NOVICA


Preživijo le agilni, dinamični in inovativni

 
Digitalna transformacija je za mnoga majhna in srednja podjetja še vedno velika neznanka. Za digitalno transformacijo so sicer že slišali, nekateri celo mislijo, da jo izvajajo, vendar se pomen digitalne transformacije še vedno napačno dojema.
 
Digitalna transformacija je koristna sprememba v delovnih procesih in poslovnih modelih podjetij. Da bi takšno transformacijo približali majhnim in srednjim podjetjem v Podonavju, se je rodil projekt Digitrans. Partnerji v devetih državah podrobno preučujejo podjetja, ki so uspešno izvedla proces digitalne transformacije in njihove izkušnje uporabljajo za primere dobrih praks v regiji. Partnerji projekta uporabljajo primere dobrih praks za grajenje izobraževanj in platform za usposabljanje o digitalni transformaciji, nekateri bodo celo ustanovili inkubatorje za digitalno transformacijo.

10 milijonov € prihodkov zaradi digitalne transformacije

Na to temo smo že govorili, ko smo predstavili podjetje, ki je popolnoma transformiralo svoj poslovni model, ki sedaj temelji na lastni programski opremi. Na podlagi te digitalne transformacije je podjetje ponudilo novo dodano vrednost za svoje odjemalce. Zahvaljujoč tem spremembam, je imelo podjetje v zadnjem letu 10 milijonov € prihodkov.
 
Drugo podjetje, ki je prešlo fazo digitalne transformacije dela na področju tiska, zaposluje 15 ljudi in ima približno 1 milijon € letnih prihodkov.

Iz navdušenja do tiskanja je bilo ustanovljeno leta 1993. Takrat so vsi poslovni procesi potekali ročno s strani ene osebe. To pomeni, da je bila ena oseba odgovorna za tisk, računovodstvo, naročila, pošiljanje,…

Preživijo le agilni, dinamični in inovativni

Pri takratnih političnih in gospodarskih spremembah v Sloveniji je bil trg razmeroma nestabilen. Takšni nestabilni trgi so po navadi slabi, vendar na drugi strani tudi priložnost za mlada podjetja, ki so agilna, dinamična in sposobna prilagajanja na vse trenutne tržne situacije. To podjetje se je tega zavedalo in se odločilo, da sprejme globalne trende in jih pripelje v Slovenijo. S tem je podjetje na domačem trgu ponudilo popolnoma nove in izboljšane storitve.
 
Tudi kasneje niso nikoli izgubili te svoje agilne in dinamične narave. Zato ni naključje, da so že zelo hitro začeli z avtomatiziranim tiskom, vendar so to načrtovali doseči postopoma, v različnih fazah. 

Zaposleni od začetka seznanjeni z vsem

Ideja o digitalizaciji je prišla z vodstva podjetja, vendar so bili vsi zaposleni že kmalu obveščeni in vključeni v projekt. Najslabše kar se lahko zgodi je, da bi zaposleni prepočasi sprejemali takšne procese ali jih celo zavračali. Da bi stvari nemoteno potekale, je njihova vključitev v procese na samem začetku še toliko bolj pomembna.
 
Na začetku so razvili programsko opremo, ki je omogočala upravljanje in nadzorovanje procesov. To se je izkazalo za odlično potezo, saj je imelo vodstvo ves čas pregled nad celotnim dogajanjem znotraj podjetja. To programsko opremo so neprestano razvijali in danes so vsi poslovni procesi vodeni in izpeljani preko le-te.

Dobra dva meseca za prilagajanje na nove digitalne produkte

Po sprejetju digitalizacije je sledil korak, kjer je bil potreben popolni prehod na nove produkte, z zaposlenimi na čelu. Čeprav so zaposlene že od samega začetka vključevali v nove procese, so še vedno potrebovali dodatna dva do tri mesece, da se prilagodijo na nove digitalne produkte. Skozi ta čas so se zaposleni dodatno izobraževali, da bi v popolnosti razumeli celotno dogajanje oz. poslovanje.
 
Podjetje z zadovoljstvom gleda na to, da so šli skozi digitalno transformacijo, saj jim je to prineslo veliko poslovnih izboljšav. S tem je bilo manj potrebe po fizični delovni sili, lažje je upravljati poslovne procese, hitreje pridobivajo potrebne informacije, vse skupaj je bolj učinkovito in poslovanje ter prihodnje investicije so bolj ekonomične. 

Kaj smo se naučili?

Ko vprašamo, kaj so ključne stvari, ki smo se jih naučili iz teh procesov, jih lahko povzamemo v naslednjih točkah:
  • Nujno je, da majhna in srednja podjetja ustvarijo enoten, celovit digitalni sistem in ne enega razdeljenega na več delov,
  • majhna in srednja podjetja bi morala svoje zaposlene vključevati že od začetka, da bi pridobila čim več uporabnih odzivov in pogledov,
  • majhna in srednja podjetja morajo skrbeti za odprto komunikacijo z zaposlenimi, da bi vedeli kakšne koristi prinašajo spremembe,
  • majhna in srednja podjetja si morajo zastaviti jasne cilje in vizijo, preden se lotijo procesa digitalne transformacije.
Digitalna transformacija je eden izmed največjih trendov 21. stoletja. Temu pričajo startupi, katerim vztrajno sledijo tudi majhna in srednja podjetja. Zgoraj omenjeno podjetje je uspešno prešlo digitalno transformacijo in so v nenehnem iskanju inovacij, ki bi jih lahko uporabili pri svojih programskih rešitvah. Digitalna transformacija je za njih nenehen postopek in stalen proces, ki podjetje motivira in jih potiska proti še lepši prihodnosti.

Če imate majhno ali srednje veliko podjetje in prihajate iz podonavske regije, in bi želeli o digitalni transformaciji izvedeti več, lahko informacije najdete tukaj: http://www.interreg-danube.eu

Avtor: Urban Lapajne, 18. 12. 2017
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!