S slovensko idejo in švicarsko preciznostjo na Kickstarter!
Klasična ročna ura, kljub poplavi različnih ‘pametnih’ nadomestkov, še vedno predstavlja statusni simbol in prestiž. Marcel Boškovič, Tadej Kelc in Žiga Potočnik, ki sestavljajo ekipo start-upa Vamatic, so zaznali priložnost in se podali v Kickstarter kampanjo z lastno idejo: visoko kvalitetno uro, ki združuje slovensko zamisel s švicarsko kvaliteto. Na posebni izvedbi Start:up Müsli, ki je potekal v torek, 5. decembra 2017, prav na dan začetka njihove kampanje, so fantje spregovorili o poti prehojeni do te točke, katere težave so reševali na poti ter kakšne imajo načrte za naprej.
Ena ura, dve možnosti
Ljubitelji in poznavalci ročnih ur in sošolci iz Ekonomsko-poslovne fakultete v Mariboru so po pregledu podobnih Kickstarter kampanj prišli na idejo, da bi ustvarili ročno uro, ki bo v enem združevala oboje: visoko kvalitetno švicarsko izdelavo z željo mladih, da bi uro nosili kot modni dodatek, ki omogoča prilagajanje glede na trenutni stil. Tako so zasnovali in oblikovali osnovo ročne ure, ki omogoča preprosto snemanje in menjavanje paščkov. Z udeleženci Start:up Müslija so tako delili tudi nekaj poznavalskih skrivnosti.
Vamatic ure so plod slovenske ideje, izdelane v Švici,
nosijo pa certifikat najvišje kakovosti ‘Swiss Made’.
Na primer, ste vedeli, da obstajajo razlike pri navajanju švicarske kvalitete? Najboljši certifikat, ki dvigne tudi ceno, je Swiss Made, ki pomeni, da je bila ura v celoti izdelana in sestavljena v Švici. Marsikateri kupec se tako ušteje, ko ni dovolj pozoren pri nakupu in nevede navedbo zamenja s certifikatom Swiss Movement in Swiss Part. Ti dve oznaki namreč pomenita, da so ure bodisi sestavljene iz mehanizma ali delov narejenih v Švici, je pa ta sestava po vsej verjetnosti potekala na Kitajskem. Tako hitro postane jasno, zakaj določene ure lahko dosežejo nizko ceno, čeprav se na njihovem hrbtišču sveti napis Swiss.
Veliki proizvajalci ignorirajo splet, kupec pa je moški srednjih let
Ko so se prijatelji odločili za zagon projekta so v skladu s svojim znanjem in izkušnjami začeli z analizo trga. Ugotovili so, da trg ročnih ur v segmentu od 500 do 900 evrov raste. Švicarska podjetja, sploh tista z visoko kvalitetnimi urami, niso ‘zgrabile’ digitalizacije in praviloma njihovih ur na spletu ni mogoče kupiti. Ignoriranje spleta se je za marsikaterega proizvajalca že izkazalo za usodno, saj smo bili v zadnjih letih priča združevanju določenih znamk in podjetij. Po pregledu trga so si tako za optimalni segment določili tiste kupce, ki iščejo tovrstne ure vendar jim ustreza udobje nakupovanja iz domačega naslanjača.
Kickstarter kampanjo lahko podprete z nakupom
Vauclain Automatic ali Vamatic Quartz Winston.
Tipični kupec je moški srednjih let, ki ceni svoj izgled vendar mora slediti zakonitostim t.i. poslovnega oblačenja. Čeprav so sprva imeli v mislih mlajše kupce se je za odzivnega izkazal tudi trg od 50 do 70 let. Pred kratim so sklenili sodelovanje tudi z marketinško agencijo iz Anglije, ki je z analizo trga potrdila njihova predvidevanja, izkazalo pa se je, da je njihovo idealno tržišče v ZDA in sicer tisti, ki zaslužijo nad 100.000 $ letno. Ti kupci tudi razumejo pomen oznake Swiss Made in cene, ki je vredna take ure.
S ‘Swiss Made’ uro na Kickstarter!
Ko so izpopolnili produkt, se spoznali s trgom in našli tipičnega kupca so se odločili, da svojo idejo predstavijo na platformi za crowd-financiranje, Kickstarter. Ideja o uri se je rodila na začetku leta 2017 in že v šestih mesecih so imeli v rokah prve prototipe. Ker gre za visoko kvalitetne ure švicarske izdelave prototipno niso mogli naročati več kot eno uro vsakega modela. S pripravami na Kickstarter kampanjo so pričeli pred pol leta, nastop pa so sprva načrtovali v roku treh mesecev. Nepričakovano so morali zamenjati še podjetje, ki sestavlja ure, zato se je začetek kampanje nekajkrat zamaknil. Kot pa so povedali člani ekipe, so zamika veseli, saj so tako lahko v miru poskrbeli, da so vse podrobnosti na svojem mestu.
V letu dni je ekipa Vamatic od ideje do zagona popeljala svojo Kickstarter kampanjo in idejo
visoko kvalitetne švicarske ure, ki jo lahko prilagodimo svojemu trenutnemu stilu.
Z aktivno kampanjo so tako začeli septembra, širili mailing listo, zadnji teden pred začetkom pa krepili obisk na spletni strani. Na Kickstarterju je bilo do zdaj uspešno realiziranih okrog 30 kampanj z visoko kvalitetnimi urami švicarske izdelave. Člani ekipe Vamatic so naredili pregled najboljših in pri vsaki izbrali najboljše elemente, ki so jih vključili v svojo kampanjo. K sodelovanju so povabili tudi t.i. ‘influencerje’, ki prek svojih blogov in profilov vabijo k podpori. Z udeleženci Start-up Müslija so za konec delili še svojo filozofijo, ki jih spremlja na tem podvigu. So v letih, ko se aktivno učijo, delajo napake in si lahko privoščijo izgubiti vse v zameno za neprecenljivo izkušnjo ‘skoka v neznano’.
Njihovo kampanjo si lahko ogledate v spodnjem videu ter jo podprete na povezavi.
Če ste dogodek zamudili, si ga lahko ogledate na spodnji povezavi: