NOVICA


Prodaja, prodaja, prodaja

Samo prodan produkt prinese podjetju prihodke, ki so nujno potrebni za preživetje in razvoj podjetja. Zato je bil osmi podjetniški torek v Mariboru posvečen prodaji.

Delavnico je pričela triperesna deteljica: Igor Panjan, Dragan Stjepanović in Tina Kastelic. Vsak izmed njih je pokril svoje, v prodajnem procesu bistveno področje.

Prodaja je vztrajnost in trening

V uvodu delavnice je Tina Kastelic, specialistka transakcijske analize, podjetnica in poslovna trenerka, udeležence delavnice dodobra razmigala, ko je namesto klasičnega uvoda njen del predavanja začela s »speed datingom« vseh udeležencev. Udeleženci delavnice so se spoznali med seboj, se rokovali in predstavili kaj počnejo.
 

Prav odnosi so tisti na katerih temelji uspešna prodaja, zato je s potencialnimi kupci najprej potrebno vzpostaviti temeljno zaupanje in šele nato lahko pričnemo »prodajati« produkt. Tina, ki je direktorica podjetja Kompetenca d.o.o. je udeležencem postregla s številnimi praktičnimi nasveti, ki jih bodo lahko takoj uporabili v praksi.

Dvigni telefon in prepričaj

Na dobro razgret »oder« delavnice je drugi stopil Dragan Stjepanović, ki je specializiran iskalec prodajnih kontaktov ter specialist za pridobivanje prvih strank. Predstavil je, kaj vse je potrebno storiti preden dvignemo slušalko ali pošljemo »hladni« email. Prav tako je v živo predstavil kaj početi in kaj ne v procesu pridobivanja prvih strank.

Kako do kakovostne baze potencialnih strank?

Igor Panjan, soustanovitelj in direktor podjetja SmartPA d.o.o., ki se je uveljavilo na področju ti. spletnih scraping tehnologij, ki omogočajo prečesavanje in avtomatiziran zajem podatkov objavljenih na internetu. Njihov paradni konj je iskalnik poslovnih kontaktov Datafy.it, ki podjetjem omogoča hitro in poceni iskanje poslovnih kontaktov v več kot 100 državah po celem svetu.
 

Igor je poleg nadvse koristnega orodja Datafy.it predstavil tudi kako se učinkovito lotiti direktnega marketinga na spletu ter kakšne so zakonske omejitve in določila, ki jih je potrebno upoštevati, ko pripravljamo množično kampanjo z elektronskimi sporočili. Več o zakonskih omejitvah in spletnih kampanja si preberite na njihovem spletnem blogu, kje prav tako najdete veliko koristnih nasvetov o prodajni in marketingu.

Stranka je najprej tvoj partner, šele nato kupec

Prodajno obarvana debata se je iz predavalnice Tovarne podjemov prestavila v bolj sproščeno KIBLO. Tini Kastelic, ki je sodelovala že na delavnici, sta se pridružila še dva geodeta, Marko Mesarič iz podjetja Modri planet in Jan Zorec iz podjetja GS Dean Kobale s.p..
 
Marko je soustanovitelj start-up podjetja Modri planet, ki je razvilo napredno geodetsko programsko opremo. Podjetniško pot je začel po končanem študiju geodezije, kjer sta se tudi spoznala z Janom Zorcem. Njune poti se križajo tudi po fakulteti, saj je Jan postal prva stranka, ki je kupila program 3dsurvey.
 

Marko in Jan sta slikovito predstavila kako se je pričelo in razvilo njuno poslovno sodelovanje, ter kako je napredna programska oprema obogatila ponudbo geodetskega podjetja v katerem je zaposlen.
 
Marko je udeležence navdušil s svojim žarom in energijo, ki je preplavila do dobra napolnjeno KIBLO. Z rokava je stresal zanimive prigode od tega kako so potekali prvi sestanki do tega kako so se z neprimernim pristopom opekli na nemškem trgu. Razložil je tudi, kako so dolgi razvoj zapletene programske opreme financirali s pomočjo sredstev Slovenskega podjetniškega sklada. Najprej so pridobili zagonsko subvencijo P2 in leta 2014 še 200.000 EUR javne lastniške investicije v okviru produkta SK200. Izpostavil je super izkušnjo s produkti Slovenskega podjetniškega sklada ter vse prisotnim priporočal, da se jih v čim večji možni meri poslužujejo.
 

Tina je vseskozi spremljala debato in jo dopolnjevala z zanimivimi strokovnimi argumenti in razlagami iz področja odnosov, tehnik prodaje in komunikacije. Prodajno obarvan večer je razigrala navihana Natalija, ki se je pogumno odzvala na pobudo moderatorja, da udeležencem delavnice predstavi kaj počne in se poskusi v prodajni simulaciji. Njen pogum je nagradil Igor Panjan in ji podaril enoletno naročnino za uporabo njihovega paradnega produkta Datafy.it.
Avtor: Nataša Rus, 16.11.2015
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!