NOVICA


Digitalna transformacija za majhna in srednje velika podjetja

 

Skozi oči podjetja v napredni proizvodni industriji

Industrija 4.0., blockchain, internet stvari, umetna inteligenca,…vse to so moderne, napredne digitalne tehnologije, ki bodo zagotovo preoblikovale svet. Na nek način se to že dogaja. Na teh področjih, se vsak dan rojevajo nova startup podjetja, ki želijo predramiti speče industrije. 

Zato ni presenečenje, da veliko obstoječih majhnih in srednjih podjetij razmišlja o naprednih tehnologijah, ki jih skušajo sprejeti kot del njihove digitalne transformacije. V teoriji se to seveda lepo sliši, vendar si veliko podjetij napačno razlaga pomen in pravilen pristop k digitalni transformaciji.
 
Najprej je potrebno razjasniti, kaj sploh je digitalna transformacija. Gre za globoke spremembe v poslovanju. To pomeni spremembe v poslovnih in organizacijskih procesih, pristojnostih in modelih, ki za seboj povlečejo spremembe in priložnosti v digitalnih tehnologijah. (1)

Z drugimi besedami, digitalna transformacija ni le še en oddelek znotraj organizacije, ampak gre za neka višja prizadevanja podjetja. Prav tako ne gre le za uporabo posameznega digitalnega produkta, temveč  za ponavljajočo in strateško uporabo digitalnih tehnologij, za izboljšanje poteka dela in operacij znotraj podjetja, iskanje inovativnih poslovnih modelov ter kreiranje novih, večjih dodanih vrednosti za odjemalce. (2)

Prav tako je v manj razviti podonavski regiji veliko majhnih in srednjih podjetij, ki si prizadevajo začeti svojo digitalno transformacijo. In zato se je rodil projekt DIGITRANS. Ključni cilj projekta je razvoj inovativnih metod, ki bi dale možnost majhnim in srednjim podjetjem, da ustvarijo konkurenčne poslovne modele znotraj natančno določenih inkubacijskih prostorov. (3)

DIGITRANS se osredotoča na tri področja: kreativne industrije, zdravje in napredne proizvodnje. Kot del projekta, se s podjetji iz teh področji, ki so uspešno opravila z digitalno transformacijo, opravljajo intervjuji. Danes vam bomo predstavili vpogled v podjetje s področja napredne proizvodnje. (3)

To podjetje je bilo ustanovljeno leta 1966, trenutno ima 80 zaposlenih in 10 milijonov eurov letnih prihodkov. Njihov začetni poslovni model je baziral na tovornjaku, ki je od vasi do vasi prevažal kovinske produkte, ki jih je podjetje proizvajalo, torej neposredno s tovornjaka do kmetovalcev, podjetnikov in družin.

Od takrat se je veliko spremenilo. Podjetje več ne proizvaja produktov na zalogo, temveč proizvaja kovinske izdelke po meri, za vsakega odjemalca posebej. Razvili so IT sistem, ki omogoča odjemalcem kreiranje in naročanje lastnih kovinskih produktov. Sistem je integriran v vsak vidik podjetja in avtomatsko skrbi za optimizacijo dela, organizacijo proizvodne linije, programiranje proizvodne linije, računovodstvo in zaračunavanje. Izdelki po meri so za odjemalce narejeni po modelu »just in time«, po navadi v manj kot desetih urah.

Ideja o digitalizaciji poslovanja je prišla šest let nazaj s strani vrha podjetja. V proces digitalizacije ni bilo vključeno samo vodstvo podjetje, ampak tudi ostali zaposleni. Veliko majhnih in srednjih podjetij v ta proces ne vključuje ostalih zaposlenih, saj menijo, da je to zgolj naloga vodilnih. Vendar je pomembno, da so v ta proces vključeni vsi, saj jim mora biti digitalizacija blizu in jo morajo razumeti. Le tako lahko vodstvo dobi kakovostne povratne informacije za ključne odločitve glede uporabniških izkušenj digitalnih produktov.

Podjetje je doslej investiralo več kot 600.000 € v digitalno transformacijo. S to transformacijo je podjetje prihranilo denar zaradi zmanjšane potrebe po zaposlenih. Podjetje je prav tako skrajšalo odzivni čas za naročila, kar pomeni zmanjšano število zavrnitev s strani odjemalcev.

Podjetje ima nekaj nasvetov za vse, ki se želijo lotiti digitalizacije procesov. Na začetku je potrebno vzpostaviti natančne cilje podjetja, kajti to daje temelje celotnemu projektu. Predlagajo, da podjetja ustvarijo dobro razvit projektni osnutek za vse vpletene deležnike. Prav tako morajo razumeti, da je programska oprema vedno pozna, zato je potrebno planirati vnaprej. Na koncu priporočajo izbiro izkušene projektne ekipe, katera ima dobre reference.

Pomemben vidik digitalne transformacije je razumevanje, da to ni nekaj, kar bi se zgodilo čez noč. Gre za dolgotrajen proces, kjer mora celotno podjetje stopiti skupaj. Omenjeno podjetje je rabilo tri leta za razvoj programske opreme, ki povezuje vse vidike njihovega poslovnega modela in še dodatni dve leti, da je celotno podjetje sprejelo in se navadilo na nova digitalna orodja.

Projekt DIGITRANS želi pomagati majhnim in srednjim podjetjem v manj razviti podonavski regiji, na poti do bolj konkurenčnih digitalnih poslovnih modelov, skozi inovativne metode in znotraj inkubatorjev. Poznamo veliko uspešnih zgodb in dobrih primerov podjetij, ki so uspešno šla skozi digitalno transformacijo. Podjetje, ki smo ga predstavili v tem članku je transformiralo svoj poslovni model in ustvarilo oz. razvilo posebno programsko opremo, ki povezuje vse vidike njihovega poslovanja.

Viri:

Avtor: Urban Lapajne, 12.12.2017
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!