procesom – ločenim v fazo inoviranja in fazo transformacije. Novembra je založba Verlag Herder iz Freiburga (Nemčija) s petimi udeleženci sodelovala na delavnici za poslovni model, ki je bila razvita v okviru ogrodja za DIGITRANS-ovo metodo – skupaj s štirimi zaposlenimi iz MFG-ja in Univerze Reutlingen. Oliver Hübsch, generalni direktor za informacijske in digitalne tehnologije pri Herderju, je v intervju spregovoril o tem enodnevnem dogodku, ki se je odvijal v centru Böblinger Herman Hollerith.

»Lahko smo videli, kaj nam res ustreza«

Novinar: G. Hübsch, zakaj je bil Herder poskusni zajček za projekt DIGITRANS?

Mr. Hübsch: »Razvoj digitalnih produktov se zelo razlikuje od tega, kar se je včasih delalo v založbeni panogi – od oblikovanja ekip do formuliranja zgodb uporabnikov in prototipiranja. Nekatere metode, ki jih uporablja DIGITRANS, kot je na primer agilni razvoj, so že v uporabi. Pri DIGITRANSU smo lahko spoznali druge metode in ugotovili, kaj nam res ustreza. Konec koncev so termini, kot je design thinking, vseprisotni – vendar redkokdaj dejansko implementirani. Kot založniška hiša smo želeli oceniti, ali ima smisel, da to prenesemo k nam.«























 
Dela poln dan na delavnici o digitalni transformaciji

Novinar: Ste imeli kaj v mislih, preden ste šli na delavnico?

Mr. Hübsch: »Izbrali smo produkt, ki ga res želimo realizirati. Ideja zanj že obstaja, vendar se še ni pojavil. Gre za programsko opremo za vrtce, ki digitalizira procese za učitelje. V vsakem primeru smo šli na delavnico z interdisciplinarno ekipo – tj. urejanje, trženje, upravljanje z aplikacijami ter zunanji svetovalec. V inkubatorju smo šli skozi celoten proces razvoja produkta od A do Ž pod laboratorijskimi pogoji.«

Novinar: In kaj ste ugotovili? 

Mr. Hübsch: »Prvo kot prvo je v njej toliko metod, da bi bilo bolje, če bi delavnica trajala dva dni. Razburljivo je, koliko idej smo zbrali. Na žalost ni bilo časa, da bi dejansko naredili pravi prototip. Namesto tega smo lahko šli skozi načrtovan produkt ter videli, ali poznamo vse možnosti uporabe in ali še vedno obstajajo šibke točke.«

Novinar: Nam lahko poveste nekaj malega o procesu? 

Mr. Hübsch: »Zaenkrat nimamo pri Herderju nobene stalne metode prototipiranja, zato smo bili zelo zainteresirani in dovzetni. Na delavnici smo najprej definirali primere uporabe za različne možne uporabnike. Nato smo identificirali, kako lahko naša programska oprema razreši katere probleme. Potem smo naredili prototip – to je lahko model, nekaj zlepljenega skupaj ali skica na papirja. S tem želimo tehnološkemu partnerju pokazali vse glavne točke tega, kar mora izdelek delati. Upamo, da bo tako ideja prenesena bolje, kot je bila včasih s knjigo specifikacij, kjer lahko veliko stvari narobe razumeš. Prav tako lahko prototip zelo dobro uporabimo, da dobimo neposredne povratne informacije od naših potencialnih uporabnikov ter opazujemo, kako se odzovejo in obnašajo med testiranjem.«

Novinar: Ali tak proces ni samoumeven?

Mr. Hübsch: »Kot naročnik moramo biti sposobni sporočati, kaj izdelek mora biti. Izkazalo se je, da tehnološki partnerji ali agencije včasih niso razumele, ko smo uporabljali prejšnje metode. Ko razvijemo prototip, vse postane bolj jasno hitreje. Prav tako lahko veliko bolj ciljno testiramo, ali uporabnik sprejema izdelek. Zato je pomembno, da je metoda standardizirana. 

Novinar: Lahko podjetje po končani delavnici samostojno izvede celoten inovacijski proces?

Mr. Hübsch: »Če imam v mislih malo ali srednje veliko podjetje, ki še ni nikoli slišalo za te metode – morda bodo težko to storili in bodo po delavnici potrebovali svetovalca. Pri Herderju že štiri ali pet let delamo na metodah za inoviranje, tako smo na primer uporabili Business Model Canvas za razvoj aplikacij. V podjetju ni pritiska, da bi na isti način šli skozi vse metode delavnice ena po ena. Izbrali bomo vsaj nekaj ključnih vidikov in dalje delali z njimi. Metoda kanvasa BMG je za nas bila nastavljena najkasneje od delavnice za razvoj digitalnih produktov.«

Nemško verzijo tega članka lahko najdete na spletni strani MFG 
https://www.mfg.de/aktuelles/details/443-entwicklung-digitaler-produkte-laeuft-ganz-anders-als-frueher/


Martin Kinitzki in Petra Newrly udeležencem razlagata procese inoviranja in transformacije

Vir: http://www.interreg-danube.eu/news-and-events/project-news/1451

Avtor: , 15. 12. 2017
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!