NOVICA


Start:up Maribor za dijake: Valilnica dijaških idej prebudila podjetniško iskrico mariborskih dijakov

Ali znate razložiti, kaj pravzaprav pomenita pojma “startup” in “vitko podjetništvo”?
 
Na petih srednjih šolah v Mariboru smo izvedli podjetniške delavnice, kjer smo dijakom predstavili podjetnost in podjetništvo. Prvi poudarek delavnic je bila ugotovitev, da ideja sama po sebi ni vredna nič, če nikomur ne rešuje problema in za rešitev ni pripravljen plačati. Z vajami timske dinamike so dijaki v skupinah generirali podjetniške ideje. Svoje izkušnje in življenjsko zgodbo jim je predstavilo pet uspešnih podjetnikov, ki so poudarili pomembnost dobrega podjetniškega tima, sestavljenega iz sodelavcev z različnim spektrom kompetenc.
 
Na Biotehniški šoli Maribor je podjetnik Lojze Bertoncelj, mentor podjetnosti in podjetništva v več organizacijah, podjetniških pospeševalnikih, inkubatorjih in šolah, poudaril, da je vsak od nas podjeten, kar pa še ne pomeni, da je podjetnik. Svoje ideje je strnil takole:
  • vsi smo lahko podjetni,
  • dobra ideja je ključnega pomena,
  • izziv naj bo reševanje problema,
  • ključno je poslušanje ljudi in natančna proučitev problema,
  • brez pravega tima imamo le malo možnosti za uspeh.




Dijaki Srednje biotehniške šole so konkretno prepoznavali probleme, ki potrebujejo rešitve. Veliko dijakov je iz kmečkih družin, ki trgujejo z različnimi izdelki in storitvami. Pri izvedbi delavnice je bilo zaznati veliko podjetniškega potenciala.
 
Oglejte si, kaj meni o vključevanju dijakov v ”startup” sceno podjetniški mentor Lojze Bertoncelj:
 


Mnenje dijaka o podjetniški delavnici: 
 


Dijaki na Srednji šoli za oblikovanje že uporabljajo metode vitkega podjetništva, saj je oblikovanje vrsta storitev, kjer je potrebno imeti nenehno povratno informacijo naročnika - kar je osnovna pri vitkem podjetništvu. Zelo jih zanima svet “Design Thinking”,  saj so oblikovalci po duši. Po delavnici na Srednji šoli za oblikovanje Maribor smo ugotovili, da se šole in dijaki razlikujejo po veščinah in znanjih, zato bi jih bilo smiselno povezati, kar bi lahko mestu Maribor pričaralo novo podjetniško zgodbo.
 
Ravnateljica Srednje oblikovne šole o podjetništvu na šoli:
 

 
 






Na Škofijski gimnaziji Antona Martina Slomška je David Klobasa, podjetnik z družinsko tradicijo, navdušil dijake s svojo podjetniško zgodbo.
 
Dijaki so izpostavili, da je lahko  biti podjetnik, če imaš v družini dovolj močno finančno zaledje,  pri čemer pa je David ugotavljal, da je za večino mladih lažje dobiti sredstva in podporo za nove ideje zunaj doma. Pri tem je pomembnejše odraščanje v podjetniškem duhu, ki spodbuja nenehno iskanje, preizkušanje idej in učenje iz napak. David je poudaril, da se je pri njegovi izkušnji pokazalo, da je najpomembnejše ne ustrašiti se izzivov in prepoznati priložnosti. Še zmeraj se ne zanaša samo na družinsko podjetje, pač pa hkrati razvija tudi svoje podjetniške produkte. S pomočjo njegove spodbude so dijaki začeli s timskim delom na razvoju svojih lastnih idej in nadgradnjo ter inovacijo tradicije družinskih podjetij.





Na Srednji ekonomski šoli Maribor  je podjetnik in industrijski oblikovalec Marko Borko navdušil s svojo zgodbo, s katero je izvedel svojo startup in hkrati blagovno znamko Kefirko. Navdušenim dijakom je predstavil korake od ideje do realizacije svojega projekta, ki ga je lansiral s pomočjo platforme za množično financiranje Kickstarter. Prikazal je, kako je iz praktičnega vidika za uspešen projekt pomemben dober tim in predstavil nekatere svoje ideje, ki niso prišle na trg in so ostale le na papirju. Dijaki in dijakinje SEŠ so razvili številne ideje, s katerimi so se udeležili startup vikenda, ter aktivno sodelovali na drugih dogodkih organiziranih v okrivu projekta Start:up Maribor.
 
Ravnateljica Darja Cizel  in mentorica Bronja Jarc o podjetništvu na srednji ekonomski šoli Maribor:
 








Na Prometni šoli Maribor je Nastja Kramer, uspešna podjetnica in lastnica blagovne znamke Malinca, trgovine z zdravo prehrano, navdušila dijake s svojo življenjsko potjo. Kot mnogi drugi se je tudi Nastja po študiju Marketinga znašla na razpotju: zaposlitev ali samostojna podjetniška pot?  Ustvarila je uspešno podjetje, ki zaposluje po 2 letih 6 ljudi.  Mladim je poudarila, naj sledijo svojim sanjam in naj jih ne bo strah podjetniških izzivov. Le upati si je treba - in ne pozabiti na druge. Nastja je letos  ustanovila tudi prvo spletno trgovino z dobrodelno noto v Sloveniji - Aamori.
 
Motivirani dijaki so s svojimi idejami o izgradnji ”wake board” parka in razvijanju družabne igre aktivno sodelovali na sturtup vikendu.
 
Podjetniški mentor Zlatko Šehovič o podjetniškem dogajanju na šoli:
 







Brez aktivne vloge motiviranih in podjetnih mentorjev izvedba delavnic ne bi bila mogoča. S svojo zagnanostjo dijakom omogočajo vstop v svet podjetništva, timskega dela in kreativnosti. Za sodelovanje se zahvaljujemo Bronji Jarc, Nikoli Bistroviču, Maji Vičič Krabonja, Zlatku Šehoviču, Maji Miketek in Petri Šraj.

 
Avtor: Urban Lapajne, 26.11.2015
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!